Suhteen välimatka. Kipeästi neuvoja, kiitos.
Olemme alle kolmekymppinen pari, olleet 6 vuotta yhdessä, ei lapsia eikä kumpikaan edes halua. Mies on alusta saakka ollut 120km päässä töissä, joten olemme nähneet lähinnä viikonloppuisin. Paitsi lomilla n. 2kk vuodessa. Käytännössä olen 9 kuukautta vuodesta arjessa "yksin". Onko oikein pyytää, että mies hakisi lähempää töitä. Kohta avautuu työpaikka kotimme läheltä mutta miestä ei ihan hirveästi kiinnosta sitä hakea. Vaikka sanoo ettei viihdy siellä missä nyt komennusmiehenä viikot asuu kahden muun työkaverin kanssa. Sanoo aina, että haluaisi pois sieltä ja olla kotona. Huomaan että viihtyy kyllä kotona. Itse teen kolmivuorotyötä, eli olen paljon poissa myös iltaisin ja viikonloppuisin. Se verottaa meidän yhteistä aikaa tosi paljon vielä lisää. Joka päivä pidämme yhteyttä, mutta silti haluaisin sen normaalin arjen hänen kanssaan. Kaiken lisäksi firma pysyisi samana ja hän on arvostettu työntekijä, hyvät mahdollisuudet siis saada paikka. Mies jotenkin ajattelee, että itsestäänselvyys että saa sen paikan, koska se on lähellä kotia ja esimiehet sen tietävät. Itse ajattelen, että siitä kannattaisi jo valmiiksi puhua esimiesten kanssa. Olenko liian vaativa?
Kommentit (45)
Miten komennusmies on ollut vuosikausia samassa työpaikassa samalla seudulla.
Yleensä kommenusmiehet ovat työntekijöinä firmoissa, jotka tekevät töitä alihankkijoina ympäri Suomea.
Aina siellä mistä firma urakan tai homman saa.
Jos on jatkuvasti ja pysyvästi samassa työpaikassa, samalla seudulla ei todellakaan ole mikään kommennusmies.
Taas ap on keksinyt omia fantasioitaan eli provoilee.
Ja sattumalta tekee ap tee itse 3-vuorotyötä, että tilanne näyttäisi lukijalta oikein kinkkiseltä.
On perheitä joissa toinen on jatkuvasti viikot poissa ja joudutaan elämään vkonloppuelämää.
Erityisen hankalaa elämä on silloin jos mies on rekkakuski, ajaa ulkomailla ja on viikkoja pois kotoa.
On myös perheitä, joissa molemmat tekevät 3-vuorotyötä ja vapaapäivät käyvät harvoin yksiin.
En siis tajua ap:n aloituksen pointti ollenkaan.
Kysymys on turhanpäiväisestä keksitystä lässytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Miten komennusmies on ollut vuosikausia samassa työpaikassa samalla seudulla.
Yleensä kommenusmiehet ovat työntekijöinä firmoissa, jotka tekevät töitä alihankkijoina ympäri Suomea.
Aina siellä mistä firma urakan tai homman saa.
Jos on jatkuvasti ja pysyvästi samassa työpaikassa, samalla seudulla ei todellakaan ole mikään kommennusmies.
Taas ap on keksinyt omia fantasioitaan eli provoilee.
Ja sattumalta tekee ap tee itse 3-vuorotyötä, että tilanne näyttäisi lukijalta oikein kinkkiseltä.
On perheitä joissa toinen on jatkuvasti viikot poissa ja joudutaan elämään vkonloppuelämää.
Erityisen hankalaa elämä on silloin jos mies on rekkakuski, ajaa ulkomailla ja on viikkoja pois kotoa.
On myös perheitä, joissa molemmat tekevät 3-vuorotyötä ja vapaapäivät käyvät harvoin yksiin.
En siis tajua ap:n aloituksen pointti ollenkaan.
Kysymys on turhanpäiväisestä keksitystä lässytyksestä.
Ei ole provo. Toki mies tekee muuallakin töitä, max 200km kotoa. Useimmiten kuitenkin aika kaukaa kotoa, sen on saanut sovittua jotta pääsee edes viikonlopuksi kotiin. Pointti tässä oli niin vähäinen yhteinen aika viikon aikana.
Ikävää syytellä provovoksi tai suoraan valehtelemisesta.
Ap
Eli siis on saanut sovittua, että työt max 200km kotoa, jotta pääsee viikonlopuiksi kotiin.
Ap
Ja vielä lisättävä, että kyse on siis myös 6vuoden lupauksista hakea lähempää töitä, joka ammatin puolesta olisi hyvinkin mahdollista.
Mutta jota siis ei ole tapahtunut.
Ap
Tulen tähän nyt vielä kommentoimaan, että laskin että tulevana viikonloppuna meillä on vuorotyöni takia n. 16h yhdessäolo aikaa hereillä. Eli koko viikon saldo siinä. Itselläni on vain yksi viikonloppu kuukaudessa vapaa. Masennun jatkuvasti enemmän ja enemmän. Miehellä olisi mahdollista ammattinsa puolesta hakea myös kotia lähempää töitä, ja niin lupaileekin. Itse asiassa luvannut tämän 6v aikana useampaan kertaan. Mitään tekemättä asian eteen.
Ja nyt tosiaan odottaa sitä paikkaa josta työkaveri jää eläkkeelle lähiaikoina. Nyt se paikka kuulemma on luvattu hänelle. Mutta mihin tässä enää voi uskoa ja luottaa..
Oli vaan pakko purkaa ajatuksia. Josko jollain vielä olisi jotain sanottavaa asiaan.
Pyytäisin lukemaan aiempia kommentteja, ettei tarvitse kertoa samoja asioita uudelleen.
Epätoivoinen Ap