Hain eilen lapsen päiväkodista tämän näköisenä:(kuva)
Kysyin että mitä on tapahtunut, kukaan ei tiennyt mistä jäljet ovat tulleet!
Joku sanoi että nukkui naama kiinni seinässä, mutta eihän siitä nyt hyvänen
aika tuollaisia ruhjeita voi tulla! Mitäs nyt tehdään!?
Kommentit (123)
Oletko ap itse tehnyt nuo ja syytät päiväkotia?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:43"]
Kukaan ei kyllä lasta tunnista kuvan perusteella tulevaisuudessa. Ihan turha huoli se.
[/quote]
Ai, jaa kyllä minä tiedän kenen lapsi on kyseessä ja kuka on nyt sitten minun av-sisko. Voidaan livenäkin nyt sitten keskustella tapahtuneesta. Ap. nähdään.
[/quote]
jos joku minut tunnistaa niin mitä sitten? Luultavasti puhunkin tästä monien kavereiden kanssa! Mutta epäilenpä että sinä minut tuntisit. Ap
[/quote]
Haluatko, että jaan kuvan esim. fb:ssä. keksimällä kuvitellun tarinan naarmujen synnystä, jota sitten voidaan surkutella satojen jakojen voimin. Joka voi tulla sitten tulevaisuudessa eteen uudelleen ja uudelleen jne...
[/quote]
Säälin sua ap todella, jos tämä hullu kuuluu sun tuttavapiiriisi.
Ootte te av-ämmät oikeasti sekopäitä. Ensinnäkin tuo kuva on sellainen, että siitä voisi juuri ja juuri tutun lapsen tunnistaa. Mutta tuokin lapsi näyttää jo puolen vuoden päästä sen verran erilaiselta, että kukaan ei häntä enää tuon kuvan perusteella tunnistaisi.
Se on kyllä mielenkiintoista, että nämä, jotka eniten lasten kuvien julkaisemista vastustavat ja siitä mölinää pitävät, he olisivat sitten valmiita tekemään vaikka mitä nettitörkeyksiä " ihan vaan opetuksena"... Oikeasti, oletteko te ihan sekopäitä?
ja ap:lle, kyllä tuon tasoiset naarmut olisi pitänyt huomata jossain kohtaa. Selvitä asia.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:26"]
Lapsi on alle kaksi vuotias joten ei oikein osaa itse kertoa mistä jäljet ovat tulleet. Ap
[/quote]
eli lapsesi ei edes kuuluisi olla vielä päiväkodissa, vaan äitinsä hoivissa!!!
[/quote]
tulihan se sieltä! :D
Minä olen pedagogina ja äitinä sitä mieltä, että alle kaksivuotiaan tulisi olla kotona. Päiväkoti on lasten säilytyspaikka, siellä on hirveän paljon lapsia ja vähän aikuisia. Aikuiset eivät aina näe eivätkä aina voi estää kaikkea tapahtumasta. Se on se realiteetti.
Omat lapseni vein päiväkotiin vasta kun olivat täyttäneet 3.
Ymmärrän hyvin, ettei tunnu kivalta hakea naarmuista lasta päiväkodista.
69, Naarmuja voi tulla ihan omalla kotipihalla eikä vain päiväkodissa. Älkää kiusatko aloittajaa enempää imbesillit! Ap:lle haleja ja lapselle myös.
Minäkin olen ollut aina kotiäiti, mutta en ikinä syyllistäisi ketään lapsen hoitoonviemisestä, eikä se varmaan ole tässä oleellinen asia. Kyllä noin isot ruvet ovat varmaan tuon ikäisellä saaneet aikamoisen itkunkin aikaan, että sen puolesta ovat pk:ssa varmasti tietoisia alkuperästäkin.
Eri asia on, miksi sitä ei kerrota. Mutta pidä ap puolesi, ei ole ihan ok kuitata olankohautuksella tuollaista. Ja kuka lapsi nukkuu seinää vasten? Aikas karkea seinä on ollut.. en pidä oikein mahdollisena, tuskin kukaan.
69 jatkaa: En halua syyllistää ja ymmärrän aloittajan tunteita hyvin.
Minä en pidä päiväkodeista, enkä varsinkaan alle kolmevuotiaiden kohdalla. Lapset viettävät siellä pitkän päivän hirveän metelin ja kaaoksen keskellä. Siellä sattuu ja tapahtuu.
On lapsia, jotka ovat alituiseen toisten lapsien kimpussa. Tilannetta pahentaa se, ettei näiden aggressiivisten lasten vanhemmat aina ota mitään palautetta vastaan.
Mie oottelisin rauhassa p-kodin johtajan vastausta, jos nyt ei satu olemaan lomalla. Voisiko lasta käyttää terkkarilla, jotta kirjattaisiin vammat virallisesti. Jos kukaan ei ole nähnyt lapsen mahdollista kaatumista, hoitajana minua kiinnostaisi löikö lapsi pään? oliko hetken tajuton? aika tärkeitä tietoja jatkohoidon kannalta.
Minä olen aloittanut juuri tänä syksynä töissä päiväkodissa, pienten ryhmässä ja valitettavasti olen joutunut toteamaan, että kaikkeen ei aika riitä. Meillä on tällä hetkellä 15 lasta ryhmässä ja kolme hoitajaa. Toki laskennallisesti tuo menisi yli, mutta kaikki eivät ole kokopäivähoidossa, eli välillä on osalla vapaapäiviä.
Mutta kaikki ovat toisinaan hoidossa. Kun ulos lähdetään, saattaa yksi henkilökunnasta olla hetken aikaa vaikka yhdeksän kanssa yksin ulkona. Siinä saattaa tulla tilanne, jota alat selvittää ja sillä aikaa ehtii joku jo kaatua tuiskahtaa ilman, että huomaat.
Olen kyllä kuullut ihan yhden lapsen äitenkin sanovan, että olin kyllä ihan vieressä, mutta en nähnyt mitä tapahtui.
Sitä sensijaan pidän outona, että lapsella on tuon näköiset jäljet, eikä olisi ollenkaan itkenyt. Itkuun sitä ainakin itse havahtuu heti ulkona, vaikka olisi parhaillaan jossain muussa välien selvittelyssä.
Ota vielä huomenna asia puheeksi ja kysy missä vaiheessa he huomasivat nuo naarmut. Toivottavasti asia selviää ja vielä pystyt saamaan jonkun näköisen luottamuksen hoitopaikkaan. Tsemppiä.
Mun lapselle tuli juuri tuollaiset jäljet kun kompastuin ulkorapuissa lojuvaan leluun ja vaunu jossa lapsi istui kaatui lapsen naama edellä asfaltille. :( Mitään ei lapselle käynyt mutta selvästi sun lapsi on myös kaatunut naama edellä asfaltille (vaunuissa?). Ehkä jollekin on sattunut samantyyppinen vahinko jota ei kehtaa myöntää työpaikan menetyksen pelossa.
Itse en kehdannut kenellekään myöntää moista (paitsi lääkärille joka tarkasti lapsen) ja kyllä siitä tosi huono omatunto tuli.
Kuitenkaan en usko että kukaan ei tuollaista vahinkoa ole huomannut. Ei kovinkaan päiväkotiin luottamusta luova tapahtuma.
Pyytäisin uudestaan selitystä tai kysy missä tilanteessa tuo olisi voinut mahdollisesti tapahtua (koska lapsi on ollut asfaltilla leikkimässä ja miksi ei kukaan valvomassa?) Tosi ikävää.
Menemme miehen kanssa tapaamaan henkilökuntaa torstaina ja pidämme palaverin. Koitetaan selvittää mitä tapahtui yms. Johtaja on lomalla mutta tapaamme myös hänet kun tulee takaisin. Ap
Luin tosi huonosti tuon tekstisi, on kyllä ihan paskapuhetta, että tuollainen tulisi seinästä! uskomatonta, että kenelläkään on pokkaa väittää tuollaista.
Meillä tuli yhdellä lapsella tänään vähän samannäköinen, kun keikahti kolmipyöräisen ohjaustangon yli naamalleen hiekkaan leikkipuistossa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:16"]
No ei kai sitä ihmeempiä tartte tehdä....?
Lapsi on selvästi kaatunut kasvoilleen. Meillä joskus matollekin kaatuessa on vastaavat jäljet olleet pojilla otsassa. Äkkiäkös nuo tuosta paranee.
[/quote]
No luulisi, että noilla jäljillä tulisi jonkunlainen itku ja joku aikuisista olisi ollut edes kuuloetäisyydellä. Minusta on törkeää, jos henkilökunta väittää ihan pokkana, että lapsi on varmaankin nukkunut seinää vasten ja siitä jäljet..
Ja jos oli kiipeilytelineessä, miten korkealta mahdollisesti putosi? Kaikki mahdollista jos ei hoitajilla havaintoa.
Luovuttiko lapsen ryhmän oma hoitaja lapsen? Vai joku muu? Joskus on tiedonsiirrossa katkos, eikä tapahtumien kulku olekaan siirtynyt eteenpäin.
Niin kuin moni on sanonut, tässä on ongelmana se, että miten lapsi voi loukata itsensä noinkin pahasti ilman että kukaan on huomannut a) tapahtumaa b) lapsen itkua. Toinen ongelma on se, että eikö kukaan huomannut edes ruhjeita niin, että niistä olisi joko heti ilmoitettu vanhemmille tai vanhempaa olisi heti tultu selitysten kanssa vastaan, että "tämä näyttää pahalta, mutta tuossa sattui päiväulkoilun aikaan pieni kaatuminen ja xxx on jo siitä hyvin toipunut, putsattiin haavat ja kokeiltiin ettei tunnu päässä muita kuhmuja ja seurattiin loppupäivä tarkemmin ettei tosiaan ole päätään sen pahemmin lyönyt."
Jos päiväkodin johtaja on lomalla, niin hänellä on oltava sijainen, joka hoitaa hänen tehtäviään sillä aikaa. Ei muuta kuin tivaamaan sijaisen nimeä ja selvittämään asiaa.
Näyttäs,että on maahan kaatunu.Asfaltti ruhjeita..?
Seinästä...hah.Mitä soopaa.
Asfaltti-ihottuma. Ei ole haavana vakava, lähinnä ihon pintakerros nirhautunut.
Onko päiväkodin keinujen alla millainen materiaali? Onko turvahiekkaa vai kova maapohja? Ettei olisi kiepsahtanut keinussa ympäri ja kasvot raapiutuneet maata vasten.