Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on joskus elämässään ollut herpes-infektio häpykummun alueella ja baarissa tutustuu tyyppiin, jonka kanssa on todennäköisesti lähdössä samaan osoitteeseen...

Vierailija
30.08.2020 |

...Kun täälläkin on aina sanottu että pitää aina kertoa jos on joskus ollut herpes itsellään...Niin missä vaiheessa tuo olisi luontevaa kertoa kun tavataan baarissa joku potentiaalinen uusi tyyppi, ja molemmat haluaisivat viettää yön yhdessä?
Pitääkö se kertoa heti jo sinä tiskillä jutellessa? Vai vähän ennen kuin lähdetään baarista yhdessä pois?
Vasta jomman kumman luona? Vai kenties vasta sängyssä? Milloin?

Milloin vaiheessa iltaa olisi luontevaa kertoa siitä että elimistössä on todennäköisesti herpes-virus?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut yli 20 vuotta täysin oireeton se herpes niin pitääkö sillonkin kertoa.

Tää on väärin mutta en ehkä kertoisi, jos kyseessä todellakin vain yhden illan juttu

Vierailija
22/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kukaan mies ei kieltäydy ja luultavasti haluaa vielä paljaalla. Niin halujensa vietävissä ne on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut yli 20 vuotta täysin oireeton se herpes niin pitääkö sillonkin kertoa.

Kyllä pitää jo baarissa.

Herpesvirus pysyy kehossa ikuisesti

Vierailija
24/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kukaan mies ei kieltäydy ja luultavasti haluaa vielä paljaalla. Niin halujensa vietävissä ne on.

Tästä on oma kokemus että mies paljaalla halusi vaikka kerroin minulla olevan herpes aktiivivaiheessa.

Vierailija
25/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on paha, en oo päätynyt tollaseen tilanteeseen kun oon aina vaan vakavammissa jutuissa harrastanut seksiä ja on sit kertonut reippaasti ennen petipuuhia.

Mutta kertoisin heti kun homma näyttäs etenevän semmoiseen suuntaan, että lähtö yhdessä on mahdollinen.

Eli siis sinun mielestäsi pitäisi kertoa jo vaikka siinä ensijuttelun lomassa tiskillä? Vai kuinka tarkoitit?

Sitten jos molemminpuolinen kiinnostus on selkeä. Ei nyt ekassa lauseessa. Niin, että hetki on tehty tuttavuutta.

Ehkä panostaisin avoimuuteen että panemaanhan tässä ollaan lähdössä, niin puhutaan sitten suoraan ku aikuisia ollaan :D

"Moro, mulla on herpes, lähetäänkö panemaan?" normi settiä.

Vierailija
26/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täytyyhän tuosta kertoa

Eikö muuten ole kyseessä pahoin pitely jos lakia lähdetään katsomaan?

Vierailija
27/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täytyyhän tuosta kertoa

Eikö muuten ole kyseessä pahoin pitely jos lakia lähdetään katsomaan?

Joo voi tulla käräjillä tuomio jos jättää kertomatta

Tästähän oli ihan tapauksiakin menneinä vuosina

Vierailija
28/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kumppanin huuliherpeksestä tartunnan alapäähäni. Kuinka moni kertoo huuliherpeksestä tai edes tajuaa, että se voi tarttua myös alapäähän ja toinen saa siitä ikuisen riesan?

Voin kertoa nimittäin että ärsyttää.

Vierailija
29/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Vaikka olisi kuppa ja kuusi muuta, pilleritkin unohtuu helposti.

Vierailija
30/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni herpes ei tartu kuin silloin, kun se on ns. aktiivinen eli oireilee. Näin mun ystävällekin oli kerrottu, kun meni näyttämään gynelle omaa tartuntaansa ja rakkuloitaan. Sai poikaystävältä, jolla herpes oli oireillut ja joka ei ollut kertonut taudistaan tai oireistaan.

Vierailija
31/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain herpeksen mieheltä, joka kivenkovaan väitti olevansa puhdas!!! Sen voi tartuttaa oireettomanakin ja helpommin tarttuu mieheltä naiseen kuin päinvastoin.

Se että mies on kivenkovana, ei tarkoita että puhuisi totta.

Vierailija
32/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 80% väestöstä kantaa herpestä ja käytännössä kaikki HPV:ta. Kukaan irtopano ei ole koskaan kertonut minulle asiasta.

Vierailija
33/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kyseessä on kuitenkin virus joka voi aiheuttaa sairaalahoitoa vaativia oireita. Vain itsekäs kusipää ei kerro. Siltä kun ei kondomikaan 100% suojaa.

Vierailija
34/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 80% väestöstä kantaa herpestä ja käytännössä kaikki HPV:ta. Kukaan irtopano ei ole koskaan kertonut minulle asiasta.

Se on PAHOIN PITELY juttu jos ei kerro.

Haluatko väkisin käräjille?

Vierailija
35/58 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on jokin tarttuva tauti, niin et harrasta irtosuhteita. Yksinkertaista.

Vierailija
36/58 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllhän tuosta pitää kertoa jo baarissa, mahdollisimman pian

Vierailija
37/58 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku väsätä Herppes-vilkku appin? Olis hyödyllisempi ku korona-vilkku.

Vierailija
38/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaivaan on tulossa rokote, joka tuhoaa HSV:n hermotumakkeista. Optimistisin arvio 3 vuotta, mutta todennäköisesti 5-7 vuotta.

http://engage.fredhutch.org/site/TR/PersonalFundraisingPages/General?px…

Google:

https://www.fredhutch.org/en/news/center-news/2020/08/herpes-simplex-ge…

Vierailija
39/58 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan periaatteessa *pitää*, mutta eipä taida monikaan oikeasti kertoa. Wondering why, kun näitä tuomitsevia hyi-yäk -kommentteja lukee 🙄

Herpeksen kohdalla on niin helppoa vedota siihen että 'en tiennyt', ja kun se oikeastikin niin monilla on tietämättään niin tuskinpa siitä mitään syytettä saa jos baaripanolle herpeksen tartuttaa, sitä kun on lähes mahdoton todistaa että keneltä tartunta on tullut ja milloin. Kuinka moni täälläkään tietää täysin varmasti ettei itse kanna herpestä? Jos teillä ei ole oireita tai vain hyvin lieviä sellaisia (jotka voisivat helposti selittyä jollain muullakin, vaikka hiivalla), niin haluatteko käydä testissä ja kuulla kantavanne herpestä? Kun niin paljon kivempaa on olla tietämättä, kun sitten ei tartte miettiä sitäkään että pitäiskö kertoa vai ei...

Vierailija
40/58 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän aina jossain vaiheessa, että minulla on sitten kaikki taudit. Ei ole kukaan vielä uskonut. Olen joka tapauksessa hoitanut velvollisuuteni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi