Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko blogilla tehdä rahaa muuten kun mainostamalla tuotteita?

Vierailija
24.09.2013 |

Siinähän se kysymys tulikin. Voiko blogilla siis ansaita muuten kun laittamalla mainosbannereita tai esittelemällä yritysten tuotteita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun tuttava on kotiäiti ja tienaa noin tonnin kuukaudessa kun pitää blogia yhden mediayhtiön sivuilla.

Vierailija
2/9 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse blogista suorat tulonlähteet on nuo jo mainitut, mutta ainahan sitä voi itse kehittää jotain liiketoimintaa, jota sitten blogissaan mainostaa. Esimerkiksi perustaa nettikaupan tai kirjoittaa kirjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kirjoittamalla johonkin portaaliin tai lehden sivulle. Toki tällöinkin niitä mainosbannereita sivustoilla on, mutta käytännössä palkan maksaa portaali tai lehti.

Vierailija
4/9 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mitään muita tapoja? Entä jos kävijöitä on tuhansia päivässä?

Vierailija
5/9 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 15:05"]

Eikö ole mitään muita tapoja? Entä jos kävijöitä on tuhansia päivässä?

[/quote]

Niin no mikä sitten olisi maksaja? Ei ketään ne kävijämäärät kiinnosta, ellei samalla mainosta jotain jonka näkyvyydelle on toki hyvä että on paljon kävijöitä siellä missä firmaa/tuotetta mainostetaan. Eli kävijämääristä voi saada rahaa joko koska olet mainosta blogia ylläpitäjälle taholle tai tuotteille/yrityksille joiden mainoksia on blogissasi.

Vierailija
6/9 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka kävijöitä olisi tuhansia päivässä niin mistä ne rahat tulisi? Mainostajat maksaa juuri siitä, että saa näkyvyyttä ja saa ne tuhannet kävijät varmasti näkemään oman mainoksen. Tietysti jos alat tekemään jotain maksullista sisältöä, eli laskutat kävijöitä? Mutta mä en nyt ainakaan keksi muuta keinoa.

Varmaan tietysti välillisesti niin voisit ansaita blogilla, että vaikkei blogissa olisikaan mainoksia, blogin kautta sinut pyydetään esim. jonkun vaateliikkeen asiakasiltaan stailaamaan, sinua pyydetään mainoskasvoksi jollekin tuotteelle tai pääset tekemään jotain muuta työtä blogisi ansiosta (Mimmi ja Peppi taisi viedä tämän aika pitkälle omassa blogissaan). Mutta näihinkin varmaan kuuluu se, että mainostat sitten niitä muita juttuja tai vaateliikkeen asiakasiltaa tms. omassa blogissasi.

Vierailija
7/9 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta huomaa hyvin, miten joidenkin ihmisten mielestä blogi tarkoittaa muotiblogia.

Vierailija
8/9 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 15:20"]

Tästä ketjusta huomaa hyvin, miten joidenkin ihmisten mielestä blogi tarkoittaa muotiblogia.[/quote]

Eipä muuten kuin tuon vaateliike-esimerkin kohdalla, ja sekin oli tosiaan esimerkki. Olen itse pitänyt erään lehden sivulla blogia, joka ei liittynyt mitenkään muotiin, ja saanut siitä palkkaa. 

- nro 2

Vierailija
9/9 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo vaateliike oli tosiaan esimerkki. Onhan niitä muitakin, eli onhan joistain blogeista tehty kirjoja (esim. Eniten vituttaa kaikki ja Projectmama teki jonkun kanssa sen Vuoden mutsin yms.) eli aiheesta riippuen yhteistyömahdollisuuksia on suuntaan ja toiseen, mutta _pelkällä_ blogilla on ehkä vaikea tienata.