Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monikko odottajat( ja äidit )

25.09.2013 |

Löytyykö muita? Varmasti löytyy :) Kovasti tahtoisin kuulla ja jakaa kokemuksia monikkoraskaudesta. Itse odotan nyt 31 vuotiaana esikoisiani. Kaksosten LA 13.1.2014. Viikkoja siis 24 ja olo on melko hyvä. Pahoinvointia on, mutta siihen on jo tottunut :D Pääasiassa olen onnellinen ja pirteä ja töissä jaksan käydä (päiväkodissa).

Onko muilla ollut vaikea selvittää kaksosten sukupuolia? Kolme kertaa ultrassa yritetty asiaa selvittää,  mutta ovat olleet niin liikkuvaisia ettei lääkäri ole saanut kunnolla selvää :) 

Kommentit (10)

1/10 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi :) Odotan toista ja kolmatta lasta, esikoinen on vielä alle vuoden. Viikkoja on nyt kasassa vasta 13+5, mutta maha jo ihan näkyvä! Itsellä vielä päivittäinen pelko takaraivossa, että kuinka tässä käy ja ovatko vauvat ylipäänsä elossa, kun en ole neuvolassakaan käynyt vielä ultran jälkeen... Oksentelu on onnekso jo loppunut, mutta kuvotus jatkuu edelleen aamupäivät. Ehkä tästä selvitään :) 

2/10 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi :) onko sulla suvussa kaksosia, vai yllättikö asia? Meillä asia tuli täytenä yllätyksenä, mutta ihana yllätys ♡♡ 

Entä tiedätkö onko omat istukat ja pussit? Täällä molemmat omissa pusseissa ja omat istukat myös. 

Mulla kolmen viikon välein ultra, mikä tosi kiva juttu. Hyvin pitävät huolta :) Jos olisi yhteinen istukka, niin ultria olisi vielä useammin.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/10 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täälläkin jännitys/pelko kulkee päivittäin mukana odotuksessa. Voimia odotukseen, kyllä nämä kaksi vaativat veronsa :) Liikkeet kun aloin tuntea muutama viikko sitten, niin helpotti huomattavasti omaa oloa. Mukava tuntea, että siellä ollaan liikkeellä :) Nyt uskon jo tietäväni kumpi siellä milloinkin liikkuu ♡

4/10 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yks kaksosten odottaja Porista! :) Ovat kuulemma identtiset, tosi jännä nähdä miten samannäköisiä ovat. :P Ikää itsellä 21v ja esikoinen 1v. Koska aloitte tuntemaan liikkeet? Mulla raskausviikkoja vasta 13 mutta oon jo n.3viikon ajan tuntenut samanlaista tuntemuksia masussa kuin esikoisesta kun se liikkui. Voi olla et kuvittelen koko jutun. :D Vai voiko näin aikaisin jo tuntea? :o Tuli ihan täytenä yllätyksenä kunnei omassa/miehen suvussa ole lainkaan kaksosia. Vähän mietityttää miten jaksaa kolmen pienen kanssa sitten ja että miten loppuraskaus sujuu. Mulla ollut tähän asti ihan järkyttävää pahoinvointia, supistuksia silloin tällöin ja vatsakipuja lähes kokoajan. Väsyttää niin paljon että välillä ei meinaa silmät pysyä auki. Mutta tuon pienen pojan takia ei oikein kerkee nukkumaan aina kun haluais.. Niin ja mulla laskettu aika 8.4. :)

5/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

itse olen 6-vuotiaan esikoispojan ja kohta 2-vuotiaiden kaksostyttöjen äiti. Kun odotin omia kaksosiani en oikein löytänyt tietoa mistään (paitsi aina eri puolilta nettiä), ja vaikka kaikki meni hyvin (tytöt syntyivät rv 39+1), huoli oli aina jotenkin läsnä.

Niinpä tein itse juuri kaksosodottajille suunnatun kirjan, "Toinen toista - vertaistaidekaveri kaksosiaan odottaville"! =)

http://annellam.blogspot.fi/2013/09/valmis.html 

Onnea kaikille odotukseen!

6/10 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki! Ja kiitos Mokoma vaivannäöstäsi, täytyy tutkia kirjasi :) 

Winnie mä aloin tuntea liikkeet vasta viikolla 20. Jotain pientä saatoin tuntea aiemmin, mutta varma en ole :)  Harjoitussupistuksia on ollut reilu pari kuukautta ja niitä tuntuu olevan jatkuvasti.  Mutta kivuliaita supistuksia ei yhtään :) Onko muilla negatiivista veriryhmää? Mulla on ja saa/joutuu käydä useammin verikokeissa.. 

7/10 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toi ihana väsymys alkaa pikkuhiljaa hellittää :) Ensimmäiset reilu kolme kuukautta nukuin vaan kun pääsin töistä kotiin. Aina lähes samantien nukahdin sohvalle ja yöksi siirryin siitä sänkyyn jatkamaan. Varmasti asiaan vaikutti matala hemoglobiini (n.100), mutta nyt jaksaa taas puuhastella illat :) Nestemäinen rauta (Floradix) auttoi huomattavasti väsymykseen.

8/10 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä kans 32 v. kaksosia odottava. Koin tuulimunaraskauden tammikuussa, ja nyt siis tuplat tulossa. Kaikilla asioilla, myös niillä vaikeilla, taitaa siis olla joku tarkoituksensa...Ei siis omia lapsia ennestään, miehellä aiemmasta liitosta 4 lasta (5-14v)... 

Kaksosia suvuissa on, mutta en kuitenkaan osannut ennen nt-ultraa asiaa edes "pelätä". :D Siskollani on vuoden vanhat kaksospojat. Alitajuntaisesti ajattelin siis varmaan, että ne kaksoset nyt on sen verran harvinaisempia, ettei mulle satu, kun siskolla jo on.. :D

Tänään rv 32+0, laskettu aika siis joulukuun 4. päivä. Vatsan kasvaessa ja olon tukaltuessa on alkanut pikkuhiljaa hirvittää tulevaisuus, mitenköhän sitä jaksaa ja pärjää, ovatko terveitä yms...Turha kai huolehtia, ennenkuin asia on ajankohtainen.. :)  Sen verran läheltä tässä katsellut siskon perheen arkea, ja heillä vielä olleet mm. hyvin nukkuvat lapset. Tuplatyötä joka tapauksessa, vaikka olisivatkin ns helppoja tapauksia.. :)

9/10 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmahilma vieläkö odotat vai joko lapset saapuneet maailmaan? :) 

Täällä ollaan rv30+5 ja tuskaillaan liitoskipujen kanssa. Viikko sitten lääkärit määräsivät mut sairaslomalle, koska töissä ennakoivia supistuksia oli jatkuvasti.

Outoa oli jäädä pois töistä, mutta nyt alkaa tottua ajatukseen ja aikaa on levätä sekä laittaa asioita valmiiksi :)  Milloin te muut olette jääneet pois töistä? 

10/10 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös 09/13 syntyneiden identtisten kaksosten äiti Seinäjoelta :)! Tytöt syntyivät rv 36+1 päivää ballonkin asennuksen jälkeen. Synnytys käynnistettiin yhteisen istukan ja suonikalvojen vuoksi. Lisäksi jouduin päivää ennen sovittua käynnistystä osastolle alkavan raskausmyrkytyksen vuoksi. Odotusaika meni paremmin kuin osasin odottaa, vasta viimeisellä viikolla alkoi olemaan tukalat olot :)

Meidän kuulumisia voi seurata http://vauvaodotus.blogspot.fi/

Tsemppiä tuplaodotukseen :)