Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain palkankorotuksen

Vierailija
24.09.2013 |

Sain kuukausi sitten 5% palkankorotuksen ja menin tietenkin itikseen shoppailemaan. Tänään tuli sitten palkkanauha ja korotusta ei olekaan 5%, nyt en pysty maksamaan luottokorttilaskua niinkuin olin suunnitellut :( 

Jos palkkani on 2500€ niin eikös 5% ole 125€ ja juuri tällä summalla ostin itselleni hiukan syysvaatteita ja muuta mukavaa kun ajattelin että on ylimääräistä tulossa niin antaa mennä vaan. Totuus oli että rahaa tuli jotain 40€ ja kortti oli muutenki melkein rajoilla :(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 15:21"]

Itkettää niin paljon että en tiedä mitä tekisin :(

AP

[/quote]

Mä toistan: En tiedä luottokorttiyhtiöiden käytännöstä, mutta voisitko soittaa sinne ja pyytää lisää maksuaikaa? Ainakin sähkö- ja puhelinyhtiöiltä voi pyytää eräpäivän siirtämistä. Ehkä pystyisit siirtämään vaikka kännykkälaskun eräpäivää, jotta saisit lisää pelivaraa korttilaskun hoitamiseen?

Vierailija
22/23 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä toivon että huomista ei enää olisi :(

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, vaikka kirvelisikin: Sä nyt varmaan opit tästä jotain. Älä koskaan tuhlaa etukäteen eli älä nuolaise ennenkuin tipahtaa.  Ei osteta kortille velkaa, varsinkaan sellaista, mikä ei ole ehdottoman välttämättömän hätätarpeellista.

Siirrä kännykkä- ja sähkölaskun tai vastaavan eräpäivää. Senkus soitat niille ja sovit.

Olen itse kämmännyt -90-luvulla jälkiverojen kanssa, ja olin voudin kanssa tekemisissä. Siitä selviää kun hoitaa asiat ja opettelee elämään kulloisenkin kukkaronsa mukaan. Nykyisin olen kolmen lapsen yh ja ja vältän velan tekemistä kuin ruttoa, vaikka mulla kortti hätävarana onkin. Aina voi joutua työttömäksi, miten velka sitten maksetaan? Kun pääset suosta, suosittelen että lyhennät sitä korttivelkaasi ja jätät ne syysvaatteet vielä vuodeksi ostamatta. Ilahdutat itseäsi sitten, kun voit tehdä sen ihan oikealla rahalla.

Tsemppiä. Ei tämä nyt vielä kaadu, kun hoidat asiaa.