Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko saatte elareita kahdesta teini-ikäisestä?

Vierailija
27.09.2013 |

Siinäpä se kyssäri olikin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavat olla jo aikuisia ja isä maksaa heille itselleen, 350€/teini.

Vierailija
2/9 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies maksaa 150 Euroa. Lisäksi ostetaan kaikki vaatteet, maksetaan puhelin ja ostettiin mm. läppäri viime kuussa sekä annetaan 40 Euroa kuukausirahaa.

Miehen ei tarvisi kyllä tulojensa puolesta maksaa kuin tuo 150 Euroa, mutta pakkohan niitä vaatteita ja muuta on jonkun ostaa. Lapsessa alkoi näkyä  niin paljon katkeruutta ikuista köyhyyttä kohtaan, että minä aloin lopulta ostamaan vaatteita, huolehdin lapselle älykännykän, kuukausirahan jne. En halua, että alkaa vihata pikkusisaruksiaan kateudessaan (jotka asuu meillä ja saa multa ja mun vanhemmilta tulevaa vaurautta niin paljon), koska ei saa koskaan mitään sellaista, mikä alkaa olla vakio tuon ikäisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:45"]

Mun mies maksaa 150 Euroa. Lisäksi ostetaan kaikki vaatteet, maksetaan puhelin ja ostettiin mm. läppäri viime kuussa sekä annetaan 40 Euroa kuukausirahaa.

Miehen ei tarvisi kyllä tulojensa puolesta maksaa kuin tuo 150 Euroa, mutta pakkohan niitä vaatteita ja muuta on jonkun ostaa. Lapsessa alkoi näkyä  niin paljon katkeruutta ikuista köyhyyttä kohtaan, että minä aloin lopulta ostamaan vaatteita, huolehdin lapselle älykännykän, kuukausirahan jne. En halua, että alkaa vihata pikkusisaruksiaan kateudessaan (jotka asuu meillä ja saa multa ja mun vanhemmilta tulevaa vaurautta niin paljon), koska ei saa koskaan mitään sellaista, mikä alkaa olla vakio tuon ikäisille.

[/quote]

Eli te maksatte teinin menot ja sen lisäksi äidille kaljarahaa? 

Vierailija
4/9 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän äidillä on kuluja kuten asunto ja joutuu ruokkimaan kouluviikolla lapsen. Viikonloput ja lomat on pitkälti meillä, ja mekin on ostettu 4 makkarin talo juuri vierailevan lapsen takia eli oma huone on täälläkin. Tosin nykyään annetaan eväät viikonlopusta, kun pyytää ja ei kehdata nöyryyttää tinkaamalla väkisin, miksi haluaa ottaa mukaan mm. muropaketin ja pari maitotölkkiä. Kerran kysyin, niin suuttui. Se on niin  noloa lapselle muutenkin, kun käytännössä näkee nälkää kotonaan, koska äiti ei osta ruokaa. Näkeehän sen perjantaina, kun tulee tänne, niin alkaa syömään kuin nääntynyt.

Ei näistä vaan ole niin helppo puhua. Lapsi on pian 16 ja haluaa asua äidillään, koska kokee, ettei äiti pärjää ilman. Tilanne on mennyt tosi pahaksi viimeisen vuoden aikana ja mies miettii lastensuojeluilmon tekemistä. Ongelma on vaan, ettei kukaan tunnusta mitään. Meillä on vaan aavistus. On ajateltu, että yritetään nyt tukea näin. Annetaan hampparirahaa, eineksiä mukaan ja yritetään pitää kunnon vaatteissa. Äiti ei kuitenkaan ole alkkis tai mitään. Tilanne liittyy siihen, että pienituloinen äiti osti hevosen, jonka ylläpito syö kaikki rahat ja elävät paljon alle toimeentulominimin. Yritti kai hakea sossusta rahaa, mutta eihän ne anna, jos perusteena on melkein 800 Euroa kuussa syövä heppa. Äitin palkka + elarit + lapsilisä on yhteensä noin 2000. Siitä sitten tuo hevonen, ylihintaisen asunnon ylläpito ja auto, niin heille jää max. 100 Euroa kuussa elämiseen, josta puolet menee vielä röökiin.

On ajateltu ehdottaa, että kävisi välillä meiltä koulua, jos vaan jaksaa, kun matkaa on ainoastaan 60km ja pääsisi kyllä bussilla.

Vierailija
5/9 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole perinteistä elatusmaksuja, mutta molemmat laitamme 500 lastemme tileille ja sinne menee myös lapsilisät. Teinit sitten maksavat sieltä juoksevia menojaan, esim.mopon kuluja, vaatteet, puhelimet, netit yms. Säästöjäkin on kertynyt.

Vierailija
6/9 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€/lapsi, kaksi lasta.

Vuoteen ei ole tullut enää syntymäpäivä eikä joululahjoja. Uusi nainen kuvioissa ja yhteydenpitokin loppui kuin seinään.

Paska isäsuhde ollut muutoinkin.

Vierailija
7/9 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 18:09"]

200€/lapsi, kaksi lasta.

Vuoteen ei ole tullut enää syntymäpäivä eikä joululahjoja. Uusi nainen kuvioissa ja yhteydenpitokin loppui kuin seinään.

Paska isäsuhde ollut muutoinkin.

[/quote]

No mitäs menit tekemään lapsia kun mies ei halunnut??

Vierailija
8/9 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni maksaa 300 euroa lapsi plus kännykät, pyörät jne. 

Vierailija
9/9 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kahdesta 340e. isä ei muuten osallistu mihinkään kustannuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi