Kun maksan pankkikortilla, monesti kassa kysyy haluanko kuitin
ja kun sanon en, laittaa kuitin erikseen laatikkoon. Jos kuitin haluaa sen saa mukaan. Voiko näin jotenkin kiertää veroja vai onko vaan kohteliaisuutta, ettei tarvitse olla heti kuittia roskiin heittämässä?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 13:31"]
Myyjän pitää aina antaa kuitti, eikä kysellä. Kuitti voi mennä roskiin, mutta se pitää tapahtua asiakkaan käden kautta.
[/quote]
Mites annat aina sen kuitin? Sitä kun ojennat ja kysyt samalla että "kuittia?" Kävelee asiakas pois päin, ja vastauksesta on turha uneksiakkaan. Ja niille jotka kimpoilee siitä että sitä kysytään, niin mielumminko haluat että kuitti vaan tyrkätään käteesi sanomatta mitään?
-kassa
Kuitti tulee antaa kyselemättä ja mukisetta. Itsestään selvä asia! Kuitti vain kuuluu antaa ja sillä sipuli. Jos minulta kysytään, (ja kysytään nykyisin usein!) että "haluatko kuitin", vastaan: "Tottakai!"
Älkää sekoittako kassakuittia maksupäätekuittiin..
Jos maksan ostokseni käteisellä, haluaisin mieluiten sen kuitin käteeni vaihtorahojen kanssa (tarkistaakseni sen oikeellisuuden samantien) sen sijaan, että myyjä kysyy laittaako hän kuitin samaan pussiin/laatikkoon ostoksen kanssa. Mikä idea tässä kuitin pussiin/laatikkoon laittamisessa oikein on?
vali vali vali vali...
Aina ihmetyttänyt se että miksi ihmisillä on niin paljon patoutumia kauppoja kohtaan? Ainainen vali vali vali vaan... Pikkuasioista, eikä mitään suhteellisuudentajua näy tässäkään olevan.
Huoh, vielä joku ihmettelee miten kaupassa voi myyjä olla huonotuulinen, onko mahdollisuutta olla muuta jos tämänkin ketjun viestittelijöiden kaltaisia määkijöitä on liike täynnä? Kenen pää edes kestää tuollaista pidemmän päälle?
Olen baarissa töissä. Jos tyrkkäisin kuitin vaihtorahojen kanssa kysymättä mitään, asiakas jää tiskille sitä kuittia erottelemaan. Tästä syntyy jonoa, sillä usein se ei ole niin nopea toimitus, jos asiakas huomaa kuitin vasta lompakkoon laitettuaan ja sitten alkaa sitä sieltä kaivelemaan. Mä joudun seisoskelemaan, ja muut asiakkaat joutuvat seisoskelemaan.
Se, että mä kysyn sitä juomaa ojentaessa tai vaihtorahoja ojentaessa 'mites kuittia?' niin asiakkaan on helppo siinä sanoa joko ei, kääntyä ja lähteä ja voin palvella seuraavaa asiakasta. Taikka tehdä saman se minun antama kuitti kädessä. Jos länttään kuitit vaan tiskille juoman viereen, pian on kiireen keskellä tiski täynnä kuitteja - epäsiistiä. Mun mielestä maailman yksinkertaisin asia kysyä sitä kuittia, johon asiakas voi ihan vaan vastata että en tarvitse, ei kiitos tai ihan mitä vaan elehtiä ettei sitä tarvitse. Hyvin harva sen edes ottaa. Kortilla maksaessa kysyn sitä kuittia kun yhteyttä muodostetaan - ei iso vaiva kummallekaan.
Kyllä voi olla elämä vaikeaa, jos mielensä pahoittaa siitä, että kysytään kuittia. Erittäin yksinkertaista vastata kyllä taikka ei kiitos. Kuitin tarjoamisella tarkoitetaan myös sen lisäksi, että konkreettisesti tarjotaan, myös sitä, että sitä puheella tarjotaan.
Se on aivan se ja sama, jos sanotaan että "multa ei sitä tarvii ees kysellä". No kyllähän tarvii, se nyt vaan sattuu olemaan laki jota mä en oo määrännyt, mutta sitä mun täytyy noudattaa.
Kävin tänään ärrällä ja myyjä ei kysynyt haluanko kuitin. :/
Otan kuitin aina siksi että seuraan tilitapahtumiani, en siksi että epäilisin kassan rehellisyyttä, katson tilini ja laitan kuitit sitämukaa silppuriin kun summa on veloitettu tililtä, koska tililtähän ei heti näe veloitusta, jos ei ole laitettu varausta, tämähän tietenkin riippuu pankkikortista.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:08"]Olen myös sitä mieltä, että kuitti tulisi antaa ihan automaattisesti, kyselemättä yhtään mitään. Itse asiassa ärsyttää tosi paljon, kun joutuu jatkuvasti kuulemaan:"Haluatko kuitin?"
Kun olen ostokseni maksanut, kuitti kuuluu saada ihan luonnostaan, itsestään selvänä asiana, ilman kyselyjä.
[/quote]
Oh my kylläpä minä mieleni pahoitin.. Voisitko ehkäpä pysyä vaan kotona, jos ihmiskontaktit ovat niin vaikeita.
Kun tuli tämä kuittipakko, jostakin syystä kassat alkoivat kysymään. Ärsyttävää. Se on annettava ilman kyselyä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 17:24"]
Otan kuitin aina siksi että seuraan tilitapahtumiani, en siksi että epäilisin kassan rehellisyyttä, katson tilini ja laitan kuitit sitämukaa silppuriin kun summa on veloitettu tililtä, koska tililtähän ei heti näe veloitusta, jos ei ole laitettu varausta, tämähän tietenkin riippuu pankkikortista.
[/quote]
Paljon puristaa jos kauppaa jättää veloittamatta ostokseni.
Mitä jos sama tapahtuma veloitettaisiinkin vähän ajan kuluttua uudestaan?
Oletko ikinä huomannut virhettä pankkikorttiostoksen tilitapahutumassa?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 18:18"]Oh my kylläpä minä mieleni pahoitin.. Voisitko ehkäpä pysyä vaan kotona, jos ihmiskontaktit ovat niin vaikeita.
[/quote]
En minä ainakaan ota sitä kuittia, siinä seisköön käsi ojossa vaikka loppupäivän. Helpommalla pääsee kun kysyy.
Juuri näin!