Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhteen välimatka. Kipeästi neuvoja, kiitos.

Vierailija
29.08.2020 |

Olemme alle kolmekymppinen pari, olleet 6 vuotta yhdessä, ei lapsia eikä kumpikaan edes halua. Mies on alusta saakka ollut 120km päässä töissä, joten olemme nähneet lähinnä viikonloppuisin. Paitsi lomilla n. 2kk vuodessa. Käytännössä olen 9 kuukautta vuodesta arjessa "yksin". Onko oikein pyytää, että mies hakisi lähempää töitä. Kohta avautuu työpaikka kotimme läheltä mutta miestä ei ihan hirveästi kiinnosta sitä hakea. Vaikka sanoo ettei viihdy siellä missä nyt komennusmiehenä viikot asuu kahden muun työkaverin kanssa. Sanoo aina, että haluaisi pois sieltä ja olla kotona. Huomaan että viihtyy kyllä kotona. Itse teen kolmivuorotyötä, eli olen paljon poissa myös iltaisin ja viikonloppuisin. Se verottaa meidän yhteistä aikaa tosi paljon vielä lisää. Joka päivä pidämme yhteyttä, mutta silti haluaisin sen normaalin arjen hänen kanssaan. Kaiken lisäksi firma pysyisi samana ja hän on arvostettu työntekijä, hyvät mahdollisuudet siis saada paikka. Mies jotenkin ajattelee, että itsestäänselvyys että saa sen paikan, koska se on lähellä kotia ja esimiehet sen tietävät. Itse ajattelen, että siitä kannattaisi jo valmiiksi puhua esimiesten kanssa. Olenko liian vaativa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkotat sillä, että työpaikka on "kohta saatavilla"? Siis onko haku auki vai ei, onko dl lähestymässä? Jos mies on ns. huoletonta tyyppiä, joka olettaa että hakemuksen voi täyttää viimeisenä iltana. Jotkut on tuollaisia. Voi myös olla että hänellä on muutosvastarintaa, eli kaikki muutokset, jopa potentiaalisesti positiiviset, pelottavat.

Toinen vaihtoehto on, että hän on kuitenkin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, eikä halua muutosta niin paljon, että viitsisi nähdä vaivaa.

Vierailija
22/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkotat sillä, että työpaikka on "kohta saatavilla"? Siis onko haku auki vai ei, onko dl lähestymässä? Jos mies on ns. huoletonta tyyppiä, joka olettaa että hakemuksen voi täyttää viimeisenä iltana. Jotkut on tuollaisia. Voi myös olla että hänellä on muutosvastarintaa, eli kaikki muutokset, jopa potentiaalisesti positiiviset, pelottavat.

Toinen vaihtoehto on, että hän on kuitenkin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, eikä halua muutosta niin paljon, että viitsisi nähdä vaivaa.

Ei ole työpaikka vielä auki eikä mitään deatlinea.

Mutta se paikka aukeaa hyvin pian, ja omasta mielestäni ei vaan voi päätellä että sen varmasti saa, jos ei esimiehille kerro edes, että on kiinnostunut kyseisestä työstä ja työpaikasta. Se paikkahan voi helposti mennä jollekin muulle jos ei mitenkään ilmaise kiinnostusta siihen.

Mies ei pelkää muutoksia työpaikkojen suhteen, joten siitä ei ole kyse.

Alan itsekin jo ajattelemaan että onkin ehkä tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Vaikka minulle puhuu ihan toista.

Mihin tässä enää voi luottaa. :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se paikka aukeaa hyvin pian, ja omasta mielestäni ei vaan voi päätellä että sen varmasti saa, jos ei esimiehille kerro edes, että on kiinnostunut kyseisestä työstä ja työpaikasta. Se paikkahan voi helposti mennä jollekin muulle jos ei mitenkään ilmaise kiinnostusta siihen.

Alan itsekin jo ajattelemaan että onkin ehkä tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Vaikka minulle puhuu ihan toista.

Ap

Okei... oletko varma, että tunnet firman toimintakulttuuria? Ei meillä kysellä esimiehiltä vaan haetaan kun paikka on auki.

Vierailija
24/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei... oletko varma, että tunnet firman toimintakulttuuria? Ei meillä kysellä esimiehiltä vaan haetaan kun paikka on auki.

En tiedä muuta kuin sen, että mies on täysin varma että saa paikan kun se aukeaa. Koska esimiehensä tietävät, että paikka on lähellä meidän kotia. Se on ainoa syy miksi ajattelee niin.

Silti olen sitä mieltä, että se kiinnostus ko. työpaikkaan pitäisi ilmaista jo etukäteen. Voihan se ison firman sisällä mennä jollekin toisellekin. Tämä tekee minut hyvin surulliseksi ja alan tosiaan epäillä, että onkin ehkä tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen.

Ap

Vierailija
25/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies on siis kuitenkin aikeissa vaihtaa duunia. Aloitusviestistä sai toisenlaisen kuvan.

Vierailija
26/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja lukematta halusin tulla sanomaan etäsuhteen kokeneena, että jos lähemmäs muuttoa ei ole tulossa lähitulevaisuudessa ja koet itsesi yksinäiseksi, voi hyvin olla, että olisit onnellisempi jonkun muun kanssa. Joskus se pelkkä rakkaus ei riitä parisuhteeseen, jos esim. Yhteinen aika puuttuu tai sitä on hyvin vähän kuten teillä.

Vierailija
27/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista muuttaa puoleen väliin tuota 120 km matkaa eli 60 km kummallekin?

Vierailija
28/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ajan joka aamu ja ilta 135 kilometriä että pääsen avopuolison viereen yöksi. Että kyllä sitä yhteistä aikaa löytyy jos haluaa.

Vierailija
29/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista muuttaa puoleen väliin tuota 120 km matkaa eli 60 km kummallekin?

Ei ole. Eikä tässä alunperinkään ollut siitä kyse. Vaan siitä että miehen työpaikalla tulee aukeamaan työpaikka, joka olisi lähellä meidän yhteistä kotia. Jos ystävällisesti katsoisit aiempia viestejä, niin käsität mistä varsinaisesti on kyse.

Ap

Vierailija
30/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan katsoa, hakeeko ja saako mies uuden työpaikan. Ei ole oikeastaan sun asia motivoida häntä siihen, kyllä hänen pitää itse haluta sitä. Siitä näet, millä tasolla hänen kiinnostuksensa lisätä teidän yhteistä aikaa on, ja voit vetää johtopäätökset.

Vierailija
31/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan katsoa, hakeeko ja saako mies uuden työpaikan. Ei ole oikeastaan sun asia motivoida häntä siihen, kyllä hänen pitää itse haluta sitä. Siitä näet, millä tasolla hänen kiinnostuksensa lisätä teidän yhteistä aikaa on, ja voit vetää johtopäätökset.

Juuri näin. Siitähän se kiinnostus yhteiseen aikaan sitten väkisinkin selviää.

Ap

Vierailija
32/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei itse muuta lähemmäksi?

Vierailija
33/45 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suakin pyytäisin lukemaan aiempia viestejä. Lisäksi meillä on ihana yhteinen koti, minulla ei ajokorttia. Täällä on meidän, tai ainakin minun kotini. Puheissa ainakin myös miehen haluama koti. Jossa siis näemme liian vähän.

Ap

Vierailija
34/45 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suakin pyytäisin lukemaan aiempia viestejä. Lisäksi meillä on ihana yhteinen koti, minulla ei ajokorttia. Täällä on meidän, tai ainakin minun kotini. Puheissa ainakin myös miehen haluama koti. Jossa siis näemme liian vähän.

Ap

Jos työt on 120km päässä kotoa, niin jompi kumpi on väärässä paikassa.

Vierailija
35/45 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
36/45 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up!

Eli olen siis Ap. Haen lisää mielipiteitä.

Vierailija
37/45 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet toiveesi asian suhteen miehellesi kertonut, olet osuutesi tehnyt. Hän hoitaa omat työasiansa. Älä ala jankkaamaan äläkä painostamaan. Se ei tee hyvää parisuhteelle.

Vierailija
38/45 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet toiveesi asian suhteen miehellesi kertonut, olet osuutesi tehnyt. Hän hoitaa omat työasiansa. Älä ala jankkaamaan äläkä painostamaan. Se ei tee hyvää parisuhteelle.

Tämän ymmärrän vaikka se ei helppoa olekaan. Mutta entä jos mies ei tee asian suhteen mitään.. 6v jälkeenkään?

Ap

Vierailija
39/45 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ymmärrän vaikka se ei helppoa olekaan. Mutta entä jos mies ei tee asian suhteen mitään.. 6v jälkeenkään?

Ap

No sitten se ei tee mitään. Sinun tehtäväsi on siinä kohtaa punnita plussat ja miinukset ja tehtävä valintasi.

Vierailija
40/45 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, anna miehen tehdä työhön liittyvät valinnat, olet varmaan tehnyt riittävän selväksi, että toivot hänen hakevan sitä lähempänä olevaa paikkaa. Jos hän ei sitä hae, niin mieti haluatko jatkaa tuolla tyylillä mahdollisesti pitkäänkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän