Näin olen välttänyt turhat raskauskilot
Kommentit (66)
Voi että on herkullisen näköisiä ruokia, kiitos kuvista =) Tuli himo kokeilla kukkakaalimuusia voilla =P
En nyt oikein ymmärrä onko tässä jollekulle sitten joku salaisuus? Itse olen syönyt raskausaikoina ihan niin kuin muulloinkin ja käsittääkseni välttänyt samalla ne turhat kilot. Paino on kyllä noussut, yhdessä raskaudessa älyttömän turvotuksen ansiosta 25 kiloa, muissa noin 10 kiloa, itsekseen se on sitten laskenutkin ilman mitään laihdutuskuureja.
Ei ne muutamat raskaanaolevilta kielletyt ruoka-aineet kai kenenkään ruokavaliota niin radikaalisti muuta, etteikö voisi syödä raskaana ihan normaalisti? Jos sillä normaalilla syömisellä ei tule normaalisti turhia kiloja niin ei niitä silloin raskaanaollessakaan tule.
Oliko tämä nyt sitten joku suurempikin salaisuus? Olisi ehkä pitänyt keksiä tälle joku vetävä nimi ja tehdä rahaa...
Tämä onkin tärkeä aihe. Lisää tälläisiä postauksia! :) Harmittaa, että jotkut takertuvat epäolennaisiin asioihin kommentoidessaan, mielestäni ruokavalio on laadultaan terveellinen. Ei monikaan raskaana oleva nainen, syö noin ravintorikasta ruokaa kuin Kaisa. :)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 08:12"]
Asiaa ymmärtämätön taatusti olen, mutta eikös tuo ruokavalio kuulosta jonkin sortin karppaamiselta (voita ja proteiinia, ei pottua tai viljoja, gluteenitonta sämpylääkö siinä oli jne.)?
[/quote]
Pitääkö kaikki aina kategorisoida?! Perusraaka-aineita ja puhdasta kotimaista ruokaa näyttää Kaisa suosittelevan.
Minulla viimeisimmässä raskaudessa painonmuutos oli -1kg ensimmäisestä neuvolasta viimeiseen raskauspäivään. Lapsen synnyttyä painoin 6kg vähemmän kuin ensimmäisessä neuvolassa. Lapsi painoi saman verran eli 3700g, kuin aiemmat lapseni, joita odottaessa olen saanut 15kg painoa. Tämä siis kommentiksi tuohon, että jos painoa ei tule, niin lapset syntyvät pienipainoisina.
En missään nimessä laihduttanut raskausaikana tai noudattanut mitään tiukkaa dieettiä. Ainoa muutos minkä tein ruokavaliossani, oli jättää ns. ylimääräiset herkut pois. Syynä herkkujen poisjättämiseen oli taas se, että ennestään oli ylipainoa (BMI 27) enkä halunnut enää 15 kiloa lisää - sitten kävikin noin, että painoa ei tullut yhtään. Raskaudenaikainen (pieni) energiantarpeen lisäys + pelkkien herkkujen poisjättäminen tekivät siis minulla tämän, vaikka söin muuten ihan entiseen malliin eli vähintäänkin tarpeeksi, kuten voi raskautta edeltävästä painoindeksistäni päätellä!
Neuvolassa tietenkin valitettiin ensin ylipainosta ja herkkujen syömisestä, sitten kun huomasivat, että paino ei nousekaan, alettiin valittaa laihduttamisesta.