Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, menisitkö naimisiin tässä tilanteessa?

Vierailija
29.08.2020 |

Nainen on sairas, saattaa menehtyä tulevan kymmenen vuoden sisään. Hänen hoitamisensa on taakka, joka lankeaisi sinulle. Hän on kuitenkin viehättävä, ja sinä rakastat häntä.
Hän on varakas, sinä olet köyhä. Jos ette mene naimisiin, et saa lainkaan perintöä hänen kuollessaan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että joudut jatkamaan pienipalkkaisena tai työttömänä eläkeikään asti, jolloin sinua odottaa köyhä vanhuus.
Jos taas perit hänet, voit eläkkeellä toteuttaa omia haaveitasi, pystyt ostamaan itsellesi hyvää hoitoa jos sairastut.
Nainen ilahtuisi jos kosisit häntä. Hän tulisi suurella todennäköisyydellä suostumaan.

Sinä et arvosta avioliittoa. Koet sen kahlitsevana ja turhana eleenä. Olet tähän saakka pysytellyt ihan periaatteesta naimattomana. Et haluaisi sitoutua kuolevan ihmisen hoitoon. Mainittakoon, että nainen osaa myös olla hankala, on taipuvainen juopottelemaan ja toisinaan haukkuu sinua armottomasti. Suurin osa ajasta teillä kuitenkin menee hyvin.

Kosia vai ei?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmaa että tulee kuolemaan 10 sisällä?

Paljonko tulet saamaan perintöä? Onko riittävä korvaus niistä vuosista jotka vietät sairaan puolisosi kanssa? Minkä ikäinen olet itse, jaksatko henkisesti? Olet toki näitä asioita miettinytkin, mutta harkitse vielä tarkkaan onko ’palkka’ riittävä tulevista vuosista.

Vierailija
22/27 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin naimisiin ainoastaan rakkaudesta. Jos siis rakastat tuota naista kaikista hänen huonoista puolistaan huolimatta, niin menkää ihmeessä naimisiin. Jos taas et rakasta häntä, niin eroa. Pelkän rahan vuoksi ei kannata uhrata omaa hyvinvointiaan.

Kiitos vastauksesta. Rakastan minä. Mutta itse epäröin, riittääkö se. Sulla on aika romanttinen näkemys, mikä on sinänsä kaunista. Ehkä sitten olen laskelmoiva, niin kuin joku sanoi. Itseä kuitenkin epäilyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko lapsia?

Jos et, niin kosi vaan. Ainahan voi erota, jos muuttuu mahdottomaksi.

Joo, ei lapsia, ollaan jo sen verran iäkkäitä. Siksi noita eläkeasioitakin mietin. 

Olet oikeassa, erokin on mahdollista jos oikein pahasti käy.

Vaikka tämä aloitus varmaan kuulosti laskelmoivalta, niin kyllä minä häntä oikeasti rakastan. On vaan hänellä ongelmansa. 

Vierailija
24/27 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole siis vaihtoehtoina ero tai avioliitto.

Vaihtoehtoina on avoliitto tai avioliitto. Eli nykytilanteen virallistaminen.

Mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa? Ajatusleikkinä, jos ei muuten.

Miksei ero ole vaihtoehto? Kuinka mies voi olla varma, että perisi yhtään mitään? Nainenhan voi tehdä testamentin kenelle haluaa ja tietääkseni puolisolle jää silloin vain oikeus asua yhteisessä asunnossa (oletan, että on omistusasunto).

Eli ei kuulosta hyvältä diililtä, edes ajatusleikkinä.

Vierailija
25/27 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ero ole vaihtoehto? Kuinka mies voi olla varma, että perisi yhtään mitään? Nainenhan voi tehdä testamentin kenelle haluaa ja tietääkseni puolisolle jää silloin vain oikeus asua yhteisessä asunnossa (oletan, että on omistusasunto).

Eli ei kuulosta hyvältä diililtä, edes ajatusleikkinä.

Kiitos, hyviä pointteja.

Eroa en ole harkitsemassa, koska haluan jatkaa suhdetta. En usko että hän testamenttaisi omaisuuttaan kellekään muulle, mutta tietenkään se ei ole varmaa. Hän ei ole kiinnostunut näistä raha-asioista. 

Vierailija
26/27 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jatkatte avoliitossa, hoidatko siis joka tapauksessa sairasta seuraavat 10 vuotta? Siinä tapauksessa voi yhtä hyvin mennä naimisiin. Ei se sido enempää kuin nykyinenkään tilanne.

Vierailija
27/27 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mitä jos se

-nainen ei kuolekaan, vaan elääkin seuraavat 30 v

-arki on yhtä helvettiä k-päänaisen kanssa kuulodti ainakin yhdelyä kärsimykseltä

-mies kuoleekin ennen sitä naista, olipa hänellä sitten kiva elämä

-nainen tekee ennen elämäänsä testamentin tai lahjoittaa/kuluttaa omaisuutensa pois.

Joka tapauksessa täytyy olla rahanahne mies, että tuollaiseen ryhtyisi.

N48

Ei nainen ole kusipää, lähellekään. Hän on sairas, mutta pohjimmiltaan hyväntahtoinen. Ja meillä on rakkautta. On ihan mahdollista että hän kuluttaa omaisuutensa ennen kuolemaa, mutta en joka tapauksessa aio jättää häntä, ellei sitten tilanteet muodostu ihan mahdottomiksi kestää. Haluaisin että oltaisiin yhdessä.

Joo, olen laskelmoiva ja ajattelen omaakin etuani. Mutta tiedän, että hän haluaa olla minun kanssa melkein enemmän kuin mitään. Tuntuu aika ristiriitaiselta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi