Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoiskohtelu koulussa

Vierailija
27.09.2013 |

Opiskelen erityisammattikoulussa ja olen huomannut, että siellä on jopa sellaisen opettajan taholta, joka minua ei entuudestaan tunne, omituista ja epämiellyttävää kohtelua minua kohtaan. Se ilmenee siten, että jatkuvasti ope mulle huomauttaa, että älä sinä siinä puutu muitten asioihin. en ole edes tarkoittanut puuttua muitten asioihin enkä itse sitä huomaa. Toisaalta monet muutkin puuttuu toisten asioihin ihan samalla tavalla, mutta siihen opettaja ei joko puutu tai jopa kehuu heitä siitä.

Opettaja ei siis tosiaan tunne minua entuudestaan. Onko erityisoppilaitoksissa tapana diagnoosin perusteella kohdella opiskelijoita noin, esim jos diagnoosina on Asperger? Tämmöistä kohtelua minua kohtaan ei ole ollut missään muualla sitten ala-asteen jälkeen. muistan saaneeni tuollaista osakseni ala-asteen 2-3 luokilla mutta sen jälkeen se loppui ja nyt 30v uudestaan sama kuin 8v iässä.

Mutta missään muualla ei minua noin kohdella, esim sukulaisten, kaverien yms kanssa eikä edes terveyskeskuksessa eikä myöskään sairaalassa eikä terapeuttikaan minua noin kohtele eikä missään vapaa-ajan ryhmissäkään joihin osallistun. lisäksi vapaaehtoistyöpaikassani aina kun puutun asioihin ja tilanteisiin juuri siten miten ope ei antas puuttua, niin pomo siellä työpaikalla antaa myönteistä palautetta ja sanoo, että hyvä kun otit sen ja sen asian esille.

mikä on syynä tuollaiseen kaikilta muilta tulevasta kohtelusta poikkeavaan kohteluun sellaisen henkilön taholta joka vieläpä ei entuudestaan minua edes tunne? ja kun kysyin että onko entinen opettaja ala-asteen ajalta ollut nykyiseen kouluun minusta yhteydessä, niin kuulemma ei ole.

Tuo tapa kohdella minua on vain tuolle opettajalle tyypillistä. Kukaan muu myöskään opettajista ei ole mulle tuollainen.

onko tuossa kyse siitä, että Asperger sekoitetaan kannerin autismiin eli pidetään minua kehitysvammaisena autistina ilman että sitä olenkaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisten taitojeni puutteesta tämä johtuu. Kun toisaalta jos sitten koetan "noudattaa ohjeita" ja olla sekaantumatta muitten asioihin ja tekemisiin enkä ota siihen mitään kantaa, niin mulle sanotaan, että en kuulemma toimi ryhmässä yhdessä muitten kanssa. mutta jos sitten yritän toimia niin se on sitten sitä sekaantumista yms. teinpä mitä vaan, minua moititaan kuitenkin :(

Vierailija
2/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä joka jankuttaa jankuttamistaan kehitysvammaisista, aspergerista, downin syndroomasta ja vauvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan joku asennevammanen mulkku. Asennevammasia mulkkuja löytyy joka paikasta

Vierailija
4/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian fiksu kysesisen opettajan opetettavaksi kirjoitustyylistäsi paistaa älykkyys!

Vierailija
5/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää miettimään tätä liikaa.

Vierailija
6/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi oli yksi oire ominaisuudestasi eli näet asioita, joita ei ole ja tulkitset ne väärin.

Vierailija
7/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta-asperger jälleen täällä. Huomenta! Kokeiles kuule katsoa kerrankin elämää aurinkoiselta puolelta, voisit yllättyä. Tuolla jatkuvalla negatiivisuudella teet vain omasta elämästäsi hankalan.

Opettajat eivät vihaa aspergereita, eivätkä muiakaan oppilaitaan. Joskus opiskelija vaan ei itse huomaa, että sotkeutuu koko ajan muiden opetukseen ja silloin häntä on tässä asiassa opetettava.

Mutta koitahan tänään viettää hyvä päivä.