Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään korjattu aikuisena purentavirhettä yksityisellä?

Vierailija
29.08.2020 |

Julkisella puolella ei purennalle tehdä mitään koska ei ole tarpeeksi vakava purentavirhe. Onko täällä kellään kokemuksia kyseisistä hoidoista yksityisellä ja kuinka paljon tuli maksamaan? Miten purentavirhettä omalla kohdallasi korjattiin jne.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt vähän off topic koska ei, ei ole oiottu, mutta olen suuhygienisti. Minkälaisesta tilanteesta on kyse? Yksityisellä puolella hinnat pyörivät siellä 5000e kieppeillä, voipi mennä ylikin.

Prosessi on pitkä, ja retentiovaihe kestää sitten lopun elämää. Eli jos oikomisen jälkeen tilannetta ei ylläpidetä, palaa tianne ennalleen. Haastavampi oikominen voi vaatia jo kirurgiaa.

Vierailija
2/9 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nyt vähän off topic koska ei, ei ole oiottu, mutta olen suuhygienisti. Minkälaisesta tilanteesta on kyse? Yksityisellä puolella hinnat pyörivät siellä 5000e kieppeillä, voipi mennä ylikin.

Prosessi on pitkä, ja retentiovaihe kestää sitten lopun elämää. Eli jos oikomisen jälkeen tilannetta ei ylläpidetä, palaa tianne ennalleen. Haastavampi oikominen voi vaatia jo kirurgiaa.

Jonkinasteinen syväpurenta on ilmeisesti kyseessä itselläni. Kun puren takahampaat yhteen, menee yläetuhampaat aika reilusti alaetuhampaiden eteen. Ongelmia on ollut jonkun verran kuten päänsärkyä, leukojen naksumista ja jumiutumista ja öisin jäkitän leuat tiukasti yhteen, joten kulumaa on tullut. Nyt käytössä ollut vähän aikaa purentakiskot. Syväpurenta on myös esteettisesti itseäni häiritsevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika paha sivupurenta. Takahampaat ei osu kohdilleen vaan sivuun ja siksi koko alaleuka on aika reippaasti vasemmalla suun ollessa kiinni. Ja leukanivelissä kipua, jää jumiin, naksuu.. eipä sille mitään tehdä kun syöminen onnistuu kuitenkin ja suurin haitta on kosmeettinen eli koko naaman urpo toispuoleisuus.

Yksityisellä korjaus vaatisi tosiaan leikkausta niin antaa olla, ei ole varaa ja tuskin koskaan tulee olemaan.

Vierailija
4/9 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla purentavirhe korjattu yksityisellä aikuisena. Maksoi n.4000e. Sain maksaa pikkuhiljaa erissä, koko prosessi kesti n.2 vuotta. Olen tyytyväinen sillä kivut poistuivat. Ja ilman oikomista tilanne olisi vain pahentunut vuosien kuluessa. Ja retentiolangat ovat hampaiden takana nyt loppuiän ja pitävät ne "kurissa", ilman niitä koko homma olisi ollut turhaa.,Langat eivät tunnu eivätkä näy. Minulta piti poistaa muutamia hampaita aluksi jotta oikominen onnistui.

Vierailija
5/9 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla purentavirhe korjattu yksityisellä aikuisena. Maksoi n.4000e. Sain maksaa pikkuhiljaa erissä, koko prosessi kesti n.2 vuotta. Olen tyytyväinen sillä kivut poistuivat. Ja ilman oikomista tilanne olisi vain pahentunut vuosien kuluessa. Ja retentiolangat ovat hampaiden takana nyt loppuiän ja pitävät ne "kurissa", ilman niitä koko homma olisi ollut turhaa.,Langat eivät tunnu eivätkä näy. Minulta piti poistaa muutamia hampaita aluksi jotta oikominen onnistui.

Millainen purentavirhe sinulla oli?

Ap

Vierailija
6/9 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Noin kahden vuoden oiontaennustus venynyt kohta neljäksi. Ikääkin kohta 50v. Halusun tehdä hampailme jotain, harmi etten tajunnut 20v aiemmin. No, onhan tämä erikoista, kun.purenta on kohdillaan.

Vierailija
7/9 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuisi laittaa tekohampaat, jos purenta ei ole kohdallaan? Pysyykö suussa, jos leuat on eri paria?

Vierailija
8/9 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/9 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kustannus ja muuhun arvioon hyvälle oikojalääkärille. Katso nettiarvioita. Valitse millä menetelmällä ( Invisalign? ) haluat toteutuksen. Pyydä kustannusarvio useammasta paikasta. Mieti rahoitus. Hoidot on kalliita ja vievät aikaa useita vuosia. Sitoudu niihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi