Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuinka kauan imetit?

Vierailija
24.09.2013 |

Miksi lopetit?

Itse olen ajatellut lopettavani kun lapsi on 6kk..

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole imettänyt ollenkaan. Oma päätös.

Vierailija
2/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta (neljä lasta). Lopetin kun tuntui siltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kakkonen ei imettänyt? Imetän vielä 1v 6kk, eikä loppua näy

Vierailija
4/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa 10 kk - lopetin, kun lapsella pahat allergiat enkä jaksanut sitä dieettiä. 

Tokaa 9½ kk - puri niin pirusti, että lopetin. 

Kolmatta 11 kk - lopetti itse, ei enää kiinnostanut lasta. 

Neljättä 9 kk - lopetti itse, ei enää kiinnostanut lasta. 

Viidettä 2v 3kk - loppui, kun lapsi meni mummulaan lomalle 3 yöksi. Johan se riitti muutenkin jo tuossa vaiheessa :) 

Kuudetta ei tule. 

Vierailija
5/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:03"]

En ole imettänyt ollenkaan. Oma päätös.

[/quote]

Saako kysyä miksi?

Vierailija
6/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:07"]

[/quote]

EN kokenut sitä omakseni lainkaan. Se asia ja ajatus imettämisestä ahdisti jo jokaisen raskauden aikana, Siksi tein päätöksen etten ryhdy siihen hommaan yhdenkään lapsen kanssa.

t. kakkonen ja 4 lasta

Vierailija
7/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista 3kk ja silloinkin sai pulloa lisäksi kun ei sydänvian takia jaksanut rintaa imeä. (lopetin koska ravintoarvoa ei tissittelyllä enää ollut vaan olin huvitutti)

Kuopus oli sellainen suursyömäri että meikäläisen unetarpeella ei herätty imettämään tunnin välein  vaan korvikkeella sain vähän pidempiä pätkiä nukkua.. Osaimetin 3kk myös.

Vierailija
8/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetystä (eli ei kiinteitä lainkaan) 5,5kk, jonka jälkeen imetystä jatkui kiinteiden ohella siihen asti, kunnes vauva oli 10kk. Tällä välin (5-10kk) mukaan ruokavalioon tuli myös korvikemaitoa ja vauva hylkäsi itse tissimaidon 10kk ikäisenä. Tästä jatkettiin korvikkeella, joka sittemmin vaihtui lehmän maitoon.

Vierailija
9/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta, maito loppui.

Vierailija
10/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä imetin 2 viikkoa, minusta lapsen oli jo korkea aika opetella pullolle. tissi-imettämisen koin todella vaivalloiselle ja julkisissa paikoissa en olisi edes kehdannut imettää. 

Vierailija
11/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka helvetin ääliö syöttää lastaan yli vuoden ikäiseksi? INSESTIÄ!!!!!! pitäs tehdä LS ilmoitus!

Vierailija
12/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin 5,5 kk. Lopetin aloittaessani kipulääkityksen, jonka kanssa eisaa nut imettää. Ilmeisesti ei olisi pitänyt imettää noinkaan kauaa, sillä meillä on suvussa reumaa ja nythän sanotaan, että silloin ei pitäisikään imetää pitkään. Ja sekä lapsi että minä itse olemme nyt sairastuneet.

Vierailija
13/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 kk josta 6 kk täysimetystä.

Vierailija
14/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:18"]

Siis kuka helvetin ääliö syöttää lastaan yli vuoden ikäiseksi? INSESTIÄ!!!!!! pitäs tehdä LS ilmoitus!

[/quote]

Hehehehe, minä! Mikä sen ihanampaa, kun lapsi köpöttää syliin tai aamulla omasta sängystä mun viereen ja pyytää " äitiii, anna mammaa!". 

Vierailija
15/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:07"]

[/quote]

EN kokenut sitä omakseni lainkaan. Se asia ja ajatus imettämisestä ahdisti jo jokaisen raskauden aikana, Siksi tein päätöksen etten ryhdy siihen hommaan yhdenkään lapsen kanssa.

t. kakkonen ja 4 lasta

[/quote]

Rohkea olet ollut! Nykyään kun tuo imettäminen on äitien keskuudessa NIIIIN puolesta/vastaan aihe - välimuotoa ei ole. Jokainen tekee oman päätöksensä TÄSSÄKIN asiassa, eikä siihen pitäisi olla muilla nokan koputtamista. Tässä aiheessa se vaan ei tunnu olevan niin koskaan; aina imetät liikaa tai liian vähän, sopivasti et koskaan. 

Vierailija
16/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ja 2. lasta 7-8kk, menettivät itse kiinnostuksensa tissiin kun muuta ruokaa meni jo niin hyvin ja alkoivat nukkua kokonaiset yöt. Ei ollut itselläkään intoa yrittääkään jatkaa imetystä, kun siihen asti oli heräilty 1-2h välein.

3. lasta 11kk, lapsi olisi halunnut jatkaa vielä ja olisin varmaan itsekin imettänyt vielä ainakin 12kk asti, mutta meillä ei onnistunut töihinpaluuni+ imettämisen yhdistäminen joten oli helpompi näin. Osoittautuikin hyväksi ratkaisuksi, heti kun imetys loppui, alkoi viihtyä isänsä kanssa ihan yhtä hyvin kuin minun. Siihen asti oli odotellut ja itkeskellyt tissin perään tietyissä tilanteissa, erityisesti iltaisin parkui täyttä kurkkua jopa 2 tuntia kunnes tulin töistä.

Vierailija
17/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lasta 13 kk. Lopetin, koska joi jo tavallista maitoa ja halusin yrittää toista lasta, eivätkä kuukautiset alkaneet niin kauan kun imetin.

Toista lasta imetän yhä. Lopetan varmaan joskus päälle vuoden ikäisenä, sitten kun tavallinen maito on osa hänen päivittäistä ruokavaliotaan ja jaksan käydä läpi sen vierotusrumban.

Vierailija
18/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ensimmäistä 1,5v, viimeiset kuukaudet imetin vain aamuisin, jotta sain kölliä sängyssä kauemmin. Maitoa tuli niin vähän,että en nähnyt imettämisessä oikein mitään järkeä

-Toista vuoden. Lisäksi olin äidinmaidon luovuttaja ensimmäiset 4kk. Lapsi lopetti itse. Ei enään tissi kiinnostanut.

-kolmas ja neljäs ovat kaksoset. Imetin toista 10kk ja toista vuoden. Pumppasin kaksosille paljon enemmän maitoa pulloon kuin aikaisemmille lapsille. Molemmat lopettivat itse eli ei enään kiinnostanut.

Vierailija
19/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:17"]

mä imetin 2 viikkoa, minusta lapsen oli jo korkea aika opetella pullolle. tissi-imettämisen koin todella vaivalloiselle ja julkisissa paikoissa en olisi edes kehdannut imettää. 

[/quote]

ei helkkari.... ::D

Vierailija
20/45 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:18"]

[/quote]

Kuka helvetin ääliö ei tiedä että WHO suosittelee lapsia imetettävän _vähintään_ 2-vuotiaiksi?