Hain eilen lapsen päiväkodista tämän näköisenä:(kuva)
Kysyin että mitä on tapahtunut, kukaan ei tiennyt mistä jäljet ovat tulleet!
Joku sanoi että nukkui naama kiinni seinässä, mutta eihän siitä nyt hyvänen
aika tuollaisia ruhjeita voi tulla! Mitäs nyt tehdään!?
Kommentit (123)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:43"]
Kukaan ei kyllä lasta tunnista kuvan perusteella tulevaisuudessa. Ihan turha huoli se.
[/quote]
Ai, jaa kyllä minä tiedän kenen lapsi on kyseessä ja kuka on nyt sitten minun av-sisko. Voidaan livenäkin nyt sitten keskustella tapahtuneesta. Ap. nähdään.
Mäkään en olisi huolissani noista jäljistä itsessään, kuvittelisin, että on kaatunut ulkoillessa. Huoli minullakin herää siitä, ettei hoitaja tiedä mitä on tapahtunut ja missä vaiheessa.. erityisesti tuo päikkäri-selitys kuulostaa todella kummalliselta.
Tietty jos on päiväkodissa ja monta hoitajaa niin se hoitaja, joka lapsen luovuttaa vanhemmille, ei välttämättä ole ollut paikalla tuon tapaturman aikaan, joten siksi ei ehkä tiedä mitä on tapahtunut.. mutta outoa hoitajalta alkaa keksimään selityksiä kun voisi selvittää asian kysymällä toisilta.
Selvittäisin asian pk:n johtajan kanssa ja kyselisin tietysti jos lapselta itseltään irtoaisi jotain infoa. Hoitajankin kanssa voi varmasti vielä ottaa asian puheeksi.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:50"]
Kukaan ei kyllä lasta tunnista kuvan perusteella tulevaisuudessa. Ihan turha huoli se.
[/quote]
Ai, jaa kyllä minä tiedän kenen lapsi on kyseessä ja kuka on nyt sitten minun av-sisko. Voidaan livenäkin nyt sitten keskustella tapahtuneesta. Ap. nähdään.
[/quote]
jos joku minut tunnistaa niin mitä sitten? Luultavasti puhunkin tästä monien kavereiden kanssa! Mutta epäilenpä että sinä minut tuntisit. Ap
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:22"]
LS-ilmoitus päiväkodista. Ihan selvä juttu.
[/quote]
Häh? Lastensuojeluilmoitus tehdään aina lapsesta ja lapsen olosuhteista eikä aikuisista/päiväkodista.
Näytä kuva päiväkodin johtajalle, ja kysy että miten on mahdollista ettei kukaan huomaa tuollaisten jälkien tuloa? Ja eikö muka lapsi ole itkenyt? Älä jätä asiaa sikseen.
Jos on jotenkin nopeasti noussut unissaan päin seinää? Onko seinän pinta niin karhea että tuollaiset jäljet voisi tulla?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:22"]
LS-ilmoitus päiväkodista. Ihan selvä juttu.
[/quote]
Häh? Lastensuojeluilmoitus tehdään aina lapsesta ja lapsen olosuhteista eikä aikuisista/päiväkodista.
[/quote]
Ja päiväkotihan ei ole lapsen olosuhde...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:54"]
[/quote]
[/quote]
jos joku minut tunnistaa niin mitä sitten? Luultavasti puhunkin tästä monien kavereiden kanssa! Mutta epäilenpä että sinä minut tuntisit. Ap
[/quote]
Vaikka vanhemmalle itselleen olisi aivan sama, kuka hänen kuviaan julkaisee ja missä, oma lapsi ei ehkä ajattelekaan samoin. Vanhemman velvollisuus on suojella lapsen yksityisyyttä. Lapsen kasvokuvien julkaisiminen rikkoo itsemääräämisoikeutta, suomen perustuslakia ja lapsen oikeuksien sopimusta.
ap oot hysteerinen ämmä, rauhoitu nyt herranjumala, kyllä toi pikku naarmu paranee ja lapsille sattuu kaikenlaista ku leikkivät eikä hoitajat kokoajan ehdi kaikkia kakaroita silmä tarkkana vahtia mitä ne nurkan takana touhuaa. ja onhan toi sun lapses sentää elossa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:06"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vaikka vanhemmalle itselleen olisi aivan sama, kuka hänen kuviaan julkaisee ja missä, oma lapsi ei ehkä ajattelekaan samoin. Vanhemman velvollisuus on suojella lapsen yksityisyyttä. Lapsen kasvokuvien julkaisiminen rikkoo itsemääräämisoikeutta, suomen perustuslakia ja lapsen oikeuksien sopimusta.
[/quote]
Höpö höpö! Nyt ei ollut kyse tunnistettavasta kuvasta!
Kysy ainakin missä lapsi nukkui ja katso onko siinä sellaista kohtaa mihin voi raapaista naamansa. Jos on, niin hoitajan kertomus voi olla ihan totta.
Muuten olisin sen verran huolissani että tarkkailisin onko lapsessa mustelmia, naarmuja tai muuta ylimääräistä oudoissa paikoissa. Ja muutenkin missä tunnelmissa lapsi menee päiväkotiin ja miten suhtautuu hoitajiin.
Onhan joku toinen lapsi voinut vetäistä naamaan jollai karkealla lelulla tai hiekkaisella kurarukkasella ettei se välttämättä ole sen kummempaa.
Oletko ap ihmispelkoinen kun et heti selvittänyt asiaa? Minusta käsittämätöntä!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Haluatko, että jaan kuvan esim. fb:ssä. keksimällä kuvitellun tarinan naarmujen synnystä, jota sitten voidaan surkutella satojen jakojen voimin. Joka voi tulla sitten tulevaisuudessa eteen uudelleen ja uudelleen jne...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:12"]
[/quote]
Ymmärrän kyllä, jos haetaan mielipiteitä imettämiseen ja vaippaihottumaan yms. Mutta, kun on kyse lapsen turvallisuudesta kanava on väärä. Tuollaiset pitää selvitää asian osaisten kanssa välittömästi niin että asioihin saa myös vastauksen..
Missä lapsi on nyt?! Laiminlyöntynä päiväkodissa. Missä on ap? Kesksutelu palstalla.
Lapsi ei ole tänään päiväkodissa. Ja hain käsiini kaikki asianosaiset selvittääkseni asian saman tien. Sen jälkeen lähti email ja kuva johtajalle (joka tietenkin on lomalla tämän viikon!). Eli oliko vielä jotain mitä olisi pitänyt tehdä? Aiheuttaa hysteerinen kohtaus lasten läsnäollessa? Ap
ap, oot ihan hysteerinen, lopeta tää palstamammailu ja mee hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:12"]
[/quote]
Iltapäivällä ei enää tuota asiaa voi selvittää. Siellä on paikalla vain osa niistä hoitajista jotka on töissä ollut sinä päivänä. Yleensä se johtajakin on jo häippäissyt kotiinsa. Joten ei siinä paljon asiaa selvitellä parin jäljellä olevan hoitajan kanssa. Ap teki voitavansa ja kysyi mistä jäljet on tulleet, paikalla olevat eivät tienneet. Tänään ap on laittanut viestiä johtajalle, jonka hommana on nyt selvittää asia. Jos ei selvitä, niin sitten kyselyä johtajan pomolle.
Minun esikoinen kaatui muutama vuosi sitten ulkona juoksiessaan ja löi päänsä sellaiseen matalaan karheaa tiiltä olevaan 'aitaan' ja nenä oli juuri tuon näköinen sitten kun verentulo oli tyrehtynyt. lapsesi on varmaan kaatunut asfalttiin tms, mutta ei tuosta ilman itkua ja verentuloa ole selvitty..
Kaatunut pihalla naamalleen johonkin soralle tai asvaltille. Lasta ei ole sattunut, koska ei ole ruvennut itkemään ja siksi kukaan ei ole kiinnittänyt huomiota. Pianhan tuo tuosta paranee.