Asperger-miehestä tuli erinomainen lastenvahti!
23-vuotias mies opiskelee ja saimme verkostoista tiedon että se on ollut työharjoittelussa niin päivä- kun lastenkodissa ennen. Otimme siis yhteyttä ja kokeilimme häntä lastenvahtina niin että asensimme kotiin kamerat ja mikit että voimme seurata häntä. Niin siinä kävi että saimme 23-vuotiaasta asperger-nuoresta parhaimman lastenvahdin mitä meillä on koskaan ollut.
Kommentit (15)
Omassa kodissa kuvaaminen on täysin laillista.
-ap
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 17:27"]
Omassa kodissa kuvaaminen on täysin laillista.
-ap
[/quote]
Ei ole jos siitä ei ole ilmoitettu ovella näkyvästi. Kuvattavan pitää olla tietoinen asiasta tai se on laitonta. Myös kodissa.
No mikä uutinen tuo nyt oli? Ei aspergerit ole mitenkään vammaisia tai vähä-älyisiä. Yleensä jopa päinvastoin. Toivottavasti edes kerroitte tästä kuvaamisesta. Olisipa todella ikävää omalle kohdalle.. piereskellä tai kaivaa nenää ja toiset sais sit katsella salaa. :/
Pitää olla näkyvä kyltti, että sisällä kuvataan.
No, ap on selvästikin se aspergertyyppi joka täällä on ennenkin vauvanhoidosta haaveillut...
Tunnen monta asperger-nuorta, ja heidän joukossaan on henkilöitä, joille antaisin hyvillä mielin lapseni hoidettavaksi. On kyllä sitten myös niitä, joille en antaisi rottaakaan.
En usko. Aspergereilta puuttuu kyky asettua toisen asemaan. Empatiaa, tunneälyä ja toisen ihmisen sanattomien viestien tulkintaa tarvitaan nimenomaa lastenhoidossa.
Voivat olla hyviä monessa tehtävässä mutta lastenvahti olis ehkä viimeinen johon laittaisin.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 19:06"]
En usko. Aspergereilta puuttuu kyky asettua toisen asemaan. Empatiaa, tunneälyä ja toisen ihmisen sanattomien viestien tulkintaa tarvitaan nimenomaa lastenhoidossa.
Voivat olla hyviä monessa tehtävässä mutta lastenvahti olis ehkä viimeinen johon laittaisin.
[/quote]
Puhutkohan sä nyt autisteista?
Puutaheinää.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 19:08"]
[/quote]
Puhutkohan sä nyt autisteista?
[/quote]
Se puhuu kehitysvammaisista autisteista
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 17:48"]
No, ap on selvästikin se aspergertyyppi joka täällä on ennenkin vauvanhoidosta haaveillut...
Tunnen monta asperger-nuorta, ja heidän joukossaan on henkilöitä, joille antaisin hyvillä mielin lapseni hoidettavaksi. On kyllä sitten myös niitä, joille en antaisi rottaakaan.
[/quote]
no mie oon se palsta-aspergeri joka on vauvanhoidosta haaveillu ja mulla on kolme kissaa joiden hoidosta hyvin selviän. eli jos sanot ettet mulle antas rottaakaan niin erehdyt pahasti. kun mulla on kissat joita hoidan ja hyvin on menny.
miksi joku laitto mulle tuohon miinuksen? kun oon tosiaan se palsta-asperger joka ei teidän mielestänne sais hoitaa vauvoja, jonkun mielestä en eläintäkään. mutta mullapas sitä onkin kolme kissaa joita hoidan ja hyvin on mennyt eikä kukaan oo niistä eläinsuojeluilmoituksiakaan tehnyt. eikö ookin ihme kun on sujunu kissojen hoito noin hyvin vaikka sanotte että ette antas mulle kun ehkä omenan tai pehmolelun ja ette antas minun hoitoon rottaakaan? silti mie asun yksin kissojen kanssa ja hoidan ne ja on tyytyväisiä.
mitäs tähän sanotte?
Opettele luetun ymmärrystä.
"Tunnen monta asperger-nuorta, ja heidän joukossaan on henkilöitä, joille antaisin hyvillä mielin lapseni hoidettavaksi. On kyllä sitten myös niitä, joille en antaisi rottaakaan."
Tuossa ei sanota mitään siitä, antaisiko joku sinulle eläimen tai ihmisen hoidettavaksi.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 17:42"]
"Tunnen monta asperger-nuorta, ja heidän joukossaan on henkilöitä, joille antaisin hyvillä mielin lapseni hoidettavaksi. On kyllä sitten myös niitä, joille en antaisi rottaakaan."
Tuossa ei sanota mitään siitä, antaisiko joku sinulle eläimen tai ihmisen hoidettavaksi.
[/quote]
niin no tosiaan enhän minä enää niin nuorikaan ole, johan sitä ikääkin on reilut 30 ja puoli vuotta :)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 17:42"]
[/quote]
niin no tosiaan enhän minä enää niin nuorikaan ole, johan sitä ikääkin on reilut 30 ja puoli vuotta :)
[/quote]
Viestissä ei myöskään sanota, että sinulle haluttaisiin antaa eläin hoitoon. Siinä sanotaan, että aspergeria sairastavien joukossa on sekä niitä, joille eläimen antaisi mielellään hoitoon, että niitä, joille ei uskaltaisi antaa rottaakaan hoitoon. Aspergeria sairastavat ovat yksilöitä siinä missä muutkin ihmiset eikä voi yleistää, että kaikki olisivat hyviä eläinten kanssa. Sama juttu lastenkin kanssa.
Salakuvaaminen on laitonta. Toivottavasti hän tekee rikosilmoituksen.