Olen työkyvytön masennuksen takia, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (240)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 16:52"]
Minusta masentuneiden hoitamiseksi saisi tehdä enemmän ja eri tavalla. Esim. sähköhoitoa käytetään aivan liian vähän ja vasta viimeisenä keinona, vaikka sillä saataisiin monessa tapauksessa nopeasti masennus (erityisesti vaikea, psykoottistasoinen) helpottamaan.
Pitkien sairaslomien sijaan masentunut pitäisi saada nopeammin takaisin työelämään, mutta tuetusti ja työtehtäviä räätälöimällä. Tämä vain tuntuu olevan Suomessa niin ylivoimaista varsinkin psyykkisten sairauksien kohdalla, vaikka tiedetään, että mitä pidempään sairausloma jatkuu, sitä suuremmaksi nousee kynnys palata työhön.
Kaikki eivät kuitenkaan parane masennuksesta tai muista psyykkisistä sairauksista, vaikka kaikki mahdollinen tehtäisiin ja vaikka kuinka itse sitä haluaisivat. On väärin lisätä heidän taakkaansa syyttelemällä ja epäilemällä heitä lusmuiksi. Yhteiskunnassamme arvostetaan niin paljon työelämässä menestymistä, että on vaikea uskoa mihinkään "teeskentelen masennusta päästäkseni eläkkeelle" -muoti-ilmiöön.
Sähköhoito pahensi vaan mulla olotilaa. Ja se vie myös muistia. En suosittele kun äärimmäisenä keinona. Lisäksi olin niin huonossa kunnossa kun mulle sitä suositeltiin että en täysin ymmärtänyt mistä kyse.
Terapia ei ole mikään autuaaksi tekevä voima joka auttaa ja parantaa. Silläkin on eroa että käykö terapeutilla vai jollain hoitsulla juttelemassa. Itse en rinnastaisi sairaanhoitajan ja psykoterapeutin antamaa "terapiaa":
Ja stressi ei auta masentunutta ainakaan! Jos ap:lla on jo muutenkin elämässään haastavia tekijötä; mm: lapsen sairaus, remppaa ym, turha tulla kenenkään kitisemään että " ET OLE TARPEEKSI MASENTUNUT KUN ET TEE SITÄ JA TÄTÄ.."
Luulisi ennemmin pystyvän antamaan vertaistukea, jos samassa veneessä, mutta näköjään masennus saa monet katkeriksi kommenteista päätellen.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 17:02"]
Tuo yksi käy "terapiassa" kaksi kertaa kuukaudessa. Psykoterapiaahan se sellainen ei ole, ei ainakaan Suomessa mikään psykoterapia ole noin harvalla frekvenssillä.
Kela ei myöskään korvaa eläkeläiselle psykoterapiaa kuntoutuksena, se on tarkoitettu työelämässä pysymiseen tai sieltä tippumisen ehkäisemiseen.
[/quote]
Kuka "tuo"? Minä käyn kyllä kerran viikossa, mutta heitin sen 2 kertaa kuussa / n. 55 ekua aapeella esimerkiksi.
Aapeelle siis kelpaa positiiviset kokemukset terapiasta, kunhan vaan häntä ei loukata millään tavalla :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 17:02"]
Tuo yksi käy "terapiassa" kaksi kertaa kuukaudessa. Psykoterapiaahan se sellainen ei ole, ei ainakaan Suomessa mikään psykoterapia ole noin harvalla frekvenssillä.
Kela ei myöskään korvaa eläkeläiselle psykoterapiaa kuntoutuksena, se on tarkoitettu työelämässä pysymiseen tai sieltä tippumisen ehkäisemiseen.
[/quote]
Kuka "tuo"? Minä käyn kyllä kerran viikossa, mutta heitin sen 2 kertaa kuussa / n. 55 ekua aapeella esimerkiksi.
Aapeelle siis kelpaa positiiviset kokemukset terapiasta, kunhan vaan häntä ei loukata millään tavalla :)
[/quote]Lopeta jo! Alat olla naurettava!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 17:08"]
Oma asenne on todella suuressa roolissa. Ei, ei silloin kun makaat sairaalassa uupumuksen takia tai on muuten todella hankala vaihe. Mutta nimenomaan niissä takapakkivaiheissa. En minäkään todellakaan ole mikään yli-ihminen tai kaikkitietävä vaan on minullakin kausia, kun itken paskaa maailmaa ja omaa kohtaloani, mutta nousen niistä. Siitä huolimatta, että mulla on myös fysiikka suoraan sanottuna paskassa kunnossa, olen sinnikäs ja periksiantamaton. Olen myös niin nöyrä elämää kohtaan, että koitan pitää asenteeni kunnossa ja muistaa nauttia niistä hyvistä päivistä ja uskoa siihen, että niitä tulee :)
[/quote]
Ja mistä olet päätellyt että ap:lla ei olisi nyt se hankala vaihe? Voisitko olla siinä väärässä? Jos ap:lla on nyt sairauden pahin vaihe, niin auttavatko sinun kommenttisi? Auttavatko ne niitä muita masentuneita, jotka tätäkin ketjua lukevat?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 16:52"]
Minusta masentuneiden hoitamiseksi saisi tehdä enemmän ja eri tavalla. Esim. sähköhoitoa käytetään aivan liian vähän ja vasta viimeisenä keinona, vaikka sillä saataisiin monessa tapauksessa nopeasti masennus (erityisesti vaikea, psykoottistasoinen) helpottamaan.
Pitkien sairaslomien sijaan masentunut pitäisi saada nopeammin takaisin työelämään, mutta tuetusti ja työtehtäviä räätälöimällä. Tämä vain tuntuu olevan Suomessa niin ylivoimaista varsinkin psyykkisten sairauksien kohdalla, vaikka tiedetään, että mitä pidempään sairausloma jatkuu, sitä suuremmaksi nousee kynnys palata työhön.
Kaikki eivät kuitenkaan parane masennuksesta tai muista psyykkisistä sairauksista, vaikka kaikki mahdollinen tehtäisiin ja vaikka kuinka itse sitä haluaisivat. On väärin lisätä heidän taakkaansa syyttelemällä ja epäilemällä heitä lusmuiksi. Yhteiskunnassamme arvostetaan niin paljon työelämässä menestymistä, että on vaikea uskoa mihinkään "teeskentelen masennusta päästäkseni eläkkeelle" -muoti-ilmiöön.
[/quote]
Olen samaa mieltä, keinoja auttaa masentuneita pitäisi olla enemmän. Kuntoutus voisi olla oikeasti tehokkaampaa. Esim. siten, että ihmisen ongelmat kartotettaisiin kunnolla ja autettaisiin siinä missä apua tarvitaan. Kuulostaa varmaan hyysäämiseltä, mutta luulen, että monet masentuneet voisivat hyötyä monialaisesta auttamisesta, elämänhallinnankaltaisesta koulutuksesta. kunnalliseen terapiaan pääsyä pitäisi helpottaa ja kuntoutukseen pitäisi sisältyä oikeasti joku terapia. Tulisi varmasti halvemmaksi lisätä hoidon määrää kuin päästää liian monet tarpomaan ongelmiensa kanssa yksin, masentumaan, syrjäytymään ja eläkkeelle. Eläke voisi olla määräaikainen, vuoden pätkissä.
Tuosta sähköshokkihoidosta en niinkään ole samaa mieltä, se nimittäin kuitenkin pistää aivon sähköradat uusiks ja saattaa auttaa hetkeksi, mutta ongelmat voivat palata, mutta muisti ei. Ehkä oikein pahoissa masennustiloissa resetti saattais olla hyvä, mutta keskivaikea ja lievä voisi parantua ihan vain ongelmien selvittelyllä. Terapia on hyvä, mutta ei auta kaikkia.
Kestämätön tämä tilanne kuitenkin on, kun apua ei tunnu saavan. Ainakaan kovin helpolla.
Jos on masentunut niin ei sitä voi olla iloinen ja touhukas ja innokas edistämään omaa parantumistaan. Sillä eihän sitä sitten olisikaan masentunut jos pörräisi menemään terveen tavoin.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 13:35"]
Aah, ihanaa marttyyriutta. Otapa se marttyyrinviitta pois ja lue ajatuksella kommenttini, löydät kyllä sen langan jos haluat. Tunnen PALJON masentuneita, osa tekee kaikkensa parantuakseen ja osa taas on ottanut tuon sinun asenteen. Ei se olekaan helppoa. Olisi niin ihana syyttää vaan muita, loukkaantua kaikesta, olla se ihminen jolla on aina kaikista hirveintä ja kamalinta, mutta se ei johda yhtään mihinkään. Ei ollut tarkoitus loukata, mutta kun on tarpeeksi huono olla kauan niin on ihan totta niin "epätoivoinen" että aloittaa vaikka sen terapian, koska haluaa irti siitä paskasta. Ja jos sä ihan oikeasti jaksat harrastaa ja muuta mukavaa niin minusta on väärin, että nuoria(?) ihmisiä laitetaan eläkkeelle, kun niitä voisi kuntouttaakin! Eihän tuo sinun tilanne todellakaan mitenkään epätoivoiselta vaikuta, mutta loukkaannu nyt sitten tästäkin. Olen vaan rehellinen ja tiedät sen itsekin.
[/quote]
Olepa sinä siellä ihan hiljaa. Ilmeisesti et ymmärrä mitä masennus oikeasti on. Silloin ei vain jaksa, vaikka toivoisikin sisimmässään parantuvansa. Sitäpaitsi onko ap syyttänyt muita masennuksestaan tai väittänyt että hänellä olisi "kaikista hirveäntä ja kamalinta"? Ei. Mutta en ihmettele jos tuollaisella paasauksella loukkaat muita. Tuollainen painostaminen ja vääntäminen ei auta masentunutta ihmistä millään tavalla. Ja tuosta harrastamisesta ja "muusta mukavasta", oletko todella sitä mieltä, että masentunut ei saa tehdä mitään kivaa, mistä saa hyvän mielen? Monesti sellaiset asiat ovat niitä elämän lankoja, harvoja asioita mistä saa mielihyvää ja tarkoitusta nousta sängystä joka päivä. Ja kun on hyvä mieli, sitä voi jaksaa tehdä muutakin.
Terveisin toinen työkyvytön masentunut
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 01:57"]
[/quote]
Edelleenkin oletat, että ap kuuluisi siihen porukkaan, joka ei yrittäisi. En tiedä, mutta minusta tuntuu vahvasti, että sinä et ap moittimiselta tajua koko tilannetta. Kaikki uudet viestit, ihan sama mitä ap kirjoittaa, sinä tulkitset mahdollisimman negatiivisen objektin läpi. Etkä ole kommentoinut siihen mitään, kun kysyin että miksi? Muitakin vaihtoehtoja on.
Et luule tietäväsi kaikkea, mutta silti luulet tietäväsi, että juuri ap on sellainen paskiainen, joka ei halua tehdä tilanteelleen mitään? Vain siksi ettei tajunnut heti alusta alkaen selostaa sinulle kaikkea päivän ruokalistoista lähtien? Sinä se tässä olet äärimmäisen sokea omille motiiveillesi.
57
[/quote]
Miksi sinä oletat että minä puhun koko ajan aapeesta? Kaikki uudet viestit? Haukun aapeeta paskiaiseksi? Ruokalistat? Keksitkö sinä noita juttuja omasta päästäsi vai kuvitteletko että minä kirjoitan täällä kaikki aapeen "vastaiset" kommentit. Sinä haukut minua vähän väliä milloin milläkin nimityksellä, nyt uusimpana sokeaksi, kun taas samaan aikaan pistät minun suuhuni asioita joita en ole edes sanonut. Että kumpikahan tässä se sokea on?
[/quote]
Kirjoitit kyllä, että sinua ärsyttää ap:n kaltaiset, jotka eivät edes halua hakea apua. Katoppa nyt hieman näitä viestejäsi uudestaan. Ihan oikeasti.
Tajuatko sinä vertauskuvallista tekstiä? Ymmärrän, vaikea laji. Selitetään rautalangasta kun sinä tästäkin riehut, ei, en tarkoittanut ruokalistaa KIRJAIMELLISESTI. Mitäs jos menisit ihan oikeasti vaikka ulos haukkaamaan happea ja kohtaamaan itsesi? Tämä keskustelu sinun kanssa ei johda mihinkään, koska sinä kokoajan väistelet sanomisiasi. Olet muka puhunut yleisellä tasolla, et ole syyllistänyt ap:ta ja muuta sontaa. Kyllä nämä viestisi vain puhuvat puolestaan.
57
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 08:58"]
Tarkoitin, että masennus ei minun päässäni muuta mieheni maailmaa eikä lasteni tulevaisuutta. En suostu ajattelemaan, että koska minä olen viallinen, heilläkin olisi siksi edessään samaa. En tarkoittanut, että se ei vaikuttaisi kenenkään.
Ap
[/quote]
Näistä sun kommenteista huomaa juuri sen, miten epärehellinen olet itsellesi. On vaikeaa myöntää niitä tuskallisia asioita itselleen. Yksi niistä on se, että mitä todennäköisemmin jossain vaiheessa lapsesi ja miehesi alkavat oireilla, jos masennus "piilotetaan" eikä koko perhettä hoideta. Ja tämä ei ole taaskaan vittuilua tai syyllistämistä, ihan samojen kipeiden asioiden kanssa olen paininut. Ja koska oma äitini oli masentunut niin olen ottanut avoimen linjan lasten kanssa. Ei heidän kaikkea tarvitse tietää, mutta tietävät että äiti on sairas, saa siihen apua ja hekin saavat tukea, joka on äärimmäisen tärkeää.
[/quote]
Voi jeesus, ihan oikeasti, lopeta jo. Mene kiusaamaan jotain toista ihmistä. Olet todella häiriintynyt ihminen.
57
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 09:25"]
Minä en ole kertonut mitään mistään muusta kuin itsestäni, ja sinä vedät taas johtopäätöksiä? Tuo on niin typerää, en minä ainakaan uskalla tehdä arvioita kenenkään ajatusmaailmasta nettiin kirjoitettujen viestien perusteella. Minä täällä vastaan eri ihmisille eri aiheista, ja kuitenkin myös anonyymisti koska sellaisena haluan myös pysyä.
Anna minun sairaanhoitajani arvioida minua, ja psykiatrini myös. Sinä olet ilmeisesti yhtä sairas, ja teet analyyseja omien lasiesi läpi? Olet siis siinä ahaa-elämysten vaiheessa jossa kaikkien muidenkin elämät näyttäytyvät harvinaisen kirkkaina ja selvinä sinulle?
Odota, että pääset vaikka remissioon. Jos älysi riittää, voit yrittää miettiä että a) ihmiset ovat erilaisia, b) ihmiset kokevat eri tavalla, c) ihmiset näkevät samatkin asiat eri tavoin, eri kuvakulmista, d) sairastuneetkin ovat sairauksissaan erilaisia, eri vaiheissa, ja kokevat eri tavalla ja e) yhtä ainoaa totuutta ei ole.
Vaikutat jäärpäältä, sellaiselta joka ei anna muille mahdollisuuksia vaan on siinä masennuksessaankin sellainen jyrä, että näin tehdään ja piste ja muut hiljaa. Tyylisi kirjoittaa saa muut takajaloille, puoluskannalle. Ei se johdu masennuksen tilasta vaan itsepuolustuksesta jollainen tulee terveellekin sinun kaltaisten kanssa. Voin kuvitella: irl sinä pusket päälle, ja kun joku vetäytyy koska ei halua seuraasi enää, sinä pusket lisää päälle ja kerrot miksi tämä toinen toimii miten toimii. Ja kuitenkin olet ihan pihalla.
Ja luultavasti saan päivän ekat naurut (minä nauran joka päivä jollekin asialle) sinulta, silä olen aika varma siitä mitä seuraavaksi kirjoitat minusta. Että voi ap ja huokaus.
Ap
[/quote]
Et uskalla tehdä johtopäätöksiä muista, mutta silti teet niitä minusta? Et ole yhtään parempi jos kuvittelet niin olevan :) Sinä itse sanoit juuri, että et suostu uskomaan, että masennuksesi sairastuttaa sinun lapsesi. Miten muuten tuo olisi pitänyt ymmärtää? Voisiko mitenkään olla niin, että sinä kirjoitat harhaanjohtavasti vai onko vika ihan täydellä varmuudella minussa? Minusta on aidosti kummallista, että jos olet oman masennuksesi asiantuntija niin miten voit edes sanoa noin typerästi, että et suostu uskomaan että lapsesi voivat sairastua? Se ei ole minun mielipiteeni vaan aiheesta on tehty ihan tutkimuksia. Millä tavalla sinun perhettä autetaan tässä heillekin raskaassa tilanteessa vai autetaanko pelkästään sinua? Tiedätkö sellaisen sanonnan, että masennus sairastuttaa läheiset? Osuiko oikeaan ja pääsitkö nauramaan minulle?
[/quote]
Osaatko sinä lukea mitään testejä vetämättä siitä jotain tarinaa pääsi sisällä ja kuvittelemalla asioista jotenkin enemmän? Kyllä on kirkas kristallipallo sinulla, onko harhat päällä?
57
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 09:45"]
Mä en ainakaan odota mitään suuria elämässäni lapsilta. Se on tärkeää. Antaa heidän itse etsiä tiensä ja onnensa. Ei heillä nyt ole ongelmia ja yritän ennakoida sitä miten vaan pystyn. Mies on jaksanut olla rinnalla vaikka sairastuin. Ei halua nyt erota. Tulevaisuudesta en tiedä eikä kukaan tiedä siitä. Edes terveet eivät tiedä tulevaisuudestaan. Mies saattaa lähteä tai lapsi sairastua ja itse voi siitä masentua. Se on elämää. Itse luotan elämään sairauden keskelläkin että kaikki menee hyvin ja minua ei hylätä täysin.
[/quote]
Masentuneen äidin lapset alkavat hoitamaan äitiään ja sairastuvat vahvuuteen. Ollaan aina kilttejä, ettei masentunut äiti raivostu, kuten tässäkin näkyy tekevän, kun joku yrittää puistella ja saada ap.n pois masispesästään.
[/quote]
Näitä kristallipalloja täällä riittää ja tarinaa myös. Nyt täällä nämä ennustajat jo näkevät, miten ap masiksessaan tottakai raivoaa kotona ja lapsi yrittää seittää kiltimpää ettei äiti vaan raivoaisi. Onko tullu luettua pikkasen liikaa hömppäkirjallisuutta/liikaa leffoja? Katsos kun se masennus ei oireile kaikilla samalla tavalla, kaikista ei tule raivoavia hulluja kotona. Ja sekään ei kerro mitään, jos puolustautuu netissä tämmöisiä hyökkäyksiä vastaan, niinkuin ap tekee. Oikeassa elämässä ihminen saattaa olla äärimmäisen kiltti. Minäkin olen, vaikka kirjoitan hyökkäävästi. Osaksi siitä johtuen (kiltteydestä) tässä suossa ollaan taas.
Millä tavalla hänen pitäisi näihin järjettömiin syytöksiin oikein vastata? Kyllä kyllä, oikeassa olette, vaikka koko tarina on teidän päänne tuotosta (tai sitten tämän yhden ja saman jankkaajan joka ei viitsi edes allekirjoittaa viestejään)?
57
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:50"]
Kirjoitit kyllä, että sinua ärsyttää ap:n kaltaiset, jotka eivät edes halua hakea apua. Katoppa nyt hieman näitä viestejäsi uudestaan. Ihan oikeasti.
Tajuatko sinä vertauskuvallista tekstiä? Ymmärrän, vaikea laji. Selitetään rautalangasta kun sinä tästäkin riehut, ei, en tarkoittanut ruokalistaa KIRJAIMELLISESTI. Mitäs jos menisit ihan oikeasti vaikka ulos haukkaamaan happea ja kohtaamaan itsesi? Tämä keskustelu sinun kanssa ei johda mihinkään, koska sinä kokoajan väistelet sanomisiasi. Olet muka puhunut yleisellä tasolla, et ole syyllistänyt ap:ta ja muuta sontaa. Kyllä nämä viestisi vain puhuvat puolestaan.
57
[/quote]
Kyllä, olen kirjoittanut noin, mutta olen kirjoittanut kymmeniä viestejä eikä ne lähes tulkoon aina koske aapeeta. Aika monesti olen aapeeta lainannut tai käyttänyt nimitystä ap, jos olen häntä tarkoittanut. Minä olen kohdannut itseäni rehellisesti jo monen monta vuotta, voitko sinä sanoa samaa? Vietin illan hyvän ystäväni kanssa, sanakirjasta saattaa löytyä jos et tiedä mitä tarkoittaa :) Ehkä sinunkin kannattaisi ottaa rennommin ettet syytä koko ajan muita omasta syyllistymisestäsi. Minä kun olen sata kertaa sanonut, etten tarkoituksella syyllistä ketään. Ja kyllä, nyt saat bensaa liekkeihin, kun en jaksa asiallisesti noihin sun jankkauksiin enää vastata.
Tuo yksi hullu masentuneiden syyllistäjä tässä ketjussa on itse joku narsisti tai persoonallisuushäiriöinen.
Tajuaako edes mitä hallaa hänen negatiiviset viestinsä voi masentuneelle olla? Näitä ketjuja voi lukea joku nuori tällä hetkellä masentunut joka lukee mitä ihmiset nimettöminä netissä ajattelevat masentuneista. Tämä voi edes auttaa häntä vaikka tekemään päätöksen itsemurhasta. Onko tähän ketjuun negatiivisesti kirjoittaneet/kirjoittanut valmis vastaamaan siitä että saattaa aiheuttaa toisen murhan sanoillaan ja syytöksillään? Onko valmis ottamaan vastuun siitä? Jos ei ole niin suu kiinni ja ei tarvitse tulla toisia haukkumaan. Jos ei itsellä ole kokemusta masennuksesta niin ei voi esittää kaikkitietävää siitä. Meillä kaikilla on täällä aivan samanlainen oikeus olla ja elää ja ihmisarvo. Se että joku on masentunut ja kotona sen takia ei tee hänestä yhtään alempiarvoista ihmistä kuin tähän ketjuun kirjoittanut haukkuja/haukkujat.
Minäkin olen työkyvytön sepelvaltimotaudin/sydämen vajaatoiminnan, ja verenpainetaudin vuoksi, siltikään en välttämättä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle,ihmettelen että masennus aiheuttaa täyden työkyvyttömyyden. Toivottavasti masennusdiagnoosia tiukennetaan.Olen viisikymppinen nainen. En ymmärrä ap:ta.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 08:58"]
Tarkoitin, että masennus ei minun päässäni muuta mieheni maailmaa eikä lasteni tulevaisuutta. En suostu ajattelemaan, että koska minä olen viallinen, heilläkin olisi siksi edessään samaa. En tarkoittanut, että se ei vaikuttaisi kenenkään.
Ap
[/quote]
Näistä sun kommenteista huomaa juuri sen, miten epärehellinen olet itsellesi. On vaikeaa myöntää niitä tuskallisia asioita itselleen. Yksi niistä on se, että mitä todennäköisemmin jossain vaiheessa lapsesi ja miehesi alkavat oireilla, jos masennus "piilotetaan" eikä koko perhettä hoideta. Ja tämä ei ole taaskaan vittuilua tai syyllistämistä, ihan samojen kipeiden asioiden kanssa olen paininut. Ja koska oma äitini oli masentunut niin olen ottanut avoimen linjan lasten kanssa. Ei heidän kaikkea tarvitse tietää, mutta tietävät että äiti on sairas, saa siihen apua ja hekin saavat tukea, joka on äärimmäisen tärkeää.
[/quote]
Voi jeesus, ihan oikeasti, lopeta jo. Mene kiusaamaan jotain toista ihmistä. Olet todella häiriintynyt ihminen.
57
[/quote]
Kerrotko mitä häiriintynyttä tuossa oli? Onko sinulla edes lapsia ja jos on niin ovatko he aivan omillaan äidin sairastaessa vakavasti? Miksi on häiriintynyttä rakastaa lapsiaan niin paljon, että ottaa heidänkin tunteensa huomioon ja hakee apua koko perheelle? Osaatko ylipäätänsä sanoa mitään muuta kuin jankata ja haukkua muita?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:11"]
Tuo yksi hullu masentuneiden syyllistäjä tässä ketjussa on itse joku narsisti tai persoonallisuushäiriöinen.
Tajuaako edes mitä hallaa hänen negatiiviset viestinsä voi masentuneelle olla? Näitä ketjuja voi lukea joku nuori tällä hetkellä masentunut joka lukee mitä ihmiset nimettöminä netissä ajattelevat masentuneista. Tämä voi edes auttaa häntä vaikka tekemään päätöksen itsemurhasta. Onko tähän ketjuun negatiivisesti kirjoittaneet/kirjoittanut valmis vastaamaan siitä että saattaa aiheuttaa toisen murhan sanoillaan ja syytöksillään? Onko valmis ottamaan vastuun siitä? Jos ei ole niin suu kiinni ja ei tarvitse tulla toisia haukkumaan. Jos ei itsellä ole kokemusta masennuksesta niin ei voi esittää kaikkitietävää siitä. Meillä kaikilla on täällä aivan samanlainen oikeus olla ja elää ja ihmisarvo. Se että joku on masentunut ja kotona sen takia ei tee hänestä yhtään alempiarvoista ihmistä kuin tähän ketjuun kirjoittanut haukkuja/haukkujat.
[/quote]
Tämä oli jo loistava :D:D:D Minä aiheutan täällä "syyllistämisellä" muiden itsareita ja sinä mahtavana persoonana tulet kertomaan minulle diagnoosin. Tuohon en sentään minäkään pysty :D Harmiksesi joudun silti kertomaan, että minut on niin monissa liemissä testattu, että ei löydy narsismia, ei skitsofreniaa, ei persoonallisuushäiriötä, ei edes maanisdepressiivisyyttä. Jos joku tekee itsarin sen takia, että koitan auttaa ja tyrkytän terapiaa niin syytön minä siihen olen :)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:12"]
Minäkin olen työkyvytön sepelvaltimotaudin/sydämen vajaatoiminnan, ja verenpainetaudin vuoksi, siltikään en välttämättä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle,ihmettelen että masennus aiheuttaa täyden työkyvyttömyyden. Toivottavasti masennusdiagnoosia tiukennetaan.Olen viisikymppinen nainen. En ymmärrä ap:ta.
[/quote]
En mäkään ymmärrä sua. Jos olet työkyvytön niin hae saikkua tai yritä eläkkeelle. Niin helppoa kuten sanoit. Voithan sinäkin vedota masennukseen.
Totuus kun on että jokainen masentunut vaihtaisi paperinsa mieluusti teidän "terveiden" papereihin ja menisi töihin jos voisi ja hyväksyttäisi.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:17"]
[/quote]
Tämä oli jo loistava :D:D:D Minä aiheutan täällä "syyllistämisellä" muiden itsareita ja sinä mahtavana persoonana tulet kertomaan minulle diagnoosin. Tuohon en sentään minäkään pysty :D Harmiksesi joudun silti kertomaan, että minut on niin monissa liemissä testattu, että ei löydy narsismia, ei skitsofreniaa, ei persoonallisuushäiriötä, ei edes maanisdepressiivisyyttä. Jos joku tekee itsarin sen takia, että koitan auttaa ja tyrkytän terapiaa niin syytön minä siihen olen :)
[/quote]
Vaikka tuskin edes tarkoitit juuri minua, monet on suoltaneet aika paljon rajumpaa tekstiä :/
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:17"]
[/quote]
[/quote]
No Hyvä sulle. Sittenhän sä oletkin melkein täydellinen. =) Olen onnellinen puolestasi. Mua ei olla testattu enkä välttis haluakaan testeihin. Ei se mua autuaammaksi tee.
Mutta hyvä jos sut on monesti testattu. Varmaan ihan aiheesta.
Kerro salaisuus miten sinne terapiaan pääsee? Kun kaikki halukkaat ei siihen pääse vaikka haluaisivat.
t:viestin kirjoittanut
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 16:20"]
[
Ei se minustakaan mieltäylentävää ollut millään tavalla. Minä olisin esimerkiksi niissä kouluyrityksissä kaivannut ihan kunnon kognitiivista terapiaa mutta kaikki sanoivat ei ole, ja nyt kun on eläkkeellä, mikään ei kuulu kenellekään.
Teille muille, jotka yritätte loukata ja piikitellä, niin ettepä tiedä mistään mitään. Olette töissä ja kunnon kansalaisia kaikkien silmissä, ja silti riittää haluja mollata meitä jotka emme sitä ole?
Ap
[/quote]
Minä olen sanonut jo monen monta kertaa (mutta kun et itse lue) että minä halua loukata vaan auttaa. Tai halusin. Minä teen osa-aikatöitä, välillä jopa kuukauden tauko jos on huono vaihe. Syön lääkkeitä, käyn terapiassa. Sinä et ole ainoa ihminen tässä maailmassa jolla on hankalaa! Ja silti itsetuntoni on onneksi nykyään siinä määrin kunnossa että koen näistä huolimatta olevani kunnon kansalainen.
Tästä tulee taas kakkaa niskaan, mutta sanonpa silti niille jotka iukuttavat kun mikään ei auta. Oma asenne on todella suuressa roolissa. Ei, ei silloin kun makaat sairaalassa uupumuksen takia tai on muuten todella hankala vaihe. Mutta nimenomaan niissä takapakkivaiheissa. En minäkään todellakaan ole mikään yli-ihminen tai kaikkitietävä vaan on minullakin kausia, kun itken paskaa maailmaa ja omaa kohtaloani, mutta nousen niistä. Siitä huolimatta, että mulla on myös fysiikka suoraan sanottuna paskassa kunnossa, olen sinnikäs ja periksiantamaton. Olen myös niin nöyrä elämää kohtaan, että koitan pitää asenteeni kunnossa ja muistaa nauttia niistä hyvistä päivistä ja uskoa siihen, että niitä tulee :)