Millä sais tiskialtaat kirkkaaksi tummentumista?
Soodavesimössöä en voi nyt tehdä kun ei ole soodaa..
Kommentit (56)
Teen työkseni kotisiivouksia ja minulla on aina pakissa Universal Stone mukana, toimii 95% tapauksissa. Nestemäinen konetiskiaine toimii myös, mutta jos haluat saada myös kumitiivisteiset korkit puhtaiksi, niin ne kumit kyllä syöpyvät sillä aineella entisiksi (omani olen joskus niin tuhonnut...).
Hyvä on myös esim. K-raudasta saatava Erikois-Iduna, se on muutenkin hyvä aine, tosin kotitalouksissa en sitä niin käyttäisi kuin tarpeeseen ja litran tönikkä on tosi riittoisa - pH on muistaakseni 10,6, ensin kastelen altaat ja reunat, levitän raakana ainetta ja tiskiharjalla autan, hetken vaikutus, harjaus ja huuhtelu.
Mutta tässä US sienellä on paras kotiin, sillä saa tehtyä monta muutakin kohdetta, se säilyy useamman vuoden ja on riittoisaa. :)
Klorite on pahimman laatuinen ympäristömyrkky.
Universal Stone loppui ja tilasin All Tip Topin tällä kertaa. Yhtä tehokasta mutta nyt jää ihana sitruunan tuoksu. Kiitos vihjeestä. Onko tietoa löytyykö All Tip Topia marketeista?
Universal Stone loppui ja tilasin All Tip Topin tällä kertaa. Yhtä tehokasta mutta nyt jää ihana sitruunan tuoksu. Kiitos vihjeestä. Onko tietoa löytyykö All Tip Topia marketeista?
Itse käytän jauhemaista konetiskiainetta hieman kostutettuna. Vähän aikaa antaa vaikuttaa ja pyörittää harjalla.
Kiitos All Tip Top vinkistä. Toimi niinkuin pitikin 20 vuotta vanhaan tiskialtaaseen. Voi kauhea sitä sienen väriä puhdistuksen jälkeen. Ainakin jotain irtosi :)
Ihmesientä kannattaa koittaa myös kaakeleihin,hanoihin,pinttyneisiin ikkunalistoihin,oviin.Mutta koita varovasti ensin,itse hinkkasin kerran seinästä likaa pois ja alko maalikin valumaan. :)
Mutta itse sain ovet uuden näköisiksi ja ikkunan karmitkin.
Folio palloksi, suolaa ja kuumaa vettä. Sitten hankaamaan sillä foliopallolla.
Pyykinpesujauheella tulee ihan kirkkaaksi. Periaatteessa ilmaista siis.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 12:09"]
Harva tietää, että Klorite tai vastaava vahva valkaisuaine irrottaa pinttymät ja tahrat terästasosta. Altaan saa kiiltämään kun täyttää sen lämpimällä vedellä ja lisää tuhdin lorauksen Kloritea. Sitten vaan annetaan vaikuttaa.
[/quote]
Kunhan vesi ei ole yli 60-asteista!! Kloriitti alkaa höyrystyä yli 60 asteen lämpötilassa muuttuen vaaralliseksi kloroformiksi. Tämän takia uimahalleissakaan ei saa mennä uimapuvut päällä saunaan.
[/quote]
saunan lauteita eikä lattiaa saam pestä myöskään kloritella, juuri tästä höyrystymissyystä.
Ihan tavallinen pyykinpesuaine on hyvää.
Laitat tulikuuma vettä altaan täyteen ja reilu loraus nestemäistä konetiskiainetta ja jätät likoomaan muutamaksi tunniksi. Tulee kirkasta ilman vaivannäköä ja hankausta.
Konetiskiaine on ihmemyrkkyä. Tehoaa tosihyvin esimerkiksi termospulloon, jonka on kahvista tummentunut.
Kloritea minäkin käytän, samalla liotan tiskirätin puhtaaksi.