Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten laittaudut kun menet kauppaan?

Vierailija
29.08.2020 |

Miten laittaudut kun menet kauppaan ja kauanko siihen menee aikaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan navettakamppeet tavallisiin vaatteisiin ja pesen kädet ja naaman. Jos olen jo tavallisissa vaatteissa kädet ja naama pestynä niin sitten vaan lähden kauppaan.

Navettakamppeet? Eikö teillä ole lomittajaa? Meillä toki on- yhteiskunta hoitaa jälkikasvut sekä lehmät navettaan. Näppärää

Meidän lapset on jo niin isoja ettei olla enää vanhempainvapailla. Vuodessa se muutama vuosilomapäivä ja maksulliset käytetään. Pitäis varmaan ruveta sairastamaan. Minä kyllä viihdyn navetassa. Nyt hörpin kahvia ja kohta lähden taas työntekoon.

Vierailija
22/31 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vastata, etten mitenkään. Mutta onhan mulla toki kotona sisävaatteet, kuten collarit, joita en käytä ulkona.

Sit on tää koronalisä. Nykyään vaihdan heti ulkoa tultua vaatteet, jos käyn kotipihan ulkopuolella. Eikö kukaan muu tee samaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan navettakamppeet tavallisiin vaatteisiin ja pesen kädet ja naaman. Jos olen jo tavallisissa vaatteissa kädet ja naama pestynä niin sitten vaan lähden kauppaan.

Navettakamppeet? Eikö teillä ole lomittajaa? Meillä toki on- yhteiskunta hoitaa jälkikasvut sekä lehmät navettaan. Näppärää

Meidän lapset on jo niin isoja ettei olla enää vanhempainvapailla. Vuodessa se muutama vuosilomapäivä ja maksulliset käytetään. Pitäis varmaan ruveta sairastamaan. Minä kyllä viihdyn navetassa. Nyt hörpin kahvia ja kohta lähden taas työntekoon.

Minä tunnin päästä aukeaville kaupoille.

Vierailija
24/31 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet päälle ja kampaan hiukset.

Vierailija
25/31 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnin päästä aukeaville kaupoille.

Kyllä minäkin sinne tunnin päästä ehdin.

Vierailija
26/31 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllybikinit, läpikuultava rantahame kietaistuna lanteille ja flipflopit.

Vierailija
27/31 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä "laittaudu" mitenkään. Jos tästä sängystä nyt lähtisin käymään kaupassa vetäisin lenkkarit jalkaan pukisin kevyt toppatakin ja ulkohousut mun pyjaman/kotiasun päälle. Tukka kireemmin nutturalle ja vilkasen ettei silmät oo ihan rähmässä tai poski kuolassa. 3 minuuttia niin olisin autossa. (Kauppaan on 10km)

Vierailija
28/31 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusvaatteet ja maski naamaan. En ole meikannut puoleen vuoteen, kun olen tuota maskia vaan käyttänyt. 

Vierailija
29/31 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Puhtaat vaatteet vain päälle. Kukaan ei katsele siellä kaupassa ulkonäköäni. Itsekkään en kiinnitä kenenkään ulkonäköön huomiota jollei joku haise järkyttävälle hielle tai tai kulje huomiota herättävän likaisissa vaatteissa. Joku järkyttävän näköinen köyhä, pitkäaikainen päihteidenkäyttö näkyi naamasta ja loppuun kuluneissa vaatteissa jolla rikkinäinen iki vanha kassi tai paidaton mies hellekautena on kiinnittänyt huomioni muutaman kerran. 

Vierailija
30/31 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä kotona samoja vaatteita kuin julkisilla paikoilla liikkuessani (korona) joten kyllä mä vaihdan vaatteet ja samalla katson ettei tukka ole sekaisin. Kaupunkivaatteet on ihan tavallisia hameita tai mekkoja, joskus harvoin laitan jotkut housut. Sään mukaan t-paita, pitkähihainen, villapaita tai takki.

Kotiin tultua riisun nämä heti kodinhoitohuoneessa, pesen kädet kunnolla ja vaihdan kotivaatteisiin.

Ennen koronaakin vaihdoin hameen tai houdut heti kotiin tultua, koska kuljen raitiovaunulla ja niiden penkit ovat niin ällöttävän likaisia etten halua siirtää vaatteissani sitä saastaa omaan kotisohvaani.

Meikkiä en erikseen laita yhtä ruokakauppareissua varten. Tosin nykyään pyrin hoitamaan useampia asioita samalla reissulla ja jostain syystä tuntuu mukavalta laittaa edes vähän ripsiväriä ja ryhdistää meikillä vaaleita kulmakarvoja ennen lähtöä.

Vierailija
31/31 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan yleensä jonkin kivan, siistin vuodenajan mukaisen mekon, matalat tai kohtuullisella korolla olevat kengät ja nekin vuodenajan mukaiset, kevyttoppis tai villatakki, hiukset harjaan ja laitan usein ponnarille meikkiä en laita koskaan pelkästään kauppaan menoa varten enkä paljon arkisin muutenkaan. Käsivarrelle kori tai sitten otan tuollaisen isomman shopperi-käsilaukun ja siinä sisällä Marimekon sellainen pieneen tilaan taittuva kauppakassi. Keskikokoinen maakunnan keskuskaupunki, esikaupunkialue, pienten lasten etätyöntekijä-äitinä useimmiten kotona joten lähden kotoa myös kauppaan. Jos lähden sitten keskustaan shoppailemaan tai vaikka kahville tai lounaalle niin sitten ehkä vähän vielä meikkiä.