Teinillä outoa ihottumaa kasvoissa
16-vuotiaalla tyttärelläni ilmeistyi yön yli naama täyteen pieniä punaisia jälkiä. Jäljet ovat finniä pienempiä ja kuulemma ei satu, mutta minua huolettaa. Tyttö haluaa seurata tilannetta, mutta minä haluaisin viedä lääkäriin. Mistä tuollainen voi johtua?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Likainen naama/tyynyliina.
Ja lisäksi ehkä vähän kuuma.
Jotain erikoista uutta ruikaa tai maustetta syönyt viime aikoina, uusi kynsilakka, tai herkistynyt jo jonkin aikaa köytetyille aineille. Oma apu, paras apu.
Syy löytyy läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Likainen naama/tyynyliina.
Lakanat vaihdettiin viikko sitten ja tyttö kävi eilen illalla suihkussa. Voiko viikko samalla tyynyliinalla tehdä tuon?
-ap
Entero-rokko? Tarkista suun sisäpuoli, ylä- ja alaraajat
Vierailija kirjoitti:
Entero-rokko? Tarkista suun sisäpuoli, ylä- ja alaraajat
Ei ole muualla tällaisia jälkiä.
-ap
Ovatko siis koholla, vai verenpurkaumia?
Jos koholla, tulee ensimmäisenä mieleen jonkinlainen allerginen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Jos koholla, tulee ensimmäisenä mieleen jonkinlainen allerginen reaktio.
Ei olese koholla, joten ovat varmaan verenpurkaumia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koholla, tulee ensimmäisenä mieleen jonkinlainen allerginen reaktio.Ei olese koholla, joten ovat varmaan verenpurkaumia.
-ap
Sitten kävisin varmuuden vuoksi lääkärissä.
Kuulostaa allergiselta reaktiolta, mutta en ole lääkäri. Ei ole hätää, mutta varaisin lääkärin niin pääsisi niistä eroon
Kokeile jotain allergialääkettä, Histec tms. rauhoittaako.
Joidenkin iho ärtyy siitä, jos on käyttänyt maskia. Tulee eräänlaista aknea ym.
Lääkäriin kannattaa mennä, jos ei rauhoitu. Itselläni on huonoja kokemuksia terveyskeskuksesta ym. paikoista iho-ongelmien hoidossa. Parhaan avun olen saanut ihotautilääkäriltä.
Googleta krokodil! Meillä alkoi noilla oireilla ja pahemmaksi meni teinillä. Nyt hoidossa.