Saako mistään kaupasta valmiina amerikkalaisia pannukakkuja (pancakes)?
Ei ole sopivaa paistinpannua niin ei onnistu itse tekeminen, mutta noita tekisi mieli syödä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Isollakin pannulla voi tehdä pieniä amerikkalaisia lettuja. Taikina on paksumpi kuin lettutaikina. Olen hädän tullen paistanut niitä myös kattilan pohjalla. Suosittelen että paistat itse, koska ne ovat todella helppoja ja voi lisäillä kaikkia ainesosia (marjoja, pähkinöitä, suklaarusinoita jne.)
Sopiva pikkukattila löytyisi kyllä! Tuliko sillä hyviä, pitääkö tietää jotain erikoisniksejä? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä voi tehdä ihan millä tahansa paistinpannulla.
Mutta eihän sellaisella isolla pannulla pääse samaan tunnelmaan kun niiden pitäisi olla sellaisia pienempiä?
ap
Kirppiksellä näin juuri blinipannuja ja pieniä paistinpannuja eurolla.
Ei ne kaupassakaan paljon maksa.Käyvätkö kaikki palstalaiset kanssasi samalla kirppiksellä?
Tuskin, mutta käytettyjen keittiövälineiden hintataso lienee melko sama lähes kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä voi tehdä ihan millä tahansa paistinpannulla.
Mutta eihän sellaisella isolla pannulla pääse samaan tunnelmaan kun niiden pitäisi olla sellaisia pienempiä?
ap
Itekin oon tehnyt useamman kerran sellaisella isolla pannulla ja leviävät kyllä ja niistä tulee tosi ohuita.. en tiedä teenkö sitten sen taikinan jotenkin väärin vai mitä.
Rasvaa pohjalle ja paistamaan. Kattilassa on hyvä olla aika paksu pohja. Halkaisija on letuista n. 15 cm
Kannattaa katsoa Suomen ainoan "amerikan kaupan" valikoimista
Ap tässä. Kävin ostamassa pienen pannun ja paistelin pannareita tällä reseptillä. Helppoa on ja tuli oikein hyviä, vaikka käytinkin taloussokeria fariinin sijasta! Huomenna uusi satsi :D
https://www.myllynparas.fi/reseptit/amerikkalaiset-pannukakut
Ootko ihan tosissas😂