Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi itä-suomalaiset ovat...

Vierailija
22.09.2013 |

Ilottomia ja vailla mitään elämän halua? Puhun nyt ihmisistä jotka asuu Jyväskylän itäpuolella. Jotenkin semmoinen slaavimainen tunnelma vallitsee kun lännestä menee sinne itään. Onko täällä ketään idästä olevaa? Ja miten kestät sen ilottomuuden ja harmauden?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö ollaan ilossii ja avuliait! Sie et oo käyny tarpeeks idässä!

Vierailija
2/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 22:30"]

Ilottomia ja vailla mitään elämän halua? Puhun nyt ihmisistä jotka asuu Jyväskylän itäpuolella. Jotenkin semmoinen slaavimainen tunnelma vallitsee kun lännestä menee sinne itään. Onko täällä ketään idästä olevaa? Ja miten kestät sen ilottomuuden ja harmauden?

[/quote]Höp höpö. Suomalaiset on kansainvälisen vertailun mukaan maailman onnellisimpia kansoja eikä mitään itä- länsi eroja ole. Jos sinusta tuntuu niin mene itseesi äläkä muita arvostele

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No idästä tänne Pohjanmaalle muuttaneena koen ihmiset täällä töykeiksi ja epäkohteliaiksi. Naapurit kyllä sanoo pienessä talossa päivää, muuta siihen se jää, naama on yleensä silloinkin norsun...en minä niin kamalalta voi näyttää vaikka idästä olenkin. Idässä asiakaspalvelijoist töykeitä on 5 %, täällä 50 %. 

Vierailija
4/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota löysin rantein!

Vierailija
5/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalaisethan ovat iloisia! Venäläisten turistien parkkeeraus jne. naurattaa päivittäin! Savolaisena muutin Pohjois-Karjalaan, enkä ymmärrä hiljaisia Pohjanmaalaisia työkavereita ollenkaan. Töissä osa käy pitkän matkan takaa.

Vierailija
6/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä ole! Karjalaiset ovat niitä kaikkein iloisimpia, puheliaita ja avoimimpia suomalaisia. Jurottajat löytyvät Pohjanmaalta.

Vierailija
7/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 22:30"]

[/quote]

Jaa että karjalaiset ja savolaiset olisivat ilottomia? Ja slaavilaisetko olisivat harmaita ja elämänhaluttomia? Ehkä kannattaisi vähän tutustua heihin. Tosikoina pidän pikemminkin pohjalaisia.

Vierailija
8/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jumalauita Itä-Suomessa ovat iloisimmat ihmiset ja parhaat huumoriveikot. Se vaan on niin, ettei junantuoma ymmärrä sitä salavihkaista huumoria. Sen ymmärtämiseen kun tarvitaan älyä.

Vierailija
9/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap:lla mennyt itä ja länsi sekaisin :D

Vierailija
10/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 00:16"]

Kyllä jumalauita Itä-Suomessa ovat iloisimmat ihmiset ja parhaat huumoriveikot. Se vaan on niin, ettei junantuoma ymmärrä sitä salavihkaista huumoria. Sen ymmärtämiseen kun tarvitaan älyä.

[/quote]

Vuoden vitsi:D Kyllä ainakin savolaiset on mainettaan vastoin todella veemäistä ja ankeaa porukkaa. Jurottavat omissa porukoissaan ja heidän sosiaalisuutensa on sitä että kettuillaan avoimesti päin naamaa ja jos joku heittää samalla tasolla takaisin, katsotaan että miten se kehtaa:D En tiedä muista savolaisista mutta kuopiolaiset on kyllä friikkiä porukkaa, ihan oikeasti. Eikä heiltä huumoria kuule saati koskaan mitään älykästä, en ole tavannut yhtäkään oikeasti älykästä ja mukavaa kuopiolaista että silleen...;) Pari ihan ok mukavaa ja perusfiksua, siihen se on jäänytkin. Voi kun joskus kuulisikin jotain hauskaa ja älykästä, mutta kun ei niin ei. Oletin että kuopiolaiset olisivat juurikin leppoisia savolaisia mutta sehän on aivan tuulesta temmattua, samaa sanoneet kyllä muutkin ulkopaikkakuntalaiset jotka olen tavannut. Keski-Suomessa ja Etelä-Suomessa, samoin kuin länsirannikolla ollaan sentään normaaleja ja jossain määrin sosiaalisia, savolaiset on sosiaalisia parin sanan verran ja muuten juntteja ja yksinkertaisia... En niin tyhmää porukkaa ole kyllä missään Suomessa tavannut, Jyväskylässäkin ihmiset neutraalimpia ja tavallisempia eikä mitään kyräilijöitä Euroopan-omistajia. Ainakin huomattavasti älykkäämpiä ellei muuta, Savossa ei sivistys asu. Tiedä sitten Joensuusta yms. paikoista mutta Kuopion lähiseutu ei vakuuta:)

Vierailija
11/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäsuomalaiset on ihan eri kansaa. Minusta he vaikuttavat enemmän venäläisiltä kuin suomalaisilta ja siksi mököttävät, tappavat toisiaan, tekevät itsemurhia ja juovat paljon viinaa. Kamala paikka koko itäsuomi.

Vierailija
12/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä. Nimenomaan Kuopiossa on hauskaa porukkaa ja hyvä huumori.

Vierailija
13/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen käsitys että mitä syvemmälle mennään itään niin sen pahemmaksi tilanne muuttuu ja näin siis olen kuullut. 

Vierailija
14/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 00:36"]

Käsittämätöntä. Nimenomaan Kuopiossa on hauskaa porukkaa ja hyvä huumori.

[/quote]

Missä siellä? :D Taitaa olla urbaani legena sillä melkoisia tosikkoja ne ovat loppupeleissä. Ja aika tyhmiä, ei heidän monetkaan mukahauskat jutut naurata muita kuin heitä mielisteleviä tyyppejä jotka pakkonauravat idiooteillekin jutuille. Jyväskylässäkin hauskempaa porukkaa, saati pk-seudulla...

Tämä on totta ja jos katsoo tuon saman stand up tyypin videon eri kansojen eroavaisuuksista jossa myös sama klippi mutta muistaakseni muutakin, niin totta se on:D Kuopiossa ei pidetä muualta tulleista ja ollaan nurkkakuntaisia, samoin kuin vähän yksinkertaisempia kuin muualla.

Vierailija
15/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 00:42"]

Minulla on sellainen käsitys että mitä syvemmälle mennään itään niin sen pahemmaksi tilanne muuttuu ja näin siis olen kuullut. 

[/quote]

Voi hyvinkin olla mahdollista. Tosin itse olen Joensuussa ja Lieksassa tavannut jopa hyvinkin mukavia ja fiksuja ihmisiä, sen sijaan Kuopiossa ja sen lähistöllä en kovinkaan montaa. Eli sanoisin että Kuopio ja sen lähiseudut varmaan pahimmat. Lähinnä se, että sillä seudulla vähän kaikki ovat sellaisia juntteja, ennakkoluuloisia ja rasistejakin, mutta Itä-Suomessa taas on ne omat porukkansa jotka niitä tilastoja kaunistaa. Toki Itä-Suomesta löytyy todella juntteja ja just noita pahimpia tyyppejä, mutta silti väitän että Kuopion seutu vie voiton koska siellä älykkyys loistaa poissaolollaan. Kuopiossa olen joutunut asumaan ja Itä-Suomessa olen useamman kerran käynyt noilla seuduilla... Jyväskyläläiset ovat keski-suomalaisia ja siellä on ihan eri meininki ja paikkakuntakohtainen kulttuuri, keski-suomalaiset ovat enemmän liberaaleja, tavallisia, ystävällisiä ja välittömiä. Sellaisia ihan perustyyppejä, neutraaleja mutta mukavia ja käytöstavat omaavia, aivojakin löytyy. Kuopioon en ikinä takaisin muuttaisi kun sieltä pois pääsin, sen verran tullut jo Suomea nähtyä että on paljon vertailupohjaa.

Vierailija
16/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi Itä-Suomen yliopistossahan tutkittiin silloin siellä ilmennyttä rasismia, kuinka monissa muissa Suomen yliopistoissa on vastaavaa ollut? Kertoo kaiken, ne on oikeasti todella rasistista porukkaa.

Vierailija
17/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 22:36"]

No idästä tänne Pohjanmaalle muuttaneena koen ihmiset täällä töykeiksi ja epäkohteliaiksi. Naapurit kyllä sanoo pienessä talossa päivää, muuta siihen se jää, naama on yleensä silloinkin norsun...en minä niin kamalalta voi näyttää vaikka idästä olenkin. Idässä asiakaspalvelijoist töykeitä on 5 %, täällä 50 %. 

[/quote] Metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Mulla juuri samoja kokemuksia sieltä pohjanmaalta.

Vierailija
18/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 00:42"]

[/quote]

Porvoosta itään mentäessä tulee Loviisa vastaan, joten ei ihme, että tämä havainto pitää paikkansa :) :)

Vierailija
19/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lännessä asuvat pitkät ja kauniit arjalaissukuiset varsinaissuomalaiset, mutta idässä persjalkaugrit.

Vierailija
20/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelärannikolla on sitten lännessä kestovitutustaan kihisevät turkulaiset, keskellä kopeaan ylimielisyyteensä tikahtuvat helsinkiläiset, ja idässä sitten kotkalaiset, nuo ikuiset vastarannan änkyrät. Viipuri vietiin, siellä olisi kuulemma ollut iloisempi meininki.