Entiset koulukiusaajat, miten menee nyt?
Oletko jatkanut kiusaamista ? Miten ja missä? Mitä elämääsi muuten kuuluu?
Kommentit (73)
Ed. Vierailija sä taidatkin olla oikein sellainen hieno ihminen, todellinen esikuva! Mietipä, jos sun lasta kiusataankin nyt?
Vierailija kirjoitti:
Kai mä voisin sellaseks itseni luokitella sen koska eräs entinen yläasteen luokkakaverini tuli aikuisena (ikää meillä 31 v) kyynelsilmin muistelemaan mun käytöstäni ihan työpaikalleni asiakaspalvelutiskille :D Sentään läsnä ei ollut työkavereitani. Puolustuksekseni on sanottava että koko tuon tyttöpolon olemus provosoi kiusaamiseen, kaikki oli hänellä naamassa 'vinksinvonksin tai ainakin heikunkeikun'. Olen esimiestehtävissä, alaisia on melkein 200. Tienaan kuussa 5000 € ja rapiat, matkakulut siis palkan päälle laskettuna. Minulla on komea mies ja kaksi kaunista lasta, asumme melko vauraalla alueella mutta silti olemme vain tavallinen keskituloinen ja yritteliäs perhe. Entinen kiusattuni syytti mua elämänsä ongelmista, mikä oli aika koomista koska hänestä näki jo kouluaikana ilman kiusaamistakin että isoa menestystä millään elämänalueella ei ole tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Kai mä voisin sellaseks itseni luokitella sen koska eräs entinen yläasteen luokkakaverini tuli aikuisena (ikää meillä 31 v) kyynelsilmin muistelemaan mun käytöstäni ihan työpaikalleni asiakaspalvelutiskille :D Sentään läsnä ei ollut työkavereitani. Puolustuksekseni on sanottava että koko tuon tyttöpolon olemus provosoi kiusaamiseen, kaikki oli hänellä naamassa 'vinksinvonksin tai ainakin heikunkeikun'. Olen esimiestehtävissä, alaisia on melkein 200. Tienaan kuussa 5000 € ja rapiat, matkakulut siis palkan päälle laskettuna. Minulla on komea mies ja kaksi kaunista lasta, asumme melko vauraalla alueella mutta silti olemme vain tavallinen keskituloinen ja yritteliäs perhe. Entinen kiusattuni syytti mua elämänsä ongelmista, mikä oli aika koomista koska hänestä näki jo kouluaikana ilman kiusaamistakin että isoa menestystä millään elämänalueella ei ole tiedossa.
Huhhuh. Et sitten ole mitään oppinut. Onneksi et ole minun esimieheni.
Maistelepa esim sanaa myötätunto, tiedätkö mitä se tarkoittaa?
Itekkin osani saanut häijyilystä mutta ei mun ikäluokan kiusaajilla/kipuilijoilla kovin hyvin näyttäis menevän. Nyt 25-27 vuotiaana tulos on se, että
- yksi tehnyt ilmeisesti itsemurhan
- pahin kingi piikkinisti ja linnakierteessä
- pahimman kingin peesaaja vaikeassa huumekoukussa
- yksi luultavasti karman lain seuauksena joutui pahaan liikenneonnettomuuteen ja tarvitsee henk koht avustajaa
- muilla on sit päihde- ja mt ongelmia, vaikka tapansa ovatkin parantaneet
En tiedä yhtäkään "kusipäätä" kuka oikeesti ois onnellinen ja asiat ois mallillaan.
Ja lisättäköön, että oman yläasteen luokkamme rääväsuu kuoli huumeiden käytön seurauksena..
Ei ihan oikea kiusaaja tajua edes kiusaavansa. Se on sille ihan normitila ja toiminta, josta herkkikset vaan turhaa möksähtelee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan oikea kiusaaja tajua edes kiusaavansa. Se on sille ihan normitila ja toiminta, josta herkkikset vaan turhaa möksähtelee.
Näinpä, mut jos havahtuu, niin kyllä hävettää. Oon jutellut yhden "kiusaajani" kanssa ja anteeksi pyysi nimittelyäni ja kyllä näki et hävetti.
Ja jos ei tapojaan tajua parantaa, niin kyllä kaikki se tuska vielä itelle tulee takas, tässä tai sit seuraavassa elämässä.
Toivon että sinun elämäsi menee pilalle niinkuin olet pilannut toisten elämän - koulukiusaamisen jäljet eivät häviä kiusatusta koskaan : menetettyä nuoruutta ei voi korvata . Toivon että joudut kärsimään kuten tyttäreni on kärsinyt .
Kiisaamisen arvet eivät katoa - tyttäreni kärsii edelleen mielenterveysongelmista vuosia jatkuneen hiljaisen eristämisen , solvaamisen ja halveksunnan ja haukkumisen seurauksena . Toivon sinulle samanlaista loppuelämää kiusaaja .
Kun puhutaan kiusaamisesta se ei tarkoita riitelyä kaverin kanssa. Se ei tarkoita satunnaista solvausta tai pipon heittämistä lumeen . Se tarkoittaa jatkuvaa tahallista tietoista toisen eristämistä , hyljeksintää , pilkkaamista , loukkaamista, arvostelua ja haukkumista , jonka tarkoituksena on nostaa kiusaajan statusta tai vain aiheuttaa hänelle voiman tunnetta .
Eikö omaatuntoasi yhtään kolkuta eikä häiritse se, että kiusaamasi nuori aikuinen on nyt mielenterveyspotilas ja menettänyt koko elämänsä itsetunnon puutteessa ja traumatisoituneena rajulle psyykkiselle ja fyysiselle kiusaamisellenne? Jatkoit kiusaamista vuosikaudet kaveriesi kanssa.
Nyt ilkutte keskenänne tämän henkilön sairaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä saakin minut päättämään, että jos joku kiusaa lastani varmistan jotenkin, että kiusaajan elämä menee pilalle.
Mun tytärtä kiusattiin ala-asteelta 1-4 lk rankasti. Oli selvästi pidempi kuin muut ikäisensä (pitkät vanhemmat, pituusarvio on 180cm) ja pyöreähkö. Lisäksi todella ujo ja arka, liian kiltti. Muuta ei tarvittu. Koulun vaihto oli ainut ratkaisu ja kiusaaminen loppui. Ikuiset arvet kyllä jätti.
Katsottiin tytön kanssa juuri niiden kahden pahimman kiusaajan tiktokkeja. Silloin laihat pienikokoiset tytöt olivat lihoneet hirveästi, lyhyitä persjalkaisia tyypillistä suomalaista varalomallia höystettynä rumalla naamalla. Oma tyttö 178cm, hoikka pitkät sääret, suorat hampaat (oli raudat niin siitäkin kiusattiin) ei voi muuta sanoa kuin että se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa ja paha saa palkkansa. Myönnän että olen lievästi sanottuna vahingoniloinen.
Lisäksi kuulemma (on kuullut joltain joka vielä samassa koulussa) ei koulunkäynti kiinnosta tyttöjä yhtään, oma tyttö opiskelee ja kokeista tulee kymppejä. Nää kiusaajat varmaan päätyy jonnekkin Alepan kassalle jos sinnekään :D ovat yläasteella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä saakin minut päättämään, että jos joku kiusaa lastani varmistan jotenkin, että kiusaajan elämä menee pilalle.
Mun tytärtä kiusattiin ala-asteelta 1-4 lk rankasti. Oli selvästi pidempi kuin muut ikäisensä (pitkät vanhemmat, pituusarvio on 180cm) ja pyöreähkö. Lisäksi todella ujo ja arka, liian kiltti. Muuta ei tarvittu. Koulun vaihto oli ainut ratkaisu ja kiusaaminen loppui. Ikuiset arvet kyllä jätti.
Katsottiin tytön kanssa juuri niiden kahden pahimman kiusaajan tiktokkeja. Silloin laihat pienikokoiset tytöt olivat lihoneet hirveästi, lyhyitä persjalkaisia tyypillistä suomalaista varalomallia höystettynä rumalla naamalla. Oma tyttö 178cm, hoikka pitkät sääret, suorat hampaat (oli raudat niin siitäkin kiusattiin) ei voi muuta sanoa kuin että se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa ja paha saa palkkansa. Myönnän että olen lievästi sanottuna vahingoniloinen.
Lisäksi kuulemma (on kuullut joltain joka vielä samassa koulussa) ei koulunkäynti kiinnosta tyttöjä yhtään, oma tyttö opiskelee ja kokeista tulee kymppejä. Nää kiusaajat varmaan päätyy jonnekkin Alepan kassalle jos sinnekään :D ovat yläasteella
Hienosti opetat lapsellesi, että jos lihoo, on huono ihminen. Ei paha mitään palkkaansa saa, olet tyhmä,
Kamala ja julma ihminen, Jumala kostaa tuollaisille.