Ylipainoinen ihminen! Minkä valitsisit näistä toiveista?
Hyvä haltiatar antaa sinulle kolme vaihtoehtoa:
a) Laihdut seuraavan yön aikana ihannepainoosi ja pysyt siinä lopun ikäsi.
b) Saat miljoona euroa. Pysyt siinä painossa, jossa nyt olet, etkä pysty ikinä laihduttamaan.
c) Saat 5 000 euroa ja sellaisen itsetunnon, ettei ylimääräinen painosi häiritse sinua tippaakaan. Et pysty ikinä laihduttamaan, mutta olet ikuisesti tyytyväinen itseesi.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 16:51"]
Valitsen vaihtoehdon B koska pystyn hoitamaan ylipainoni itsenäisesti. Rahaa en pysty tienaamaan itse tuollaista määrää ilman taikatemppuja. Itsetuntoni on normaali.
[/quote]
No mutta sitähän vaihtoehtoa tässä ei ollut, että laihduttaisi itsenäisesti. Joko olisit rikas läski tai hoikka nykyisine tuloinesi tai 5000 käteen ja hyvä mieli.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 17:02"]
Luulen, että valitsisin A:n, vaikka painoindeksini on vain nipin napin ylipainon puolella. Saisi koko loppuelämänsä syödä herkullista ruokaa ilman, että tarvitsee huolehtia niiden kalorimääristä, voisi popsia silloin tällöin koko suklaalevyn tuntematta siitä huonoa omaatuntoa... Miljoonan saa nopeasti kulumaan, mutta että koko loppuelämän saisi herkutella - ah! Jep, olen herkkusuu :)
[/quote]
Aa, mikä älynväläys!! Jos tuo A tarkoittaisi sitä, että voisi syödä mitä vaan lihoamatta, ottaisin ihan heti A:n.
Ei tällaisilla asioilla saisi kiusata. Hirveää haaveilla saavuttamattomasta :)
Otan miljoonan. Laihuudesta ei ole mitään iloa, jos on köyhä. Rahoilla pystyn kuitenkin harrastamaan mukavaa liikuntaa ja kalliimpiakin lajeja sekä maksamaan itselleni yksityisen terveydenhuollon. Ja ennen kaikkea olisin vihdoin onnellinen.
a. olen sairauden vuoksi jojoillut koko ikäni eikä mikään voita sitä tunnetta kun terveenä olen painossa jossa olo tuntuu omalta.
a tai b
minulla ei ole oikeastaan itsetunto-ongelmaa, joten c ei olisi vaihtoehto
toisaalta ihannekroppa houkuttaa mutta enemmän mä sillä miljoonalla tekisin
Helppo päätös: A
Ikuisesti ihannepainossa pysyminen olisi kyllä rahaa arvokkaampaa.
Otan ehdottomasti B. Ylipainoa on 20 kiloa, mutta myös niin hyvä itsetunto, ettei paino haittaa mun elämää millään tasolla. Miljoonalla tekisin mitä vaan perheen kanssa :)
Kauheaa sanoa, mutta ottaisin a:n. Ei ole suurta rahantarvetta ja ylipainoa on niin paljon, ettei terveydellisistä syistä ole hyvä vain hyväksyä painoa. BMI on 35 ja suvussa normaalipainoisillakin sydän- ja verisuonitauteja.
B ehdottomasti!
Painoindeksi 26,1.
olen juuri laihduttanut, ylipainoa on vielä hieman, mutta kestäisin tämän joten B.
jos olisit kysynyt 2 vuotta sitten kun painindeksini oli... tyyliin 40, olisin valinnut A:n, kärsin aika paljon ja vaikka saisin hyvän itsetunnon (C) olisi vaatteiden ostaminen edelleen perseestä ja parisuhdemarkkinatkinrajoitetut.
Oikeasti haluaisin vaihtoehto D:n, joka olisi elämäni rakkaus joka ei välittäisi kiloistani, mutta noista vaihtoehdoista B.
b on helppo valita, jos ei ole ihan törkee läski. Lihavakin voi olla hyväkuntoinen.
B vaihtoehto, olen 0,4 kg ylipainoinen. Painoindeksi 25,1.
Nyt se milli tänne :D
B, ei tarvitse edes pohtia vaihtoehtoja.
Ai miten niin muka vaikea kysymys, ehdottomasti vaihtoehto b. Ylipainoa kyllä on, mutta bmi 32-33 nyt ei vielä ole mikään maailmanloppu, joten rahat tännenythetikiitos. :D
Mä ottaisin B:n. a houkuttaa kyllä kanssa, mutta mieluummin ottaisin sen millin ja ostaisin ihanan talon täältä Helsingistä. Jossa voisin sitten asua loppuelämäni läskeineni. Kuitenkin joo.
(Mulla 9kg yli normaalipainon ylärajan, pituutta 172, eli terveysriski vielä aika pieni tässä painossa)
Ottaisin B:n silmänräpäyksessä, jos olisin ylipainoinen.