Hei sinä, joka et someta lainkaan. Mitkä ovat syitäsi?
Minkä ikäinen olet ja kuinka olet päätynyt pysymään poissa sosiaalisesta mediasta?
Kommentit (90)
Irc galleriassa olin joskus 2002-2006
Tyrkkysome on pepusta, mutta anonyymiys on ok. Sellaiset palstat minne täytyy rekisteröityä on ehdoton ei minulle. En halua, että minusta tehdään jotain profiilia ja olen kauppatavaraa yrityksille. Täällä somettaminen on tosi harmitonta vaikka täysin ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somettaminen ja some on eri käsitteitä.
Kuten vertaile näitä:
Somettaminen ja palstaileminen.Mistähän se somettaminen mahtaa olla johdettu? Suomuuraimestako?
Tyhmää on vaikea opettaa. Kannattaisi seurata keskusteluja (muualla, kuin täällä) niin tietäisit mitä somettamisella tarkoitetaan yleisesti ottaen.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jotenki ällöttäväktä työntää sormia sinne.
Ei hel. luin otsikon väärin... onneksi täällä ollaan nimettöminä.
En ole kuin you tubessa kirjautuneena, en tiedä onko se somettamista, en ymmärrä miksi pitäisi keksiä näennäisiä juttuja fb?
M46
Kolmas kommentti, jonka kirjoitan aloittamaani ketjuun.
Tarkoitan somettelulla nimenomaan niitä sovelluksia, joihin rekisteröidytään ja kirjaudutaan omalla nimellä ja kuvilla. Ja jaetaan henkilökohtaisia asioita elämästä ystäville, sukulaisille, tutuille, yms. seuraajille.
Mutta jos tämä satunnainen vauvapalstailuni lasketaan sometteluksi, niin perun sanani.
Minähän siis sometan kokoajan! Tällainen anonyymina kirjoittelu ei ahdista minua.
Miesystäväni ei ole somettanut ikinä. Ei yhtään missään.
Sekin lisää entisestään tunnetta, ettei minullakaan ole tarvetta.
Justhan sä sometit? Älä koskaan sano ei koskaan.
Olen 45 eikä mitään sometiliä. Luotan oikean kohtaamisen voimaan. Ongelma tää on vain työnhaussa, ihmetellään ja ällistellään miksei olekaan linkedin/twitter tiliä.
Inhoan tuota teko-innostunutta paskaa, siis kun hehkutetaan linkedinissä omia saavutuksia.
olen 31v nainen en someta.
En omista ig tiliä,netissä minusta ei yhtään kuvaa.
Eikä kiinnosta muutenkaan jakaa netissä mitään itsestäni.
Olen myös lapsesta asti ollut ujo.
Minusta ei olisi puhumaan älypuhemelle ja kuvaamaan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten vertaile näitä:
Somettaminen ja palstaileminen.Mistähän se somettaminen mahtaa olla johdettu? Suomuuraimestako?
Tyhmää on vaikea opettaa. Kannattaisi seurata keskusteluja (muualla, kuin täällä) niin tietäisit mitä somettamisella tarkoitetaan yleisesti ottaen.
Tyhmää ei ole vaikea opettaa ellei ole itse tyhmempi. Opettaminen vaatii älyä. Somettaminen on somen käyttöä.
mies, 42, ei mitään syytä somettaa koska ko. yhtiöiden pomot eivät itsekään halua olla tai päästää lapsiaan sinne.
Teknologia-alalla työskentelen
jos tätä av:ta ja whatsappia ei lasketa, niin olen ollut nyt 4 vuotta poissa somesta kun lähdin facebookista. Muissa en silloin ollutkaan.
Alkoi ahdistamaan se, että tiesin puolituttujen elämästä enemmän kuin olisi edes tarvinnut. Lisäksi koin suurta painetta siitä, että jatkuvasti syötin itselleni kuvia muiden elämästä, jotka lopulta syöpyivät omiin valintoihin ja päätöksiini. Tuntui etten tehnyt valintojani täysin omasta tahdostani vaan aivopesun tuotoksena.
Nyt kun olen elänyt tätä rauhaisampaa elämää, on paljon parempi olla. Ainakin minulla, jolla ei muutenkaan olisi antaa sinne facebookkiin oikein mitään sisältöä. Miksi minun elämäni käänteet sinne edes kuuluisivat? Läheiseni tietävät ne kuitenkin kun tavataan ja jutellaan. Muulla ei juuri ole väliä.
Täällä moni kommentoi miten ei jaa itsestään mitään sosiaaliseen mediaan. Mielestäni jo pelkkä muiden päivitysten selaileminen on somettamista, ei pelkkä julkaisujen lataaminen.
Vierailija kirjoitti:
jos tätä av:ta ja whatsappia ei lasketa, niin olen ollut nyt 4 vuotta poissa somesta kun lähdin facebookista. Muissa en silloin ollutkaan.
Alkoi ahdistamaan se, että tiesin puolituttujen elämästä enemmän kuin olisi edes tarvinnut. Lisäksi koin suurta painetta siitä, että jatkuvasti syötin itselleni kuvia muiden elämästä, jotka lopulta syöpyivät omiin valintoihin ja päätöksiini. Tuntui etten tehnyt valintojani täysin omasta tahdostani vaan aivopesun tuotoksena.
Nyt kun olen elänyt tätä rauhaisampaa elämää, on paljon parempi olla. Ainakin minulla, jolla ei muutenkaan olisi antaa sinne facebookkiin oikein mitään sisältöä. Miksi minun elämäni käänteet sinne edes kuuluisivat? Läheiseni tietävät ne kuitenkin kun tavataan ja jutellaan. Muulla ei juuri ole väliä.
Ja ikä oli N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten vertaile näitä:
Tarkoitin tyhmillä näitä, jotka vakuuttelevat olevansa oikeassa, vaikka ovatkin väärässä.
On omat termit jokaiselle tekemiselle, jotta tiedetään mistä puhutaan. Palstaileminen on palstoille, vaikka onkin somea. Somettaminen on kanssakäymistä identtiteettinsä kanssa, kuten esim. Instagram, facebook, Twitter....
Vierailija kirjoitti:
olen 31v nainen en someta.
En omista ig tiliä,netissä minusta ei yhtään kuvaa.
Eikä kiinnosta muutenkaan jakaa netissä mitään itsestäni.
Olen myös lapsesta asti ollut ujo.
Minusta ei olisi puhumaan älypuhemelle ja kuvaamaan itseäni.
Kirjoittamalla tänne palstalle sinä nimenomaan SOMETAT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten vertaile näitä:
Tarkoitin tyhmillä näitä, jotka vakuuttelevat olevansa oikeassa, vaikka ovatkin väärässä.
On omat termit jokaiselle tekemiselle, jotta tiedetään mistä puhutaan. Palstaileminen on palstoille, vaikka onkin somea. Somettaminen on kanssakäymistä identtiteettinsä kanssa, kuten esim. Instagram, facebook, Twitter....
Sosiaalinen kanssakäyminen ei ole aina sitä, että ollaan kuvallisesti ja omilla henkilötiedoilla, täten vauva-palsta on myös some siinä missä instagram ja twitter.
Tänne kirjoittelijat.
Luulo ei ole tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten vertaile näitä:
Sosiaalinen kanssakäyminen ei ole aina sitä, että ollaan kuvallisesti ja omilla henkilötiedoilla, täten vauva-palsta on myös some siinä missä instagram ja twitter.
Olet oikeassa, että vauva palsta on sosiaalista mediaa, mutta tekemisille on omat sanansa, jotta sanssakäyvä tietää mistä puhutaan.
Tuntuu jotenki ällöttäväktä työntää sormia sinne.