Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa yksikin syy miksi minun pitäisi käyttää ripsiväriä vain siksi että minulla on vagina eikä penis

Vierailija
29.08.2020 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan laittanut ripsaria vaginaan. Eihän se edes näy sieltä🤷

Eikös sinne laiteta huulipunaa, kun on huuletkin?

Ap tee ihan kuten itse haluat. Käytät tai et, niin se on sun valinta. Toki joku saattaa valintasi kommentoida, riippumatta mitä valitset, mutta älä välitä

Vierailija
22/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta ripsarin käyttösi. Eli ei ole yhtään hyvää syytä.

Mutta minua kiinnostaa se, miksi lähes kaikki ihmiset joilla sattuu olemaan vagina eikä penis käyttää ripsiväriä, jonka käyttö on vaivalloista ja johon menee viikossa saati vuositasolla valtavasti aikaa. Niin moniko on edes miettinyt mitä järkeä, mitä siitä oikeasti todella hyötyy. Vai onko kyse jälleen yhdestä naisia alistavasta kulttuurin muodosta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut itsestäsi sukupuolielimenä ikään kuin se liittyisi jotenkin meikkaamiseen tai meikkaamattomuuteen? Typerä transfobinen pässi.

Vierailija
24/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko kyse jälleen yhdestä naisia alistavasta kulttuurin muodosta.

Ap

Edelleen yksilön valinta käyttää tai ola käyttämättä. Kukaan ei naisilta ripsaria vaadi. No, okei joku yksilö voi vaatiakin, mutta tarvitseeko hänestä kenenkään välittää? Miehenä en osaa työkavereista sanoa käyttäkö joku heistä vai ei. En ole ketään katsonut niin tarkkaan. Eksä käytti ehkä juhliin mennessään, ei muuten.

Vierailija
25/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai onko kyse jälleen yhdestä naisia alistavasta kulttuurin muodosta.

Ap

Edelleen yksilön valinta käyttää tai ola käyttämättä. Kukaan ei naisilta ripsaria vaadi. No, okei joku yksilö voi vaatiakin, mutta tarvitseeko hänestä kenenkään välittää? Miehenä en osaa työkavereista sanoa käyttäkö joku heistä vai ei. En ole ketään katsonut niin tarkkaan. Eksä käytti ehkä juhliin mennessään, ei muuten.

Käytitkö sinä ripsaria juhlissa?

Ap

Vierailija
26/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun näitä asioita pohditaan! Useimmiten emme asiaa edes mieti saati kyseenalaista. Kannattaa muistaa että ei ole pakko eikä lainvastaista olla meikkaamatta. Se on jokaisen oma päätös.

Vierailija
27/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut itsestäsi sukupuolielimenä ikään kuin se liittyisi jotenkin meikkaamiseen tai meikkaamattomuuteen? Typerä transfobinen pässi.

No kun se elävässä elämässä tuntuu liittyvän. Vai oletko eri mieltä siitä, etteikö ripsiväriä osta ja käytä nimenomaan ne joilla on vagina kun taas peenikselliset eivät siihen koske? Tässä ei transfobialla ole mitään osuutta. Rajataan keskustelu sitten koskemaan cis-ihmisiä, Ok?

Ap

Vierailija
28/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa ollenkaan. Se ei ole pakollista kenellekään. N45

Vierailija
29/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meikkaa ollenkaan. Se ei ole pakollista kenellekään. N45

Mutta olet varmasti huomannut että lähes kaikki naiset meikkaavat ainakin vähän ja ainakin juhliin tms. siinä missä meikkaavia miehiä ei ole kuin kourallinen? Niin mitä ajattelet siitä? Ap

Vierailija
30/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun näitä asioita pohditaan! Useimmiten emme asiaa edes mieti saati kyseenalaista. Kannattaa muistaa että ei ole pakko eikä lainvastaista olla meikkaamatta. Se on jokaisen oma päätös.

Niinpä. Moniko pohtii joka pv kun sitä väriä naamaan sutii että se on vapaaehtoista? Monestako se tuntuu siltä aamulla kiireessä ja ehkä väsyneenä? Kysynpä vaan.

Vierailija
31/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minua kiinnostaa se, miksi lähes kaikki ihmiset joilla sattuu olemaan vagina eikä penis käyttää ripsiväriä, jonka käyttö on vaivalloista ja johon menee viikossa saati vuositasolla valtavasti aikaa. Niin moniko on edes miettinyt mitä järkeä, mitä siitä oikeasti todella hyötyy. Vai onko kyse jälleen yhdestä naisia alistavasta kulttuurin muodosta.

Ap

Mä laitan aina välillä. Tykkään siitä miltä näytän kun on ripsiväriä. Se on mulle iloa tuottava asia.

Joskus on ollut kuukausienkin tauko ripsivärin käytössä eli ei ole mulle mikään must do-juttu. Ihan oman fiiliksen mukaan toimin ja passkat siitä, pitääkö joku sitä naisten alistamisena.

Vierailija
32/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Moniko pohtii joka pv kun sitä väriä naamaan sutii että se on vapaaehtoista? Monestako se tuntuu siltä aamulla kiireessä ja ehkä väsyneenä? Kysynpä vaan.

Musta just kiireessä ja väsyneenä se tuntuu hyvältä lähteä töihin meikattuna ja huoliteltuna. Se on rituaali, joka piristää ja tulee reippaampi olo.

Vierailija
33/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kukaan pakottanut. Miksi ap itse yrität vaatia muilta ripsivärittömyyttä? Joskus meikkaan ja laitan sitä ripsiväriä myös, koska pidän meikkaamisesta. Joskus en käytä. Ketään ei kiinnosta. Tarviiko kaikkea ylianalysoida ihan liikaa? Ei ole terveellistä se.

Vierailija
34/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi, mutta useimpien kyllä kannattaisi käyttää sitä ja muutakin kosmetiikkaa. Suurin osa näyttää paremmalta sopivasti ehostettuna. Mutta jos ei halua näyttää hyvältä, niin ei sitten.

Tämä koskee myös peniksellisiä. 

Ei niinkään, koska meikkaamalla pyritään yleensä korostamaan niitä piirteitä, jotka tekevät nimenomaan ihmisnaaraasta viehättävän: suuria silmiä, punaisia täyteläisiä huulia, tasaista ihoa mutta sopivasti punoittavia poskia jne.

Vierailija
35/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran kuussa ripsihuollossa. Miehen mielestä näytän kauniilta kun on volyymiripset.

Vierailija
36/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta just kiireessä ja väsyneenä se tuntuu hyvältä lähteä töihin meikattuna ja huoliteltuna. Se on rituaali, joka piristää ja tulee reippaampi olo.

Minäkin uskottelin kuule ennen itselleni juuri noin ja olin täysin väärässä. Meikkaamisen sijaan saatan yhä kääntää ripsiä vähän jos muistan, se piristää ilmettä jo. Ap

Vierailija
37/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi jo viimein aika antaa naisten(kin) tehdä, mitä haluavat? Jos joku haluaa käyttää ripsiväriä, niin sitten käyttää. Miksi naiseuteen liittyvät asiat pitää nykyään aina kyseenalaistaa niin päin, että ne ovat jotenkin naista alistavia ja haitaksi naisten itsemääräämisoikeudelle? Entäs jos nainen haluaa kaunistautua?

Eivät naiseuteen perinteisestikään liitetyt asiat ole aina jotain "pakkoa", ja monet ovat sitä paitsi ihan naisten itsensä keksimiä ja ylläpitämiä tapoja ilman mitään miesten tai edes ylipäätään yhteiskunnan painostusta.

Vierailija
38/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään välttämättä meikkaisi, jos "kauneuden peruspalikat" olisivat kasassa ilman sitä. Koska ymmärrän, että ulkonäöllä on merkitystä ja viihdyn paremmin tuntiessani olevani kauniimpi, niin miksi en meikkaisi? Ei se mikään pakkomielle ole eikä tarkoita huonoa itsetuntoa. Luomuna vetävät tuntuvat usein pitävän itseään jotenkin parempina ihmisinä.

Vierailija
39/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta meikkasit tai et. Se on ihan sama miehilläkin voivat valita ajavatko parran vai eivät.

Vierailija
40/71 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä ainakin hyödyn siitä sen, että ripseni ovat tummat, pidemmät, tuuheammat ja kaarevammat eli silmäni kauniimmat, mikä on mukavaa. Ei sitä kuule tarvitse sen syvällisemmin miettiä.