Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennukselle löydetty uusi biomarkkeri: kaikki masennus johtuu tämän ravintoaineen puutteesta ja ravintolisää vie oireet päivissä

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka jaksaa tehdä elämäntaparemontin ei ole vielä kovin masentunut. Itsellä lievä masennus ja en tiedä miten helvetissä tätä pahemmassa tilassa oleva saisi sellaisen aikaiseksi.

Niin, masennusta on eri asteista. Oli se minullakin alussa lievää ja silloin jaksoin vielä tehdä asioita ja kiinnostikin monet asiat. Mutta vuosien mittaan masennus vain paheni ja lopulta olin haiseva, sängyssä kattoa tuijottava ihmisraunio, jota ei mikään enää kiinnostanut. Edes telkkarin katselu, uutisten seuraaminen eikä musiikin kuuntelu. Jos mulla ei olisi ollut rakastavaa äitiä, en olisi enää tässä. Koska mä en siinä vaiheessa enää välittänyt mistään mitään ja ainoastaan äitini takia suostuin hakemaan apua, en itseni takia. 

Edelleenkin olen masentunut, mutta vointini on kuitenkin selvästi parempi kuin silloin pahimman masennuksen aikana. Paljon olisi parantamisen varaa. Yritän kuitenkin parhaani syömisten suhteen, käyn töissä jne. Mutta en minä varmaan koskaan tästä masennuksestani täysin parane koska se on ollut minulla jo vuosikymmeniä ja kyllä minä vaan väitän, että se on myös perinnöllistä.

Koska se on isäni puolelta tullut, isäni on masentunut, hänen isänsä oli masentunut. Sitä kauemmaksi en tiedä, mutta ihan selkeästi minulla on isäni luonne ja temperamentti. Veljeni on tullut enemmän äitiimme. Äidillänikin on ollut paljon vastoinkäymisiä elämässään, mutta hän on sellainen vahva luonne joka aina putoaa kuin kissa jaloilleen. Minussa ei ole koskaan ollutkaan sellaista vahvuutta, olen lapsesta asti ollut jotenkin liian herkkis ja huono parantamaan haavojani. 

T:6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan