Down-henkilö on erittäin hyvä lastenhoitaja
Me kokeiltiin tätä meidän muksun kanssa. Meillä on ollu suuria vaikeuksia saada meidän 4kk muksulle luotettavaa lapsenvahtia, mutta sitten keksimme että kotimme lähellä on tukiasuntoja joissa on muun muassa Downin syndroomaisia asukkaita. Löysimme erään reippaan 25-vuotiaan Down-tytön ja hoidimme ensin lastamme yhdessä hänen kanssaan ja se meni niin hyvin, että lopulta annoimme hänen hoitaa vauvaa yksin kun lähdimme miehen kanssa leffaan. Tämä 25v tyttö asuu palvelukodissa ja ohjaajilta on tarvittaessa tukea saatavilla jos hällä tulee vauvan kanssa yllättävä tilanne eteen. Hän on selviytynyt hyvin kaikista vauvan hoitotoimista ja meillä on tyytyväinen vauva aina kun Down-tyttö on hoitanut vauvaamme. Suosittelemme!
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:09"]Tossa viime lauantain toisenlaiset frendit-ohjelmassa näytetään Kataa töissä. Näyttää oikeasti että tulee toimeen lasten kanssa loistavasti! Ja kollegatkin tykkäs hänestä! Kannattaa kurkata.
[/quote]
Jos ollaan tarkkoja, Kata ei muuten ole edes Down. Kehitysvammoja on erilaisia ja osaa pärjää itsenäisesti, on työpaikka Ym.
Se autisti uhkasi tappaa jonkun lapsen . Mainitsi vielä päiväkodinkin nimen.. Hänestä tehtiin kai rikosilmoitus
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:09"]Tossa viime lauantain toisenlaiset frendit-ohjelmassa näytetään Kataa töissä. Näyttää oikeasti että tulee toimeen lasten kanssa loistavasti! Ja kollegatkin tykkäs hänestä! Kannattaa kurkata.
[/quote]
Jos ollaan tarkkoja, Kata ei muuten ole edes Down. Kehitysvammoja on erilaisia ja osaa pärjää itsenäisesti, on työpaikka Ym.
[/quote]
Niin. Kata on lievemmin vammainen ja rauhallinen.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:13"]
Se autisti uhkasi tappaa jonkun lapsen . Mainitsi vielä päiväkodinkin nimen.. Hänestä tehtiin kai rikosilmoitus
[/quote]
Sinä olit naistensaunassa äitisi kanssa viimeviikolla. Vaikka oot jo 12v ja äiti pesi mulkkusi.
[/quote]
Ota ne lääkkeet tai hyppää vaikka kalliolta. Kukaan ei jää kaipaamaan sinua
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:09"]
Tossa viime lauantain toisenlaiset frendit-ohjelmassa näytetään Kataa töissä. Näyttää oikeasti että tulee toimeen lasten kanssa loistavasti! Ja kollegatkin tykkäs hänestä! Kannattaa kurkata.
[/quote]
Huom, Kata ei ole Down vaan jokin muu kehari... Se on täysin eri asia.
[/quote]No joo, mutta tuli aiheesta vaan mieleen. :)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:13"]
[/quote]
Sinä olit naistensaunassa äitisi kanssa viimeviikolla. Vaikka oot jo 12v ja äiti pesi mulkkusi.
[/quote]
[/quote]
Niitä on muitakin niitä on muitakin vammoja kuin autismi tai down. Tiedä se, mammanpoika! Miksi menet sinne naistensaunaan äitisi kanssa vielä tuossa iässä ja miksi annat äitisi pestä sen mulkkusi? Etkö sinä itse osaa vai oletko sinäkin joku vammainen? Mikähän sullakin on vammana?
[/quote]
Tuossa erehdyit. En ole poika vaan tyttö. Olen lähemmäs nelikymppinen ja mä oon saudi-arabiasta adoptoitu vauvana. Mun veli on perspurilainen ja asuu äitimme luona vaikka on yli 40. Mua risoo kun se saa kaiken periksi. Aina. Siks mä vihaan assburgereita ja osotan niille mieltäni aina kun työssäni niitä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 16:00"]
Me kokeiltiin tätä meidän muksun kanssa. Meillä on ollu suuria vaikeuksia saada meidän 4kk muksulle luotettavaa lapsenvahtia, mutta sitten keksimme että kotimme lähellä on tukiasuntoja joissa on muun muassa Downin syndroomaisia asukkaita. Löysimme erään reippaan 25-vuotiaan Down-tytön ja hoidimme ensin lastamme yhdessä hänen kanssaan ja se meni niin hyvin, että lopulta annoimme hänen hoitaa vauvaa yksin kun lähdimme miehen kanssa leffaan. Tämä 25v tyttö asuu palvelukodissa ja ohjaajilta on tarvittaessa tukea saatavilla jos hällä tulee vauvan kanssa yllättävä tilanne eteen. Hän on selviytynyt hyvin kaikista vauvan hoitotoimista ja meillä on tyytyväinen vauva aina kun Down-tyttö on hoitanut vauvaamme. Suosittelemme!
[/quote]
Mukava juttu että löysitten TEIDÄN lapselle sopivan hoitajan.
Harvinaisen häiriintynyt se uhkaileva palsta-assburgeri joka täällä riehuu, lisäksi joku ripulifiksaatio eli jäänyt pikkulapsen tasolle, niillähän on se vaihe jolloin pissa ja kakka kiinnostaa kauheasti. Tälle vamma-apinalle se on vaan jäänyt pysyväksi olotilaksi.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niitä on muitakin niitä on muitakin vammoja kuin autismi tai down. Tiedä se, mammanpoika! Miksi menet sinne naistensaunaan äitisi kanssa vielä tuossa iässä ja miksi annat äitisi pestä sen mulkkusi? Etkö sinä itse osaa vai oletko sinäkin joku vammainen? Mikähän sullakin on vammana?
[/quote]
Tuossa erehdyit. En ole poika vaan tyttö. Olen lähemmäs nelikymppinen ja mä oon saudi-arabiasta adoptoitu vauvana. Mun veli on perspurilainen ja asuu äitimme luona vaikka on yli 40. Mua risoo kun se saa kaiken periksi. Aina. Siks mä vihaan assburgereita ja osotan niille mieltäni aina kun työssäni niitä kohtaan.
[/quote]
Tämä ei sit ollu mun kirjoittama.. 31
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 16:00"]
[/quote]
Mukava juttu että löysitten TEIDÄN lapselle sopivan hoitajan.
[/quote]
Downi ei sovi kenellekään lastaan rakastavalle lastenhoitajaksi.
Itse ajattelen toisin. Minulla ei hirveästi ole kokemusta, mutta minun pienellä elämän kokemuksella näyttää siltä, että mitä vähemmän ihmisellä on älyä, sitä enemmän ihmisellä on vääränlaista jääräpäisyyttä, sellaista, että ei kykene sovittelemaan tai näkemään vaihtoehtoja tai ratkaisuja tai kuuntelemaan muita ihmisiä, tai olemaan joustava tai kunnioittamaan edes muita tai heidän näkemyksiään. Opiskeluun vaadittava ahkeruus ja äly tarkoittaa usein myös nöyryyttä, kun on koko ajan sellaisten asioiden edessä, joita ei vielä hallitse, nöyrtyy.
Itse en ikimaailmassa ottaisi downia hoitamaan omia lapsiani.
Ääsburkeri rehaa taas. Kohta täyttyy tämäkin palsta ripuli/harakka/susipoikajutuista
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:12"]
Harvinaisen häiriintynyt se uhkaileva palsta-assburgeri joka täällä riehuu, lisäksi joku ripulifiksaatio eli jäänyt pikkulapsen tasolle, niillähän on se vaihe jolloin pissa ja kakka kiinnostaa kauheasti. Tälle vamma-apinalle se on vaan jäänyt pysyväksi olotilaksi.
[/quote]
Miten assburgerit/autistit tähän liittyy? Vammoja on muitakin kuin autismi tai down. Väität siis, että jos kata ei oo down, niin kata on autisti? Kata ei ole kumpikaan noista.
miten teillä on noin erikoinen näkemys kehitysvammaisista? oletteko OIKEESTI sitä mieltä, että kehitysvammoja on vain 2, autismi ja down ja että jokainen kehari joka ei oo down, on autisti?
Jos noin luulette, ette tiedä kehitysvammoista yhtään mitään vaan ootte typeriä, suutanne soittavia, rumia ääliöitä joilla ei tule olemaan koskaan mitään elämää. Yläasteen jotenkuten saatte läpi ja sen jälkeen jäätte eläkkeelle masennuksen takia. niin valtaosalle nuorista nykyään käy.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:18"]
Ääsburkeri rehaa taas. Kohta täyttyy tämäkin palsta ripuli/harakka/susipoikajutuista
[/quote]
Joo, menehän sinne ylilaudan puolelle takas tai muuten naapurin ukko heivaa sinut skeittilautoinesi haavilla ojaan seuraavan kerran kun näkee sinut skeittailemassa.
Ap-assin tunnistaa aukottomasti yhdestä fraasista jota hokee, ja jota kukaan muu aikuinen ihminen ei käytä : hoitaa vauvaa
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 19:08"]
OSKU KIIRASTULESSA
[/quote]
YLILAUDAN SAKKE KIIRASTULESSA
Ei pidä ketään dissata!
Jos tapaat autistin et voi sen perusteella yleistää ulkoisen olemuksen perusteella, kuten esimerkiksi tavatessasi Down-ihmisen.
Jokaisella autistilla on erilaiset ominaisuutensa.
Autismi muutuu iän mukana ja saattaa kadota iän mukana. Oireet voivat myös ilmaantua iän mukana. Piirteet saataa välillä kadota ja ilmetä uudestaan esimerkiksi stressin vaikutuksesta.
Kaikki tasa-arvoisia puutteistaan huolimatta!
Poistakaa nämä ketjut!
T. Mies maalta
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:09"]
Tossa viime lauantain toisenlaiset frendit-ohjelmassa näytetään Kataa töissä. Näyttää oikeasti että tulee toimeen lasten kanssa loistavasti! Ja kollegatkin tykkäs hänestä! Kannattaa kurkata.
[/quote]
Huom, Kata ei ole Down vaan jokin muu kehari... Se on täysin eri asia.