Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perhejuhlat järjestetään jo la 14.00

Vierailija
21.09.2013 |

Miksi niin aikaisin lauantaina kuin kello 14. tai 15 kutsutaan lasten synttäreille? Koska itse olen melkein joka lauantai töissä vielä tuohon aikaan. Suomihan on auki 24/7. Minun lähipiirissä ei ole kenellekään lauantai tai sunnuntai vapaa päivä. Näillä joillain sukulaisilla, joilla lapsia ja synttäreitä. Eikös niitä synttäreitä voisi viettää esimerkiksi perjantai-iltana kello 19.00 tai 20.00 ei menisi sitten ne harvat viikonloput pilalle jonkun lastenjuhlan takia. Olisi viikkoloppu kivempi viettää kalassa kuin lastensynttäreillä? Äidit miettikää aikataulunne uusiksi. Ei viikonloppuna, silloin ollaa kalassa tai töissä tai reissussa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju nyt taitaa olla pelkkä provo, mutta vastaan silti.

Meillä juuri lauantai klo 15 alkaen on todettu ihan parhaaksi vaihtoehdoksi. Lähipiirissä on monia vuorotyön tekijöitä (myös itse) ja monet haluavat olla töissä nimenomaan sen sunnuntain, parempien vuorolisien takia tietenkin. Ja juhlista tottakai ilmoitetaan niin paljon aikaisemmin, että kaikki halukkaat ehtivät toivoa sen lauantain vapaaksi.

Toki jokaisella on vapaus mennä ennemmin kalaan, tervemenoa kaikin mokomin.

Joo, ei ihan taitaisi toimia tosielämässä klo 19 tai 20 alkavat lastenjuhlat ;-) Siihen aikaanhan pikkuiset käyvät jo yöpuulle. Tuohon aikaan meillä on tavattu järjestää aikuisten juhlia silloin, kun lapset ovat turvallisesti esim. mummolassa yökylässä.

Vierailija
2/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää kemut vaikka neljältä aamulla, aivan sama! Ei tee mulle kesää eikä talvea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

La iltapäivä on paras aika. Perjantaina ei jaksa työviikon jälkeen lähteä ajelemaan. Meidän kutsujamme asuvat 130 kilometrin päässä, joten la 15.00 on täydellinen. Saa herätä rauhassa ja ehtii takaisin kotiin järkevään aikaan, ei mene viikonloppu ihan pilalle.

Vierailija
4/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei voi olla tosi,että kaikki laittavat laspensa viikonloppuisinkin petiin ,niin aikaisin ettei juhlat vosi alkaa launataisin vaikka klo 17 tai klo 18. Tuo klo 15 lauantaisin on käsittämättömän huono aika. Jollain alkoi kutsut jo  klo 10-11 aamulla,eihän silloin ole kuin vasta herätty ja ollaan vielä aamupuuhissa. Ei me ainakaan olisi koskaa moiseen aikaan pikkulasten synntäreille ehditty lasta moiseen aikaan viemään.

Nyt kun pääsee itse kulkemaan kavereidensa luo on aika sama milloin kutsut on.

Kukin toki järjestää kutsut milloin lystää.

Oma lukunsa ovat ne kun ilmoittavat pari päivää aiemmin kutsuista.

Vierailija
5/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei voi olla tosi,että kaikki laittavat laspensa viikonloppuisinkin petiin ,niin aikaisin ettei juhlat vosi alkaa launataisin vaikka klo 17 tai klo 18. Tuo klo 15 lauantaisin on käsittämättömän huono aika. Jollain alkoi kutsut jo  klo 10-11 aamulla,eihän silloin ole kuin vasta herätty ja ollaan vielä aamupuuhissa. Ei me ainakaan olisi koskaa moiseen aikaan pikkulasten synntäreille ehditty lasta moiseen aikaan viemään.

Nyt kun pääsee itse kulkemaan kavereidensa luo on aika sama milloin kutsut on.

Kukin toki järjestää kutsut milloin lystää.

Oma lukunsa ovat ne kun ilmoittavat pari päivää aiemmin kutsuista.

Vierailija
6/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein järkevintähän se on viikonloppuna järjestää. Kuka edes ehtii/jaksaa leipoa ja järjestää juhlat joskus perjantai-iltana töiden jälkeen. Ja kahden maissahan on hyvä aika, meijän suvussa se on jo kello 12...

Vierailija
7/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 17:47"]

Meillä on lasten juhlat lähes aina sunnuntaina klo 16. Hyvin on sopinut kaikille tähän aikaan, jo 15- vuotta.

[/quote]

Klo 16 sotkee pahasti monen iltaruokailun, meidän tuttavapiirissä yleensä joko klo 14-15 tai sitten klo 17...

[/quote]

en ole itse kirjoittaja, jota lainasit, mutta meijän juhlissa tarjotaan myös lämmin ruoka.

Vierailija
8/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viikonloppuisin lapsilla harrastuksia ja pelejä, ei mikä tahansa aika tosiaan sovikaan. Mutta se on meidän murheemme ja kutsuja kutsuu silloin kuin huvittaa. Tosin tuo klo 14 olisi vielä vuosi sitten ollut huono aika, kun nuorin nukkui klo 12.30-14.30 päiväunia. Mutta nyt ei enää nuku päiväunia, joten ihan passeli aika. 

Vierailija
9/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö provo! Jos ei käy, niin ilmoitat. Perhejuhlat järjestetään juuri niinkuin järjestäjät haluavat. Piste. Kukaan ei huomioi sinun lastesi päiväunia, jotka loppuvat klo 14, tai kenenkään harrastukset eivät kuulu muille. Sinä sen päätöksen teet.

Vierailija
10/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapset ovat aamuvirkkuja pienenä. Yksikään lapsistani ei ole ikinä, edes sairaana tai vauvana,nukkunut puolta yhdeksää pidempään. Yleensä heräävät kuuden ja seitsemän välillä, joskus jo viideltä. Aamuherääminen ei myöhenny, vaikka illan nukkumaanmenoa myöhentäisi. Kuudelta herännyt pikkulapsi, joka ei enää nuku päiväunia, on pakko laittaa petiin puoli kahdeksalta.

Vierailija
11/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli missäs ap sun lapset on silloin lauantaina kun olet töissä? Jos kotona toisen vanhemman kanssa, niin mikä tässä maailmassa estää sitä toista vanhempaa viemästä lapset juhliin? 

Vierailija
12/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sä menisit mihinkään aikaan lasten juhliin?

Vierailija
13/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään lasten synttärit klo 14 tai 15 alkaen, koska klo 19 alkaa iltapuuro ja 1930 lapset menee nukkumaan. Mutta ilmoitan aina synttäreistä hyvissä ajoin etukäteen, jotta kaikki viikonlopputyötä tekevät (minä itse ja viisi muuta sukulaista) voivat järjestää työvuoronsa niin, että pääsevät paikalle.

Vierailija
14/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 14 ja 15 sopii puolestaan meille lapsiperheille oikein hyvin, eikä kukaan niitä jätä järjestämättä siihen aikaan vain sen takia, että ap:lle aika ei sovi.

Vierailija
15/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä kalaankaan pääse jos töissä olet, ei siis haitanne jos juhlat päivällä.

Vierailija
16/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan halua meille vieraita enää klo 19-20 peiltana. Siihen aikaan vieraat mielellään jo poistuvat ja päästään iltapuuhiin! 

Vierailija
17/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitäpaitsi harvalla kaikki sukulaiset asuvat samalla paikkakunnalla. Jos pitäisin juhlat arkena seitsemältä, eivät useimmat ehtisi paikalle töistä, kun automatkaa on pari, kolme tuntia. Eivätkä he ehtisi samana päivänä enää juhlien jälkeen kotiinsa, vaan joutuisivat jäämään yöksi.

Vierailija
18/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lasten juhlat lähes aina sunnuntaina klo 16. Hyvin on sopinut kaikille tähän aikaan, jo 15- vuotta.

Vierailija
19/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaisi juhlia pienten lasten synttäreitä pe iltana?

Kyllä aiempi aika on parempi, minä päivänä tahansa. Ja muista ap, ei sun ole pakko mennä, voit mennä töihin tai kalaan, ketä kiinnostaa?

Vierailija
20/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ehtisi arki-iltana synttäreitä järkkäämään. Tulen töistä klo 17 ja siihen aikaan kun lapset piti hakea päiväkodista tultiin vielä myöhemmin. Yleensä juhlat järkättiin kerhohuoneella, joten se olisi pitänyt ehtiä järjestellä ja kantaa sinne tarjottavat sekätehdä täytekakku. Syödäkin olisi pitänyt ehtiä.

Klo 20 on kyllä aika myöhäinen aloitusaika pikkulapsille. Olisivat sitten loppuneet klo 22? Luultavasti vieraat olisi jääneet tulematta noin myöhäisen ajankohdan vuoksi.

Ja meidän piireissä kaikilla on viikonloppuvapaat. Vanhin lapsi on syntynyt elokuun puolivälissä ja hänen synttäreitään ei voitu koskaan pitää ennen koulujen alkamista, koska kaikki on silloin vielä kesälaitumilla (koski myös aikaa ennen kuin aloitti koulun). Ja yleensä hänen synttärinsä kanntti järjestää sunnuntaina iltapäivällä, jotta ihmiset kerkesivät mökeiltään. Muut lapset syntyneet helmi- ja maaliskuussa, joten heillä ei vastaavia rajoitteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme