Kumpi pahempi; kiltti alkoholistiäiti vai selvä
Kommentit (10)
Juu mutta jos ois PAKKO valita, kumman ottaisit itsellesi?
En ottais kumpaakaan. Se kiltti alkoholistiäiti kuolee nuorena siihen viinaan ja se toinen taas tarttis hoitoa, ettei olis niin kireä. Outo kysymys, miksi kysyt?
Mitä tarkoitat kiltillä alkoholisti äidillä?
Siksi kun biologinen äitini oli tuo alkoholisti, sijaisäitini sitten taas tuo toinen. Mut otettiin huostaan kun olin 9v. Nyt odotan esikoistani, ja väkisinkin jyllää mielessä miten nuo kaksi eri äitiä on muhun/rtuleviin kasvatustapoihini vaikuttaneet ja vaikuttavat tiedostamattakin. Ja se pelottaa ja ahdistaa, vaikka lapsi on toivottu ja parisuhde on hyvä. AP
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 17:05"]
En ottais kumpaakaan. Se kiltti alkoholistiäiti kuolee nuorena siihen viinaan ja se toinen taas tarttis hoitoa, ettei olis niin kireä. Outo kysymys, miksi kysyt?
[/quote]
Tarkoitan sitä, et mun biologinen äiti joi, paljon, liki joka päivä. Oli siis vähintäänkin hiprakassa aina. Kuitenkaan ei ollu ikinä väkivaltainen tai edes vihainen, ei jättäny meitä (minä ja veli) yksin, saatiin ruuat jne ajallaan eli ei oltu heitteillä. Sijaisperheessä asiat oli paljon pahemmin. Äitini on kuollut jo aikaa sitten, mutta tiedän silti että hän rakasti mua (saatiin myös hellyyttä ja kehui meitä jatkuvasti). Äitini siis oli kiltti, mutta herkkä ja moniongelmainen. AP
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 17:08"]
Mitä tarkoitat kiltillä alkoholisti äidillä?
[/quote]
Kasvanut tuon ekan tyyppisen äidin kans joten se tietenkin siis kiltti alholistiäiti. Ja ei en itse käytä alkoholia juuri ollenkaan,kun siihen kuitenkin mennään. Kolmesta sisaruksesta yksi on jatkanut vanhempiemme "perintöä"
Kiltti juoppo on parempi kuin ilkeä hullu.
Varsinkin jos se juoppo kykenee hoitamaan edes ne perustarpeet eli on koti, ruokaa ja vaatteita lapsilla.
Jos alkoholisti kykenee ongelmastaan huolimatta hoitamaan lapsensa, niin totta kai mieluummin hänet kuin mielenterveydeltään muuten sairaan ihmisen valitsen.
Kiltin alkkiksen minäkin osalleni ottaisin, mikään ei ole pahempaa kuin vittuileva ilkeä äiti... Jois vähän, ehkä helpottaisi!
Molemmat on huonoja äitejä.