Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mies ei lähde pariterapiaan

Vierailija
26.09.2013 |

Sain meille ajan, koska parisuhteemme on äärimmäisen heikossa jamassa. Mutta mies ilmoittaa, ettei lähde mihinkään vitun terapiaan, saan mennä yksinäni.

Meissä kummassakin on vikaa ja kummankin tulisi korjata käytöstään. Meidän parisuhteemme on täydellisen kylmä ja puhumme toisillemme törkeästi. Minä olen ajautunut siihen tämän suhteen myötä, pettymysten ja varmaan oman epätoivon takia. Mies saattoi jo suhteen alussa sanoa minulle rumasti.

Olen ihan rikki enkä tiedä mitä nyt tehdä. Haluaisin ehjän perheen ja tässä olisi kaikki meillä, mutta vanhemmilla vaan ei ole mitään parisuhdetta eikä kunnioitusta toistensa kesken. Suostuisipa mies tuonne terapiaan, että voisimme käydä tätä yhdessä, mutta kun ei.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei lähde, mene ensin yksin. Et voi muuttaa kuin itseäsi ja ehkäpä keskustelu selkiyttää ajatuksiasi, esimerkiksi miten sinä voit lakata puhumasta toiselle törkeästi. Helppoa se ei ole, mutta jos kerran olet ajan saanut, mene sitten vaikka yksin ja osoita, että olet valmis tekemään töitä parisuhteen eteen.

Vierailija
2/4 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän muiden puolisot valmiita lähtemään tuollaiseen jos tilanteenne on huono ja pyydätte? En tiedä mitä ajatella tästä omasta tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kirjoittaisit miehellesi vaikka kirjeen, jossa kertoisit hänelle, miksi haluat pareterapiaan? Kuulostaa ehkä hassulta, mutta tiedän parikin pariskuntaa, joiden tulehtuneet välit ovat alkaneet selkiytyä kirjeenvaihdon avulla. Jos toiselle puhuminen nostaa itselle tunteet pintaan ja keskustelu menee herkästi törkeyksien vaihtamiseksi ja syyttelyksi, kirjoittaminen on hyvä tapa avata peli rauhallisesti. Mies saa sitten lukea tekstisi rauhassa ja miettiä asioita mielessään ennen vastaamista. Voit myös kysy kirjeessäsi, onko mies nykyiseen tilanteeseenne tyytyväinen, ja jos ei, miten haluaa lähteä asioita ratkomaan. Ihmisillä saattaa olla erilaisia ennakkoluuloja terapiassa käymiseen liitttyen, joten voisit myös printata kuvauksen pariterapian työtavoista tms.

Mikäli mies ei silti suostu lähtemään, suosittelen samaa kuin joku yllä: mene ensin yksin. Käy ensin omia ajatuksiasi ja tunteitasi läpi terapeutin kanssa, saat samalla miettiä kolmannen osapuolen kanssa parasta mahdollista etenemistapaa teidän tilanteessanne.

Vierailija
4/4 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisi todella huonosti,niin varmaan lähtisi tai sitten sanoisi että jos niin huonosti menee niin se olisi sama jo erota. Miehet ovat monesti paukapäitä näissä asioissa. 

Esitin kerran että lähdettäiskö jollekin parisuhdeleirille nii mieheni tuumasi että ei kai meillä mene huonosti. Sanoin toisella kerralla että lähettäiskö tantra-kurssille, niin siihen tuumasi että ei kai meidän seksi niin huonoa ole että siihen tarvis mitään kurssia ottaa......huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi