Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko anteeksi, jos toinen ei pyydä anteeksi (jotain tosi tärkeetä juttua)

Vierailija
29.08.2020 |

Alkaa vaan käyttäytyä paremmin ja selvästi toivoo et voidaan olla kuten ennenkin, mut ei halua pyytää anteeksi. Mitä silloin pitää tehdä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerros nyt koko juttu, kun haluat kuitenkin.

Mitä mies teki?

Nooh ei se nyt oo erityisen kiinnostavaa tässä... Mut holtitonta rahankäyttöä, haluttomuutta kantaa vastuuta perheestä ja suuttumista minulle kun vedän omat kukkaronnyörini kiinni eikä enää suostu auttamaan perhettämme eräällä tavalla jolla on voinut meitä paljon ilmaiseksi auttaa. Ei katso todellisuutta silmiin ja sälyttää kaiken vastuun mulle. Suutuin tästä itse niin etten puhu miehelle enää mitää. Ei halua puhua asiasta mutta otti nyt lapsemme mukaansa ja antaa mulle vapaapäivän ja muutenkin alkaa tekojen tasolla hyvitellä. Saa nähdä mihin tää johtaa mutta jos alkaa kantaa vastuunsa ni kai mää anteeks annan. Miksikö en jätä? Mää en jaksa yksin vauvan kanssa. Lisäksi parhaimmillaan mies tosi ihana. Ero ja perheen muuttaminen yhteishuoltokuvioihin tulisi entistä kalliimmaksi, ainakin siihen asti että molemmat löytää taas uudet puolisot (ois samaa porukkaa kohden kahdet vuokrat maksettavana).

Vierailija
22/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerros nyt koko juttu, kun haluat kuitenkin.

Mitä mies teki?

Nooh ei se nyt oo erityisen kiinnostavaa tässä... Mut holtitonta rahankäyttöä, haluttomuutta kantaa vastuuta perheestä ja suuttumista minulle kun vedän omat kukkaronnyörini kiinni eikä enää suostu auttamaan perhettämme eräällä tavalla jolla on voinut meitä paljon ilmaiseksi auttaa. Ei katso todellisuutta silmiin ja sälyttää kaiken vastuun mulle. Suutuin tästä itse niin etten puhu miehelle enää mitää. Ei halua puhua asiasta mutta otti nyt lapsemme mukaansa ja antaa mulle vapaapäivän ja muutenkin alkaa tekojen tasolla hyvitellä. Saa nähdä mihin tää johtaa mutta jos alkaa kantaa vastuunsa ni kai mää anteeks annan. Miksikö en jätä? Mää en jaksa yksin vauvan kanssa. Lisäksi parhaimmillaan mies tosi ihana. Ero ja perheen muuttaminen yhteishuoltokuvioihin tulisi entistä kalliimmaksi, ainakin siihen asti että molemmat löytää taas uudet puolisot (ois samaa porukkaa kohden kahdet vuokrat maksettavana).

Kuulostaa kyllä että te olette juuri sellainen pari, joka voisi hyötyä pariterapiasta. Teillä ei toimi keskusteluyhteys. Sellaiseen sieltä saisi apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi voi antaa mutta tekemisissä ei tarvitse olla, jos toinen ei muka ymmärrä, mistä toinen on loukkaantunut.

Voi olla todella vaikeaa ottaa asia puheeksi sellaisen ihmisen kanssa, joka on mahdollisesti jopa vuosia käyttäytynyt inhottavasti ja joka esittää ettei edellisessa tapaamisessa olisi ollut mitään sellaista, mistä pitäisi pyytää anteeksi.

Kuinka moni oikeasti uskaltaa kohdata kiusaajansa kasvotusten? Varsinkin kun kiusaaja tietää jo valmiiksi toisen herkkyydet.

Itse olen ollut tilanteessa jossa yritän kertoa toiselle mikä hänen käytöksessään on minua loukannut ja toisen vaan nauraa ja sanoo minua hulluksi. Pitäisikö sellaiselle ihmiselle vaan antaa periksi ja alistua, koska on "lapsellista" käyttäytyä kylmästi ja olla pitämättä yhteyttä? Ei. Myrkyllisiä ihmisiä saa ja pitää poistaa elämästään, vaikka olisi perhettäkin. Aikuinen ihminen ymmärtää, millon täytyy suojella omaa itseään.

Jotain niillä on vikaa omassa käytöksessään jotka eivät ymmärrä, että joskus on pakko katkaista välit toiseen ihmiseen.

Vierailija
24/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai.

Jos en anna anteeksi, niin se tuottaa hallaa vain yhdelle ihmiselle: minulle.

Ei anteeksiantamattomuus tarkoita, että jäisi vellomaan katkeruuteen. Voi vain unohtaa koko ihmisen olemassaolon tai ainakin hänen merkityksen omassa elämässä, jos joutuu kuitenkin tekemisissä olemaan. Välinpitämättömyys on rakkauden vastakohta, ei viha.

Minusta tuo vaatii anteeksiantoa. Anteeksianto kun on sitä, että toinen ihminen ei ole sinulle enää mitään velkaa, ja menet elämässäsi eteenpäin.

Ehkä kyse on semantiikasta.

Vierailija
25/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai.

Jos en anna anteeksi, niin se tuottaa hallaa vain yhdelle ihmiselle: minulle.

Kun ihminen antaa pyytämättä anteeksi loukkaukset, siinä käy niin että häntä loukataan aina. Hänen loukkaamisestaan tulee helppoa ja normaalia. En minä ainakaan ryve missään pahassa mielessä, mutta siivoan pois tällaiset pahan mielen aiheuttajat elämästäni. Sitä tarkoitan sillä etten unohda tai anna anteeksi. Minä en ole mikään kynnysmatto kenellekkään, enkä suostu tulemaan kohdelluksi niin.

Tuo on totta. Ei anteeksianto tarkoita tuota. Anteeksianto on asenne. Rajojen asettaminen on eri asia.

Vierailija
26/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP lisää... Tää on nyt vähän eri kuin tuo kristillinen snteeksiantojuttu. En oo kostamassa mitään, kysymys on siitä miten kotona saadaan hommat toimimaan. Kyllähän sitä nyt saa suuttua jos toinen kunnolla sikailee.

Vierailija
27/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniangsti.

Vierailija
28/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP lisää... Tää on nyt vähän eri kuin tuo kristillinen snteeksiantojuttu. En oo kostamassa mitään, kysymys on siitä miten kotona saadaan hommat toimimaan. Kyllähän sitä nyt saa suuttua jos toinen kunnolla sikailee.

Toki saa suuttua, mutta anteeksianto ei ole pelkästään kristillistä.

anteeksiantamaton ihminen muistuttaa vuonna 2080 siitä, mitä tapahtui 26.8.20.

Vierailija
29/32 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huono antamaan loukkauksia anteeksi jos tuntematon henkilö niin heivaan heti kuuseen. Jos läheinen niin yleensä tuntuu ikävämmältä. Mutta myös silloin mietin välien poikki laittamista, joskus en anna anteeksi ikinä vaan muistan.

Vierailija
30/32 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi jotkut ihmiset eivät pyydä koskaan mitään anteeksi? Entä miksei voi sanoa toiselle, että loukkasit minua, voisitko pyytää anteeksi? Tulee kauhean pitkällisiä kaunoja kun ihmiset eivät puhu.

Minä en pyydä anteeksi enkä anna anteeksi. Elän niin, ettei tarvitse katua tekojani. Ja jos joku toinen tekee jotain tyhmää, ei se tehty asia muutu yhtään miksikään anteeksi pyytämällä! Aivan turhaa teatteria!

Vierailija
31/32 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu anteeksi pyytäminen osaltani vähän venähti, mutta pyysinpä silti lopulta. Kuitenkin välistä tuntuu että eräs tänne näitä aloituksia kirjoitellut sen takia, tämä ja sitten yks toinen missä kysyttiin miten alkaa vihaamaan jotakuta. Kylmää pitää edelleen.

Vierailija
32/32 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ei tunnettu sellaista sanaa kuin "anteeksi," joten tässä vasta ensimmäisessä syvällisemmässä ihmissuhteessa yritän harjoitella sen käyttöä. Ei tule mitenkään luonnollisesti, meinaan ja yleensä pitää jonkin aikaa haudutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi