Jos on joskus elämässään ollut herpes-infektio häpykummun alueella ja baarissa tutustuu tyyppiin, jonka kanssa on todennäköisesti lähdössä samaan osoitteeseen...
...Kun täälläkin on aina sanottu että pitää aina kertoa jos on joskus ollut herpes itsellään...Niin missä vaiheessa tuo olisi luontevaa kertoa kun tavataan baarissa joku potentiaalinen uusi tyyppi, ja molemmat haluaisivat viettää yön yhdessä?
Pitääkö se kertoa heti jo sinä tiskillä jutellessa? Vai vähän ennen kuin lähdetään baarista yhdessä pois?
Vasta jomman kumman luona? Vai kenties vasta sängyssä? Milloin?
Milloin vaiheessa iltaa olisi luontevaa kertoa siitä että elimistössä on todennäköisesti herpes-virus?
Kommentit (58)
Minä sanoisin että viimeistään taksissa pitäisi tällaisesta asiasta kertoa
Voi kiinnittää puseron rintamukseen nimikylttikotelon tekstillä "Herpes Simplex II". Vastuu siirtyy seurantarjoajalle.
Eli kyseessä on siis tapaus jossa joskus aikaisemmin historiassasi on ollut herpes? Mutta ei näkyviä oireita nyt?
Kyllä tuostakin pitäisi informoida jo baarin puolella silti
Vierailija kirjoitti:
Eli kyseessä on siis tapaus jossa joskus aikaisemmin historiassasi on ollut herpes? Mutta ei näkyviä oireita nyt?
Kyllä tuostakin pitäisi informoida jo baarin puolella silti
Kyllä, sillä herpeshän jää elimistöön viruksena eikä ns. "parane" koskaan
Peppi Pitkätossu asuu juuri häpykummussa, asutko ap samassa talossa?
Vierailija kirjoitti:
Peppi Pitkätossu asuu juuri häpykummussa, asutko ap samassa talossa?
Asiallisia vastauksia, kiitos!
Joopajoo. Te jotka vaaditte kerrottavaksi, kerrotteko te itse jos teillä on hsv1, cmv ebv??? Eipä koskaan kukaan mulle vaan oo kertonut ja oon baarista pokaillut satoja muijia.
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Te jotka vaaditte kerrottavaksi, kerrotteko te itse jos teillä on hsv1, cmv ebv??? Eipä koskaan kukaan mulle vaan oo kertonut ja oon baarista pokaillut satoja muijia.
Väitätkö että mielestäsi tuollaista ei tulisi kertoa?!
Kyseessä on VIRUS joka ei koskaan poistu elimistöstä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuostakin pitäisi informoida jo baarin puolella siltiKyllä, sillä herpeshän jää elimistöön viruksena eikä ns. "parane" koskaan
Ei se kaikille välttämättä jää elimistöön. Varsinkin jos ottaa lääkityksen sen ensipuhkeamisen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö että mielestäsi tuollaista ei tulisi kertoa?!
Kyseessä on VIRUS joka ei koskaan poistu elimistöstä
Eli oletko sinä kertonut?
Toi on paha, en oo päätynyt tollaseen tilanteeseen kun oon aina vaan vakavammissa jutuissa harrastanut seksiä ja on sit kertonut reippaasti ennen petipuuhia.
Mutta kertoisin heti kun homma näyttäs etenevän semmoiseen suuntaan, että lähtö yhdessä on mahdollinen.
Herpes trolli iski taas. Vtut muijat mitään tollaisia edes harkitsisi kertovansa.
Vierailija kirjoitti:
Herpes trolli iski taas. Vtut muijat mitään tollaisia edes harkitsisi kertovansa.
Miten niin? Täällä kirjoittelee pääasiassa naisia, ja aina täällä sanotaan että pitää kertoa jos on ollut tartunta joskus
Oon ymmärtänyt, että melkein kaikilla aikuisilla on herpesvirus, mutta suurin osa on immuuneja sille, eikä herpes puhkeaa koskaan. En tiedä onko eri sitten genitaalien alueen herpeksen kanssa. Mutta ei kai tuo tartu, jos virus ei ole aktiivisena? Saatan olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Toi on paha, en oo päätynyt tollaseen tilanteeseen kun oon aina vaan vakavammissa jutuissa harrastanut seksiä ja on sit kertonut reippaasti ennen petipuuhia.
Mutta kertoisin heti kun homma näyttäs etenevän semmoiseen suuntaan, että lähtö yhdessä on mahdollinen.
Eli siis sinun mielestäsi pitäisi kertoa jo vaikka siinä ensijuttelun lomassa tiskillä? Vai kuinka tarkoitit?
Vierailija kirjoitti:
Oon ymmärtänyt, että melkein kaikilla aikuisilla on herpesvirus, mutta suurin osa on immuuneja sille, eikä herpes puhkeaa koskaan. En tiedä onko eri sitten genitaalien alueen herpeksen kanssa. Mutta ei kai tuo tartu, jos virus ei ole aktiivisena? Saatan olla väärässä.
Kyllä se voi tarttua aina, tästä on ihan tutkittua faktaa!
AINA pitää kertoa tartunnasta.
Mielellään jo siis heti baaritiskillä kun juttelee ensimmäisen kerran
Mä sain herpeksen mieheltä, joka kivenkovaan väitti olevansa puhdas!!! Sen voi tartuttaa oireettomanakin ja helpommin tarttuu mieheltä naiseen kuin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kertoisin heti kun homma näyttäs etenevän semmoiseen suuntaan, että lähtö yhdessä on mahdollinen.Eli siis sinun mielestäsi pitäisi kertoa jo vaikka siinä ensijuttelun lomassa tiskillä? Vai kuinka tarkoitit?
Sitten jos molemminpuolinen kiinnostus on selkeä. Ei nyt ekassa lauseessa. Niin, että hetki on tehty tuttavuutta.
Ehkä panostaisin avoimuuteen että panemaanhan tässä ollaan lähdössä, niin puhutaan sitten suoraan ku aikuisia ollaan :D
Jos on ollut yli 20 vuotta täysin oireeton se herpes niin pitääkö sillonkin kertoa.
Kai se pitäisi heti siinä tiskillä kertoa, jotta toinen voi tehdä päätöksen että haluaako hän ottaa riskiä.
Muuten saatat tuhlata hänen aikaansa.