Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entiset koulukiusaajat, miten menee nyt?

Vierailija
23.09.2013 |

Oletko jatkanut kiusaamista ? Miten ja missä? Mitä elämääsi muuten kuuluu?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kiitos. Pidän suosittua muotiblogia ja elän sillä, että ihmiset ihailevat elämääni.

Vierailija
42/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kiusattu enkä ole itse ollut kiusaaja, mutta yläasteen luokkani pahin kiusaaja on nykyään Suomen mittakaavassa kohtuullisen tunnettu näyttelijä. Oli kouluaikana ikävän itserakas ihminen, vanhemmatkin varsinaisia jyriä. Välillä mietin, että katuukohan tuo ihminen nykyään kiusaamista, vai välittääkö edes koko asiasta, kun elämässä näyttää menevän hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 19:08"]

Todella järkyttävästi puhutte lapsista. Tuollainen ei ole normaalin aikuisen puhetta. Hyvin suuri osa lapsista kiusaa jotakuta jossakin elämänsä vaiheessa. Toivottavasti ette ikinä tule tekemään ihmissuhdetyötä.

[/quote]

pelottaako kiusaajan mammana

[/quote]

Pelottaa, mutta ei suinkaan kiusaajan mammana, vaan koulupsykologina.

Vierailija
44/73 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 13:58"]

Opiskelen opettajaksi viimeistä vuotta yliopistossa. Mieheni on ekonomi, asumme omakotitalossa pääkaupunkiseudulla. Odotan toista lasta, ensimmäinen nyt kaksivuotias. Olen aktiivisesti mukana politiikassa.

Kadun kiusaamista syvästi, ja yritän kai tulevalla ammatillani hyvittää kouluaikaiset tekoni.

[/quote]

toivon että lapsestasi tulee vaikeasti vammainen. tai kuolee kohtuusi. karma kostaa kyllä!

Vierailija
45/73 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 00:20"]

Opiskelen opettajaksi viimeistä vuotta yliopistossa. Mieheni on ekonomi, asumme omakotitalossa pääkaupunkiseudulla. Odotan toista lasta, ensimmäinen nyt kaksivuotias. Olen aktiivisesti mukana politiikassa.

Kadun kiusaamista syvästi, ja yritän kai tulevalla ammatillani hyvittää kouluaikaiset tekoni.

[/quote]

toivon että lapsestasi tulee vaikeasti vammainen. tai kuolee kohtuusi. karma kostaa kyllä!

[/quote]

Tätä en ymmärrä. Miksi asia pitäisi kostaa sellaiselle, jolla ei ole osaa eikä arpaa asiaan? Vain siksi koska sattuu syntymään entiselle koulukiusaajalle?

Olen itse kiusattu mutta en koskaan toivoisi mitään pahaa viattomille. Myönnän kyllä, että ajatukseni kiusaajistani ei ole kovinkaan mukavia mutta heidän lapsensa eivät ole syyllisiä mihinkään. 

Vierailija
46/73 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 19:08"]

Todella järkyttävästi puhutte lapsista. Tuollainen ei ole normaalin aikuisen puhetta. Hyvin suuri osa lapsista kiusaa jotakuta jossakin elämänsä vaiheessa. Toivottavasti ette ikinä tule tekemään ihmissuhdetyötä.

[/quote]

pelottaako kiusaajan mammana

[/quote]

Kiusaajan mammaa taitaa pelottaa :D

Vierailija
47/73 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 16:08"]

Kai mä voisin sellaseks itseni luokitella sen koska eräs entinen yläasteen luokkakaverini tuli aikuisena (ikää meillä 31 v) kyynelsilmin muistelemaan mun käytöstäni ihan työpaikalleni asiakaspalvelutiskille :D Sentään läsnä ei ollut työkavereitani. Puolustuksekseni on sanottava että koko tuon tyttöpolon olemus provosoi kiusaamiseen, kaikki oli hänellä naamassa 'vinksinvonksin tai ainakin heikunkeikun'. Olen esimiestehtävissä, alaisia on melkein 200. Tienaan kuussa 5000 € ja rapiat, matkakulut siis palkan päälle laskettuna. Minulla on komea mies ja kaksi kaunista lasta, asumme melko vauraalla alueella mutta silti olemme vain tavallinen keskituloinen ja yritteliäs perhe. Entinen kiusattuni syytti mua elämänsä ongelmista, mikä oli aika koomista koska hänestä näki jo kouluaikana ilman kiusaamistakin että isoa menestystä millään elämänalueella ei ole tiedossa.

[/quote]

Niin ja sinä. Sulle tulee tapahtuun vielä jotain pahaa, senkin itserakas nauta.

Vierailija
48/73 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en niitä kiusaajia ole nähnyt missään tai kuullut mitään. Ei niistä mitään tainnu tulla. Kukaan ei heistä nykyään puhu, kavereita ei enää aikuisena saa vittumaisella asenteella.

Vierailija
49/73 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin niillä kiusaajilla menee, kuin minulla. Olin kiltti ja söpö tyttö, koko ala-asteen ajan luokkani paras, stipendin sain joka vuosi. Ylä-asteella muutimme suurkaupungista sisäsiittoiseen pikkukylään ja kiusaaminen alkoi välittömästi. Itsetuntoni tuhoutui täysin. Nykyään olen yli kolmekymppinen, ei työtä, ei koulutusta, ei lapsia, ei mitään. Kaikki eivät vain ole niin vahvoja, että nousisivat suosta ylös. Tosin parempi vain, ettei minulla niitä lapsia ole, etten siirrä paskoja luovuttajan geenejäni eteenpäin.

Facebookissa katselin muutamien kiusaajieni profiilileja, joissa poseerasivat muksujensa kanssa. Teki mieli kommentoida, että toivottavasti ipanasi ei joudu luokalle samanlaisen ihmisen kanssa, kuin sinä olit. En kuitenkaan kommentoinut mitään, sillä luultavasti nämä kiusaajani eivät edes muista minua. Minä muistan heidät kyllä loppuikäni.

Vierailija
50/73 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 00:20"]

[/quote]

[/quote]

Tätä en ymmärrä. Miksi asia pitäisi kostaa sellaiselle, jolla ei ole osaa eikä arpaa asiaan? Vain siksi koska sattuu syntymään entiselle koulukiusaajalle?

Olen itse kiusattu mutta en koskaan toivoisi mitään pahaa viattomille. Myönnän kyllä, että ajatukseni kiusaajistani ei ole kovinkaan mukavia mutta heidän lapsensa eivät ole syyllisiä mihinkään. 

[/quote]

Eikö se niin mene, että isien teot kostetaan kolmanteen ja neljänteen polveen

Vierailija
51/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun kiusaajilla on kaikenlaisia kohtaloita. Monella mt- ja päihdeongelmaa sekä rikollisia. Lukion kiusaajilla taas menee hyvin ja on mennyt hyvin. Hyvännäköisiä kumppaneita on riittänyt, uraa on jo ja korkeakoulutusta. Lapsia ja omakotitaloja...

30+

Vierailija
52/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut itse kiusaaja, vaan kiusattu...

Yksi ex-kiusaaja on menestyvä kauppatieteilijä. Uraohjus. Tunsin hänet jo ennen kouluikää ja tiesin, että häneltä vaadittiin kotona huippusuorituksia, menestystä. Kasvoi onneksi "kovis"-tyypistä ihan fiksuksi ihmiseksi.

Pari on ihan tavallisissa duunariammateissa. En oikeastaan tiedä heidän elämästään mitään. En muistele pahalla, koska kiusaaminen tapahtui ala-asteella.

Parista tuli aktiivisia vasemmistopoliitikkoja. Kiusasivat muutamaa silmätikkua (minä oli yksi) vielä lukion loppupuolella. Kiusaamisen kohteeksi joutui myös eräs maltillinen vasemmistolainen heidän omista porukoistaan, koska hän ei ollut riittävän "radikaali". Heitä en muista hyvällä.

Yksi taas oli sellainen kotona hemmoteltu rikas tyttö. Reputti ylioppilaskirjoitukset, elää vanhempiensa siivellä. Hän jatkoi kiusaamista vähän yllättäen vielä aikuisiässä (Facebookissa). 

Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että kiusaajia voi olla missä tahansa yhteiskuntaluokassa ja he voivat päätyä elämässään mihin vain: yksi ojanpohjalle, toinen yritysjohtajaksi, kolmas poliitikoksi. Lapsena harjoitetut kiusaamiset olen antanut anteeksi, lukiossa tai aikuisiällä kiusaanneisiin suhtaudun kuitenkin todella kielteisesti.

Vierailija
53/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut kiusaaja, enkä kiusattu, mutta tunnen myötätuntoa kiusattuja kohtaan ja toivon, että kiusaajat saavat ansionsa mukaan. Tiedän tapauksia, joita on lapsena kiusattu ja se on jättänyt jäljet, jotka tuskin koskaan tulee poistumaan.Itse aion puolustaa tiikerinlailla lapsiani, jos heitä kiusataan.

Vierailija
54/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori 20 vuotias nainen jota kiusattiin koko ala-aste. Hakattiin, syljettiin ja haukuttiin. Silloin kiusaajat pilasivat sen hetkisen elämäni, nykyään kiitän heitä siitä mitä olen! :) Itse en pystyisi katsomaan itseäni peiliin tietäen sen mitä olisin joskus jollekkin aiheuttanut. En ole vihainen kiusaajilleni minun käy heitä säliiksi. Olen ikääni nähden saavuttanut elämässäni jo arvostetun ja hyväpalkkaisen työn kansainvälisessä yrityksessä jossa entinen koulukiusaajani on siivoojana, jokainen päivä hän lakaisee huoneeni ja tyhjentää roskakorini ja itkee kuinka elämä on häntä riepotellut muistamatta kuitenkaan mitä hän on toisille tehnyt :(

Onneksi elämällä on tapana antaa mitä ottaa! :)

Tsemppiä ja hyvää syksyä kaikille saman kokeneille ja niille joilla ei ole ollut parempaa tekemistä kuin kiusata muita! :)

Vierailija
55/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä voisin sellaseks itseni luokitella sen koska eräs entinen yläasteen luokkakaverini tuli aikuisena (ikää meillä 31 v) kyynelsilmin muistelemaan mun käytöstäni ihan työpaikalleni asiakaspalvelutiskille :D Sentään läsnä ei ollut työkavereitani. Puolustuksekseni on sanottava että koko tuon tyttöpolon olemus provosoi kiusaamiseen, kaikki oli hänellä naamassa 'vinksinvonksin tai ainakin heikunkeikun'. Olen esimiestehtävissä, alaisia on melkein 200. Tienaan kuussa 5000 € ja rapiat, matkakulut siis palkan päälle laskettuna. Minulla on komea mies ja kaksi kaunista lasta, asumme melko vauraalla alueella mutta silti olemme vain tavallinen keskituloinen ja yritteliäs perhe. Entinen kiusattuni syytti mua elämänsä ongelmista, mikä oli aika koomista koska hänestä näki jo kouluaikana ilman kiusaamistakin että isoa menestystä millään elämänalueella ei ole tiedossa.

Vierailija
56/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 15:59"]

Olen nuori 20 vuotias nainen jota kiusattiin koko ala-aste. Hakattiin, syljettiin ja haukuttiin. Silloin kiusaajat pilasivat sen hetkisen elämäni, nykyään kiitän heitä siitä mitä olen! :) Itse en pystyisi katsomaan itseäni peiliin tietäen sen mitä olisin joskus jollekkin aiheuttanut. En ole vihainen kiusaajilleni minun käy heitä säliiksi. Olen ikääni nähden saavuttanut elämässäni jo arvostetun ja hyväpalkkaisen työn kansainvälisessä yrityksessä jossa entinen koulukiusaajani on siivoojana, jokainen päivä hän lakaisee huoneeni ja tyhjentää roskakorini ja itkee kuinka elämä on häntä riepotellut muistamatta kuitenkaan mitä hän on toisille tehnyt :(

Onneksi elämällä on tapana antaa mitä ottaa! :)

Tsemppiä ja hyvää syksyä kaikille saman kokeneille ja niille joilla ei ole ollut parempaa tekemistä kuin kiusata muita! :)

[/quote]

Minua kiusattiin kuten sinuakin, vaan en pystynyt jatkamaan opintoja lukion jälkeen. Siivoan öisin kauppoja ja varastoja, en halua tavata ihmisiä myöskään vapaa-ajalla. Kaikki kolme pahinta kiusaajaa ovat menestyneet.

Olet vielä niin nuori ja kokematon että uskot elämän olevan tasapuolinen kaikille. Joillekin elämä on pelkkää helvettiä alusta loppuun, ei se jaa oikeutta tasan eikä korvaa antamaansa pahuutta.

Vierailija
57/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vaikutat kamalalta ihmiseltä. Et selvästi kadu kiusaamista ja selität aikuisenakin että kiusatussa oli vika. Syytön se sun kiusaama ihminen siihen on ettei naama ollut nätti ja sä teit sen elämän vielä kurjemmaksi. Yritä nyt sitten keksiä puolustuksia, mutta totuus on että olet raukka ja ilkeä ja pahinta on ettet edes kadu sitä.

Vierailija
58/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vittu mikä ämmä olet. Niin tyhmäkin vielä! Käsittämätöntä. Juuri tuollaisia sivistymättömiä ja tyhmiä ihmisiä on Suomi pullollaan. 

Vierailija
59/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Rumia ja heikompia saakin kiusata, vai miten se nyt oli? 

Vierailija
60/73 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kiusaajat taitavat kiusata vielä aikuisiälläkin. Todella sääli.