Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennukselle löydetty uusi biomarkkeri: kaikki masennus johtuu tämän ravintoaineen puutteesta ja ravintolisää vie oireet päivissä

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.

Vierailija
2/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, kun sen lähteet kerran ovat liha ja maito, niin miten kummassa Suomessa on masennusta? Varsinkin takavuosina ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä että masennusta lähestytään myös ravinnolliselta kantilta.

Vierailija
4/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, kun sen lähteet kerran ovat liha ja maito, niin miten kummassa Suomessa on masennusta? Varsinkin takavuosina ollut.

No kun se masennus tyhjentää ne varastot ja sitten masentaa vielä enemmän... noidankehä

Vierailija
5/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki masennus johdu mistään ravintopuutteesta. Toisinaan kyllä.

Vierailija
6/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa avata linkkiä, mutta itse masentuneena uskon kyllä ravinnolla olevan ainakin jotain vaikutusta. Ja luin joskus jonkun amerikkalaisen tutkimuksenkin aiheesta. Ongelmahan masentuneella on, ettei välttämättä jaksa tehdä täysipainoista ruokaa, joillakin myös menee kokonaan ruokahalu masentuneena. Jotkut lihoo, jotkut laihtuu.

Itsekin pahimman masennukseni aikana söin pelkkää mikrokaurapuuroa kun en jaksanut valmistaa ruokaa, enkä myöskään jaksanut käydä kaupassa. Kun sitten oloni meni aivan toivottomaksi ja pääsin laitoshoitoon, oli ihanaa kun joku muu teki ruoan ja sain vihdoinkin syödä monipuolisesti. Kyllä se olokin siitä koheni selvästi ja jatkoin sitten kotona samalla linjalla. Edelleenkin joudun muistuttamaan itseäni välillä syömisestä. Että ei pelkkää puuroa, aamulla voi syödä sitä, mutta päivän mittaan syötävä jotain muutakin. 

7/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet kasvissyöjät voi syödä useammin pinaattia ja lihansyöjät maksaa. Toivottavasti helpottaa.

Itse en vielä tällä istumalla usko. Masennus on niin monen tekijän yhteisvaikutuksen seuraus.

Vierailija
8/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asia sairastuneille olisi tavlla tai toisella laittaa suolisto kuntoon ruokavaliojlla.

Siis ei sokeria tms. Ei nopeita hiilareita.

Ja kun tämä on kunnossa, sen jälkeen korvien väli.

Vierailija
9/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi klikkiotsikko? Eikö aloittaja ymmärtänyt lukemaansa vai minne jäi johdanto ja tiivistelmä linkin sisältämästä tiedosta?

Vierailija
10/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei viitsi lukea artikkelia mutta väittää tieteellistä tutkimusta ja siitä seurannutta konkluusionia paskapuheeksi. Tyypillistä nykyaikaa, kansakunta tyhmenee tyhmenemistään.

Vierailija
11/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt raskausajan vitamiinia nyt 2 kuukautta, eikä ole masentanut. Tavallisissa monivitamiineissa on a vitamiinia ja jotain muuta, joka ei sovi minulle ja iho alkaa kukkia. Ollut hieman masennusta, mutta nyt tämän kokeilun aikana ei ole.

Vierailija
12/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä se ravintoaine on? En viitsi klikata.

Vierailija
13/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B vit?

Vierailija
14/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla masennus johtuu huonosta elämästä. Syön hyvin ja olen ravittu.

Vierailija
15/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on geneettinen sairaus. Mikähän ravintoaine korjaa tuon virheen? Sehän sitten myös ehkäisee syövät, kun kerran nekin kehittyvät solunjakautumisessa syntyneistä virheistä.

Vierailija
16/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen asia sairastuneille olisi tavlla tai toisella laittaa suolisto kuntoon ruokavaliojlla.

Siis ei sokeria tms. Ei nopeita hiilareita.

Ja kun tämä on kunnossa, sen jälkeen korvien väli.

Totta, mutta kuten sanoin, en itse pahimmassa kunnossa jaksanut tehdä ruokaa enkä edes ostaa sitä. Yritin kyllä, mutta usein siinä kävi niin että ostin ainekset, mutta en jaksanutkaan jalostaa niitä ruoaksi ja sitten ne homehtui jääkaappiin ja heitin ne roskiin. Totesin ettei mun kannata haaskata rahojani enää, syön sitten puuroa vaan. Se ei homehdu.

Ja lääkäriltä sain vain lääkkeitä, jotka eivät vaikuttaneet mitenkään, tuli vaan entistäkin ontompi olo..

Vakavasti masentuneena tarvitsee ihan konkreettista apua muilta ihmisiltä koska ei silloin itse jaksa edes omasta hygieniastaan huolehtia. Eikä laitoshoitoon ole mitenkään helppo päästä, nykyään kun uskotaan avohoitoon, eli pillerit kouraan ja kotiin. Kaikilla ei ole siellä kotona ketään huolehtimassa. Saattaa jäädä jopa pillerit ottamatta.

T:6

Vierailija
17/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla masennus johtuu huonosta elämästä. Syön hyvin ja olen ravittu.

Seuraavaksi jos ruokavaliosi ja suolistosi on kunnossa, aloitat kuntoilun.

Liikut ja ravistelet jäseniäsi tavalla tai toisellla.

Joka päivä 15 min vähintään.

Pakoitat itsesi siihen jos siltä tuntuu.

Se vain täytyy tehdä.

Ja huomaa jos esiintyy vastustusta mielessäsi.

Se on vinkki sinulle.

Vierailija
18/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on geneettinen sairaus. Mikähän ravintoaine korjaa tuon virheen? Sehän sitten myös ehkäisee syövät, kun kerran nekin kehittyvät solunjakautumisessa syntyneistä virheistä.

Bullshit.

Jokainen ei voi juosta maratonia mutta se ei estä heitä olemasta onnellisia.

Vierailija
19/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka jaksaa tehdä elämäntaparemontin ei ole vielä kovin masentunut. Itsellä lievä masennus ja en tiedä miten helvetissä tätä pahemmassa tilassa oleva saisi sellaisen aikaiseksi.

Vierailija
20/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se aine on? En viitsi avata kaikenmaailman linkkejä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme