Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä, joka et someta lainkaan. Mitkä ovat syitäsi?

Itsekään en someta.
30.08.2020 |

Minkä ikäinen olet ja kuinka olet päätynyt pysymään poissa sosiaalisesta mediasta?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sosiaalinen joten en käytä sosiaalista mediaa. Ei kiinnosta seurata 24/7 mitä kaverit tai julkut tekevät, vielä vähempää raportoida 24/7 omia tekemisiäni kenellekään.

Vierailija
22/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään mulla ei ole ystäviä ja huomasin että kuvani jne muut somessa ei saanut ikinä kuin muutaman tykkäyksen ja se aina harmitti. Koin myös yletöntä kateellisuutta ja pahaa oloa muiden kuvista varsinkin juhlapyhinä jne. Nykyään parempi fiilis kun ei ole somessa ja saa keskitettyä vain omaan tekemiseen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen Jorma Ollila ja en sormesta, sori siitä.

Vierailija
24/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko määritellä somettamisen?

No miksi se pitää jälleen kerran määritellä, eikö ole ihan selvää mitä sillä yleensä tarkoitetaan? Nytkin varmaan viisi ihmistä tulee sanomaan että "no täällähän sä just kirjottelet eli sometat!".

Ei, mielestäni tämä on keskustelupalsta ja face ja insta ja muut omakehukanavat on sometusta.

Vierailija
25/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 51 ja minua ei vain kiinnosta esitellä omia asioita somessa. Kun kaikki on hyvin, niin en tunne tarvetta. Minulla jää enemmän aikaa tehdä muuta kivaa.

Minulle nimenomaan somen ansiosta jää enemmän aikaa muuhun kuin netissä olemiseen. FB:stä löytyy lähes kaikki, mitä tarvitsen: tapahtumat, vinkit, tietoa, kokemuksia, ideoita... Kun etsin retkikohdetta tietyltä alueelta, kysyn ensimmäisenä FB:n retkeilyryhmistä. Kun mietin retkikeittimen hankintaa, kysyn sieltä. Kun menen kaupunkilomalle, katson sikäläiset tapahtumat FB:stä. Kun kaipaan syksyksi villatakin neuleohjetta,  pyydän ideoita sekä omassa feedissäni että parilla palstalla. Paikallisen elokuvakerhon ohjelmisto on FB:ssä, tavara puolestaan kiertää kaupunginosan kierrätysryhmässä, sieltä olen tänäkin kesänä tehnyt löytöjä tarvitsematta lähteä kirppikselle. Parin ruokaryhmän ansiosta olen löytänyt uusia reseptejä ihan etsimättä,  jne jne jne.

Tottakai voisin joka ikisen tiedon lähteä itse etsimään netistä, mutta kuten sanottu, tällä tavalla jää aikaa tehdä muuta kivaa.

26/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tällä palstalla kysyä. Vauva.fi on myös sosiaalinen media :)

Vierailija
27/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi se pitää jälleen kerran määritellä, eikö ole ihan selvää mitä sillä yleensä tarkoitetaan? Nytkin varmaan viisi ihmistä tulee sanomaan että "no täällähän sä just kirjottelet eli sometat!".

Ei, mielestäni tämä on keskustelupalsta ja face ja insta ja muut omakehukanavat on sometusta.

Miksi sinua ahdistaa muiden ihmisten somen käyttö niin paljon, että lähes päivittäin teet asiasta avauksen? Miten se on sinulta pois, että me muut käytämme somea iloksi ja hyödyksi?

Vierailija
28/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelupalsta on sosiaalista mediaa. Sori, mielipiteesi on irrelevantti.

Vierailija
29/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sosiaalinen joten en käytä sosiaalista mediaa. Ei kiinnosta seurata 24/7 mitä kaverit tai julkut tekevät, vielä vähempää raportoida 24/7 omia tekemisiäni kenellekään.

En ole koskaan tajunnut, miksi somessa pitäisi seurata kavereita tai julkkiksia tai raportoida omia tekemisiään. Oletko jäänyt some-ymmärryksessäsi jonnekin vuosien 2008-2010 tasolle?

Vierailija
30/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jätyänyt homman ihan sovinnolla väliin. Mies kun touhuaa vähän epärehellisillä alueilla. En viitti sitten itsekään sinne mitään alkaa availemaan. Mitä vähemmän löytyy mitään meistä niin sitä parempi.

Kauppaako ikkunoita, aurinkopaneeleita vai kattoremontteja?

Vierailija
31/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin sormetan melkein joka päivä.

Meinasin juuri tulla kertomaan saman :D

Tulin kertomaan samaa ilosanomaa myös minäkin :)

Vierailija
32/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Enkä siedä kasvojani.

Vierailija
33/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 42v. Silloin joskus kun fb tuli, olin aktiivinen siellä. Mut pikkuhiljaa alkoi tökkimään se epärehellisyys ja valheellisuus, ihmiset esittää täydellistä, täydellistä elämää, täydellistä parisuhdetta, kaikki on pelkkää kiiltokuvaa ja pumpulipilveä. En jaksa. En oo enää vuosiin kommentoinut tai päivittänyt omaa fb-profiilia. Poistaisin muuten koko profiilinkin, mutta fb:ssä on muutamia hyviä harrastuksiini liittyviä ryhmiä, joissa käyn lueskelemassa. Olen karsinut kaverilistaani rankalla kädellä, ja ne vähät jotka siellä listalla vielä on, oon laittanut niin ettei ne päivitykset tule mulle saakka. Luen mieluummin ryhmien päivityksiä, jos niitäkään. 

Mulla myös tuli ahdistusta ja varmaan jonkin asteista alakuloakin just siitä, että aloin vertaamaan omaa elämää niihin täydellisiin (valheellisiin) elämiin, tai just odotin että montako tykkäystä tulee tai kommentoiko joku/kukaan mun päivityksiin yms. 

Mä oon paljon onnelisempi, kun saan elää omassa pikkukuplassani ilman jatkuvaa tiedostamista siitä, miten täydellinen elämä kaikilla muilla tuntuu olevan. 

Vierailija
34/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Siis miten monta pöllöä tällä palstalla oikein pyörii jotka ei mitenkään saa kiinni mitä näissä keskusteluissa somella tarkoitetaan? Rautalangasta: on muuta somea ja sanotaan nyt vaikka henkilökohtaista somea, pitkällisen nimen vuoksi emme kaikki koe tarpeelliseksi terottaa joka keskusteluun mistä on kyse, kun luulisi menevän maalin asti ilmankin, mutta vttu kun EI!

Vierailija
35/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Onko sinun vaikea soveltaa kysymystä?

Vierailija
36/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää, millaisissa ammateissa te olette, jotka ette somea käytä edes työssänne. Omalla kohdallani olisi mahdotonta pysyä ajan tasalla asioista, keskusteluista, tapahtumista ym. ilman somea. Lisäksi meillä jokaiselta työntekijältä odotetaan kykyä hoitaa somettaminen olennaisista oman "tonttinsa" asioista, vaikka viestintää varsinaisesti hoitaakin siihen palkattu ammattilainen.

Näin varmasti monella.  Kun itse en ole esim facebookissa jään joskus tärkeistäkin tiedotuksista ja jopa seurakuntien ( esim. helluntai) ilmoituksista paitsi, mikä on mielestäni hirveän väärin.  Kirkoissa käy paljon sen ikäluokan väkeä jolle "some" on utopiaa.

Vierailija
37/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Siis miten monta pöllöä tällä palstalla oikein pyörii jotka ei mitenkään saa kiinni mitä näissä keskusteluissa somella tarkoitetaan? Rautalangasta: on muuta somea ja sanotaan nyt vaikka henkilökohtaista somea, pitkällisen nimen vuoksi emme kaikki koe tarpeelliseksi terottaa joka keskusteluun mistä on kyse, kun luulisi menevän maalin asti ilmankin, mutta vttu kun EI!

Milä helvetti on henkilökohtainen some??? Ikinä kuullutkaan moisesta.

Yleensä kannattaa käyttää vakiintuneita termejä eikä alkaa kiukutella jos joku ei tajuakaan että sulla on ihan omat viritelmät tuttujen sanojen merkitykseksi. Tai sit ainakin pitää määritellä eli erikseen selittää mitä poikkeuksellisesti just nyt sanalla tarkoittaa.

Vierailija
38/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen naiset sormettivat, nykyään somettavat. Nainen ei näinollen ole enää kiinnostava!

Vierailija
39/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse useampaa somea, mutta osa tutuista ei mitään. Syy niinkin mullistava kuin ei kiinnosta eivätkä koe sitä tarpeelliseksi. Usealla tosin puoliso somessa, joten saavat tietoa sitä kautta jos on tarvis (esim kutsuja tapahtumiin).

Vierailija
40/90 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnostaisi mun sometukset, kun mulla ei ole kaunista kotia, ei kaunista naamaa, ei kaunista vartaloa, eikä kiinnostavia aktiviteetteja.