Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten unohdan narsisti-exäni, jotta voisin rakastua kunnollisiin miehiin?

Vierailija
30.08.2020 |

Erosin joitain vuosia sitten tosi pitkästä liitosta muutoin melko tasapainoisesta liitosta lopulta pahasti alkoholistiksi muuttuneen kanssa, jonka jälkeen rakastuin hullaantuneesti ihmiseen jonka kuvittelin aluksi olevan kaikkea hyvää ja ihanaa, ja lisäksi tunsin häneen ihan uutta ainutlaatuista fyysistä vetoa, tuntisin edelleen.

Hän kuitenkin kohteli minua ja lapsiani huonosti, yliolkaisesti, väheksyvästi, halveksuvasti, ilkeästi, ei-arvostavasti, kylmästi, lapset kärsi, juoksin perheterapeuteilla ja yrittivät hienovaraisesti puhua minulle "järkeä", lopulta en kestänyt enää, joten suhde jäi sellaiseksi 2,5-3 vuotiseksi.

Ero tuli.

En kuitenkaan oikein kunnolla ihastunut kehenkään uuteen tai niistä ei tullut mitään, aloin kaivata häntä joitain kuukausia eron jälkeen. Aloimme taas tapailla.
No, paljastui että vaikka hän jossain kohtaa vaikutti taas ihastuneelta, hän sittemmin taas alkoi ottaa sitä samaa omituista etäisyyttä kuin ennen. Ja pyöritti muita naisia samalla, vaikka itse hienovaraisesti, kevyesti ja rennosti koetin muutamassa kohtaa ilmaista että olen vilpitön ja mahdollisesti valmis harkitsemaan jonkinlaista ehkä enemmän hänen haluamaansa suhdemuotoa (hänelle selvästi sitoutuminen jne. on henkinen kastraatio).
Koen että meillä on aina yhdessä ollessa aikuisten kesken ollut tosi hauskaa, todella paljon samanlaisia kiinnostuksen kohteita, harrastuksia, samaa huumoria, ja fyysistä kemiaa. Näytämme hyvältä yhdessä ja alun perin olimme "täydellinen pari ja tarina", kunnes sitoutuminen ja uusperheen ongelmat tappoi hänen tahdon yrittää tai esittää, ja paljastui se todellinen persoona.

Mutta en halua enää tapailla häntä, jos nyt ottaisikaan enää yhteyttä, kun olen huomannut miten hän pienillä keinoilla selvästi yrittää jotain kostaa ja näpäyttää minulle, hienovaraisesti osoittaen että pyörittää muita samalla kun tapaa minua. Esim. ollaan lähdössä viettämään kivaa viikonloppureissua yhdessä, pyytää minut väkisin kämppäänsä sisään jotta näkisin kahden hengen aamiaisiastiat. Lähettää valokuvan mökkireissultaan, jossa väittää olevansa yksin, josta hienovaraisesti näkyy että joku muu on ottanut hänestä laiturikuvan (ei selfie). Ilmoittaa että on menossa tanssimaan toisen kanssa "vaan jotta tiedät jos tulet paikalle". LÄhtee kesken meidän treffiviikonlopun tapaaamaan toista tyyppiä, "kun se haluaa viedä hänet syömään kiitokseksi kissanhoidosta". Yms. Lisäksi toki asiat joita hän ei ehkä edes tajua, joista ilmenee vielä selvemmin miten koko ajan on epärehellinen ja pelaaja.

Ongelma nyt ehkä enemmän on se, että tietenkään en haluaisi enää tuollaista henkilöä tapailla, mutta jollain tapaa olen jäänyt välitilaan.

Olen tavannut ns. "kilttejä ja kunnollisia" miehiä, jotka aidosti haluavat sitoutua, osoittavat hellyyttä juuri selliaisn tavoin joita aina kaipasin tuolta yksilöltä.
Osoittavat sitoutumishalua, haluavat auttaa, haluavat kokeilla asioita joista minä pidän...

Miksi mä en ihastu niihin??? Yhden jo täysin jätin. Löydän aina monen monta "vikaa" niistä, enimmäkseen aika turhia pinnallisia juttuja. Miksei mulle merkkaa se mitään, että ne on kuitenkin luonteeltaan sellaisia, joita alunperin toivoin löytäväni avioeron jälkeen?
Musta on tullut samanlainen kyyninen, pelinainen, vaikka haluaisin todellakin löytää vain yhden ja ainoan, kuin tuo edellinen kumppani.
Miten mä enää ikinä löydän itsestäni sen avoimen, vilpittömän, rakastumaan valmiin ihmisen joka olin joitain vuosia sitten? Mä en tunne enää mitään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satusetä tarina nro 644667777765

Vierailija
2/10 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satusetä tarina nro 644667777765

Täh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet koukussa pahaan oloon ja vuoristorataan. Ilmiö on tunnettu. Et saa tavallisesta suhteesta mitään irti koska olet aivokemiallisesti koukussa euforian ja pahan olon vaihteluun. Aivosi tarvitsee tätä huumetta. Sinun pitää vaan hyväksyä että tavallinen suhde tuntuu tylsälle ja puuduttavalle, koska sinulla on tämä häiriö.

Vierailija
4/10 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet koukussa pahaan oloon ja vuoristorataan. Ilmiö on tunnettu. Et saa tavallisesta suhteesta mitään irti koska olet aivokemiallisesti koukussa euforian ja pahan olon vaihteluun. Aivosi tarvitsee tätä huumetta. Sinun pitää vaan hyväksyä että tavallinen suhde tuntuu tylsälle ja puuduttavalle, koska sinulla on tämä häiriö.

Luultavasti jollain tapaa totta tämä.

Miten tästä "koukusta" pääsee eroon???

Ja mietin, onko mitään toivoa, että näistä parista joita olen tavannut, voisi kehittyä joskus oikea suhde? Osaisinko ihastua jompaan kumpaan? Koen että ovat vilpittömiä, mutta jollain tapaa löydän niistä piirteitä ja olemusta mikä välillä ällöttää. Mutta harmittaa jos koko ajan heitän kaikki "kunnolliset" menemään, koska eihän sellaisia oikeasti ole edes helppo löytää - jokainen deittaileva yli 4-kymppinen sinkkunainen tietää tämän.

ap

Vierailija
5/10 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/10 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kulkea valoon..

Löydä oikea kysymys ja saat vastauksen.

Vierailija
7/10 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää kulkea valoon..

Löydä oikea kysymys ja saat vastauksen.

Jep. Tän koronahössötyksen myötä koko maailma menee vaan pimeyteen.

Vierailija
8/10 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/10 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet koukussa pelurimieheen. Siksi et pysty antamaan sydäntäsi muille. Ehkä elättelet salaa toivoa, että mies muuttuisi ja ymmärtäisi sinun arvon.

Vierailija
10/10 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti jollain tapaa totta tämä.

Miten tästä "koukusta" pääsee eroon???

Ja mietin, onko mitään toivoa, että näistä parista joita olen tavannut, voisi kehittyä joskus oikea suhde? Osaisinko ihastua jompaan kumpaan? Koen että ovat vilpittömiä, mutta jollain tapaa löydän niistä piirteitä ja olemusta mikä välillä ällöttää. Mutta harmittaa jos koko ajan heitän kaikki "kunnolliset" menemään, koska eihän sellaisia oikeasti ole edes helppo löytää - jokainen deittaileva yli 4-kymppinen sinkkunainen tietää tämän.

ap

Tiedostamalla. Se on aivovaurio. Aivojen rakenne muuttuu pysyvästi joten et voi vaikuttaa enää siihen. Olet kuin aivosi pilannut päihdeongelmainen. Terapiassa voit löytää uusia tapoja lähestyä tylsyyden tunnetta ja syitä miksi tarvitset epävakaita kokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä