Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette ns. valkokaulustyössä

Vierailija
29.08.2020 |

Sori, en keksinyt parempaakaan sanaa, toimistotyö ei mielestäni kata kaikkia aloja.

Anyway. Ymmärtääkö teidän duunari sukulaiset tai -ystävät työn vaativuutta? Olen itse vasta viime aikoina tajunnut, että eivät. Esim. soittavat illalla ja kysyvät mitä olen tekemässä. Jos kerron tekeväni töitä, kommenttina usein on, lopeta nyt jo tältä päivää.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein ikinä ymmärtänyt tuota, että työtä tehdään illat ja viikonloputkin ilman lisäkorvausta. Siinähän jää ns. tuntipalkka todella matalaksi. Itse olen ihan vain toimihenkilö, enkä nyt etätöissä tee yhtään ylimääräistä, nyt kun se ei edes kerrytä työaikasaldoa.

Joustava työaika. Joskus saa illalla paremmin tehtyä keskittymistä vaativaa hommaa. Joskus taas on pakko saada seuraavaksi päiväksi joku juttu valmiiksi. Sitten taas liutaan toisena päivänä tai joskus tehdään noita ylitöinä. Itse en ole niin rahan perään, että ylitöitä tekisin, liukumat on parempia

Osin noin, osittain taas niin, että kun urallaan etenee työ on tiukemmin tärkeä osa elämää. Sitä haluaa - ja joutuu - tekemään hommia muulloinkin kuin varsinaisena työaikana. Miksi? no, haluaa edetä vieläkin, kokee työt haasteiksi jotka haluaa selvittää, pääsee parhaimmillaan flow tilaan kun koneen ääressä jotain työongelmaa miettii. Tuo ei ongelma niin kauan kuin siitä ei itse kärsi eikä perhe/läheiset kärsi. Hyvin yleistä yksityisellä puolella mutta kyllä me valtiolla myös tuota teemme. t palstalla vapaapäivänä itseään lämmittävä, haen virtaa avata työdokumentin jonka haluan tänään valmiiksi.

Just toi että niin kauan kun en minä koe sitä ongelmaksi, miksi joku muu kokee mun puolesta.

Vierailija
22/23 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein ikinä ymmärtänyt tuota, että työtä tehdään illat ja viikonloputkin ilman lisäkorvausta. Siinähän jää ns. tuntipalkka todella matalaksi. Itse olen ihan vain toimihenkilö, enkä nyt etätöissä tee yhtään ylimääräistä, nyt kun se ei edes kerrytä työaikasaldoa.

Kun ei niitä töitä kukaan muukaan tee ja asiakkaiden asiat on pakko saada hoidettua. Meillä kyllä kertyy saldo.

Sehän ei ole työntekijän ongelma vaan työnantajan.

Jos työntekijät tajuaisivat tehdä työtä vain työajallaan, työnantaja joituisi palkkaamaan lisää työntekijöitä. Joku saisi työpaikan.

En ymmärrä, miten tämä voi olla fiksuille ihmisille vaikea käsittää.

Todennäköisesti saisi vain potkut ja joku innokas juoniori palkataan edullisesti tilalle vähän eri nimikkeellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei niitä töitä kukaan muukaan tee ja asiakkaiden asiat on pakko saada hoidettua. Meillä kyllä kertyy saldo.

Sehän ei ole työntekijän ongelma vaan työnantajan.

Jos työntekijät tajuaisivat tehdä työtä vain työajallaan, työnantaja joituisi palkkaamaan lisää työntekijöitä. Joku saisi työpaikan.

En ymmärrä, miten tämä voi olla fiksuille ihmisille vaikea käsittää.

Oletko kuullut esim. opettajan työstä? Ihmettelen kyllä miten tässäkin ketjussa yksi väitti, etteivät opettajavanhemmat ikinä tehneet töitä kotona? Pakko ne tunnit ja kokeet on suunnitella ja monet tehtävät tarkastaa. Kaikki tämä oppituntien ulkopuolella.

Periaatteessa nämä suunnittelutunnit on leivottu palkkaan. Olisi se silti aika luksusta, jos oikeasti saisi korvauksen sen mukaan, mitä työhön on käyttänyt. Huonomminkin voi suunnitella, mutta ketä se haittaa? Opettajaa itseään.