Jatkuvasti joutuu hermoilemaan ja suuttumaan (lue lisää...)
En ole normaalisti mikään raivoilija enkä valita kaikesta esimerkiksi aspalle, mutta viime aikoina on ollut koko ajan jotain, mistä olen menettänyt malttini.
Aloitetaan vaikka Postista. Minulla on huoltoon lähtevä laite x. Huoltofirmasta sanoivat, että Postilta ollaan yhteydessä ja sovitaan noutoaika (eipä se muuten voisi onnistuakaan. Eihän kukaan voi vain paukata toisen ovelle ja ilmoittaa, että nyt tultiin noutamaan, sopi sinulle tai ei.)
No eipä TIETENKÄÄN viitsitty soittaa etukäteen ja sopia aikaa. Kirjaimellisesti heräsin ovikellon rimputukseen 9 aikaan aamulla (eilen.)
No kun herää unenpöpperössä tuollaiseen, niin mielessä vilisee tuhat kysymystä että mitä v...a, kuka rimputtelee, miksi rimputtelee, häh???
No en odottanut ketään, joten en alkanut kiirehtiä vaatteita päälle ja puoliunessa juossut ovelle.
Postilta soitettiin, sitten arvasin että kuka ovella oli. Olin niin v...ntunut, että ignoorasin koko homman (minulle nouto sopii hyvin ensi viikolla, joten ei tässä mitään hengenhätää ole minun osaltani.)
Ja olisin saattanut menettää malttini puhelimessa, niin paljon v......tti se herätys. No ei siinä mitään, jatkan alasti sängyssä loikoilua, kun väsytti niin *piip*, iso kiitos postille. Eiköhän jossain vaiheessa soittelu ja rimputtelu jatku, hetken tauon jälkeen. Tässä vaiheessa olin jo aivan raivona.
Jatkuu.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset aggressiot tulilla...
Vaikka olisit Prinssi Charles tai Diana Ross (molemmilla vaativa maku lehtiartikkeleiden perusteella), niin silti nuo kuulostavat aivan normaaleilta tilanteilta. Eli arvon etäopiskelijan kannattaa ehkä nöyrtyä elämään niinkuin muutkin ihmiset tekevät.
Klo 9 ei ole missään nimessä aikaisin. Normaalit 8-16 työssäkäyvät ovat yleensä ulkona ovesta jo klo 7 jälkeen.
Ai minun pitäisi nöyrtyä, vaikka kukaan ei ole viitsinyt sopia kanssani noutoaikaa?? Huollosta nimenomaan sanoivat, että posti soittaa ja sopii ajan. Eipä soittanut eikä sopinut!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain herätä ilman rimputtelua ja on hyvä fiilis, ei väsytä liikaa. Ovikello pysyy tasan tarkasti pois käytöstä ainakin niin kauan kuin minulla on töitä ja opintoja. Olen niin v....n täynnä tuota häiriköintiä. Yksikään postin kuriiri ei ole yhtään mikään päättämään, että minulle on ok herätä klo 9 täysin puskista tulevaan rimputteluun. En edes muista oliko kello niinkään paljon.
Ovikellon olemassaolo ei vaikuta kuriirifirmojen toimintaan. He koputtavat ovelle tai soittavat siitä oven takaa puhelimeesi, jos ovikello puuttuu.
Wow! :OO Puhelimeni on äänettömällä aamukymmeneen saakka, joka päivä :OO siinähän soittelevat.
Kannattaa jutella noista aggressioista jonkun ammattiauttajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain herätä ilman rimputtelua ja on hyvä fiilis, ei väsytä liikaa. Ovikello pysyy tasan tarkasti pois käytöstä ainakin niin kauan kuin minulla on töitä ja opintoja. Olen niin v....n täynnä tuota häiriköintiä. Yksikään postin kuriiri ei ole yhtään mikään päättämään, että minulle on ok herätä klo 9 täysin puskista tulevaan rimputteluun. En edes muista oliko kello niinkään paljon.
Ovikellon olemassaolo ei vaikuta kuriirifirmojen toimintaan. He koputtavat ovelle tai soittavat siitä oven takaa puhelimeesi, jos ovikello puuttuu.
Wow! :OO Puhelimeni on äänettömällä aamukymmeneen saakka, joka päivä :OO siinähän soittelevat.
Miksi vaivauduin edes vastaamaan? No sitten jäävät tavaroiden noutamiset myöhempään ja vastaanotot myöskin. Jos he eivät tavoita, koko tilaus saattaa peruuntuakin, kun eivät ole tavoittaneet.
Elämän kylmä fakta on se, että kannattaa olla tavoitettavissa ja hereilläkin, jos akuutisti odottelee tavaran noutoa huoltoon tai vaikkapa postipakettia kotiovelle saapuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisit Prinssi Charles tai Diana Ross (molemmilla vaativa maku lehtiartikkeleiden perusteella), niin silti nuo kuulostavat aivan normaaleilta tilanteilta. Eli arvon etäopiskelijan kannattaa ehkä nöyrtyä elämään niinkuin muutkin ihmiset tekevät.
Klo 9 ei ole missään nimessä aikaisin. Normaalit 8-16 työssäkäyvät ovat yleensä ulkona ovesta jo klo 7 jälkeen.
Ai minun pitäisi nöyrtyä, vaikka kukaan ei ole viitsinyt sopia kanssani noutoaikaa?? Huollosta nimenomaan sanoivat, että posti soittaa ja sopii ajan. Eipä soittanut eikä sopinut!!
Kannattaa olla siitä kiitollinen, että tulikin nopeammin. Jos asia kiukuttaa, niin ole siihen firmaan suoraan yhteydessä ja lue vie sopimus- ja toimistusehdot läpi. Tällä palstalla avautuminen ei korjaa tilannettasi.
Homman nimihän on sellainen, että ihmisillä voi olla iltatöitä. Kenenkään velvollisuus ei ole olla hereillä klo xx. Yksikään s...nan kuriiri ei päätä minun heräämisaikojani.
Jos luvataan sopia noutoaika, se sovitaan. Täysin simppeliä.
Minulla on aivan tarpeeksi velvollisuuksia jatkuvalla syötöllä. Jos minun ei anneta edes nukkua rauhassa, niin kyllä suutun ihan varmasti. Laitoin jo aikaa sitten puhelimeen automaattisen älä häiritse-tilan, joka aktivoituu joka ilta samaan aikaan ja poistuu samaan aikaan joka aamu.
Ovikellon otin irti. Mitä pitää tehdä seuraavaksi, että saan varmistettua rauhassa nukkumisen???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla siitä kiitollinen, että tulikin nopeammin. Jos asia kiukuttaa, niin ole siihen firmaan suoraan yhteydessä ja lue vie sopimus- ja toimistusehdot läpi. Tällä palstalla avautuminen ei korjaa tilannettasi.
En ole kiitollinen. Minä voin odottaa viikonlopun yli ilman mitään ongelmaa.
En ole kiitollinen siitä, että joudun tekemään kaikenlaisia varotoimenpiteitä, että saan nukkua rauhassa. En enää uskalla laittaa ovikelloa takaisin, pääni räjähtää kun joku tulee täysin puskista rämpyttelemään minut hereille tai muuten vain häiriköimään.
Jos en ole sopinut kenenkään kanssa mitään, en odota ketään = en. ole. valmiina. avaamaan. ovea!!
Tänne kirjoitin, koska halusin AVAUTUA asiasta. En ole normaalisti hermoheikko, mutta kun aamulla rämpytellään hereille täysin äkkiarvaamatta ja pilataan koko päiväni, yrityksestä ei viitsitä varata minulle palveluaikaa jne., niin en voi olla hermostumatta.
En ymmärrä miksi asiat täytyy tehdä näin. Miksi ei voi yrittää arvostaa muitakin, miksi minun täytyy ajatella että WOW, KURIIRI TEKEE TYÖTÄÄN, MINUN UNILLANI EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ, KOSKA KURIIRI TYÖSKENTELEE.
Täysin satavarma tapa pilata koko päiväni on herättää minut kesken unien. Silloin olen koko päivän v....ntunut. Tarvitsen UNTA että JAKSAN. Minulle ei riitä parin tunnin lepäily. Haluan rauhallisen aamun. En todellakaan halua herätä ovikelloon enkä siihen, kun joku pommittaa puheluilla.
Täysin simppeliä, kaikki haluavat nukkua rauhassa ja kaikki tarvitsevat hyvät unet.
Ainut yhteinen nimittäjä näissä tapahtumissa olet sinä. Syypää on siis löytynyt.
Sun on ihan pakko olla sukua äitihullulle..miten sä jaksatkin jauhaa samasta asiasta noin pitkään. No onhan tässä vielä päivää jäljellä jos jaksat olla hereillä karmivan kokemuksesi jälkeen.
Ymmärrän turhautumisesi. Ärsyttävää, jos on sovittu että etukäteen soitetaan, ja tullaankin vaan ovelle ja soitellaan sitten kun ollaan ensin rimputettu ovikelloa.
Itse säikähdän, jos ovikello soi varoittamatta enkä mene avaamaan jos en odota ketään/mitään. Kerran jonkun huoltoukon piti soittaa ensin, että sopiiko tulla korjaustöihin. Ei ollut mitään hajua, minä päivänä tämä voisi tapahtua
No, yks aamu sitten ovikello soi kun olin vielä juurikin alasti sängyssä, hätäännyin melkein paniikkiin xD sitten soi puhelin ja arvasin, että nyt se helkkarin huoltoukko on siellä ovella... Ei muuta kuin äkkiä vaatetta päälle ja tarkistamaan että uskaltaa päästää vieraan ihmisen kämppään sisälle.
Olis ihan kiva, jos niinku ENSIN soitetaan ja kysytään, onko ok tulla, niin kerkiäis valmistautua. Kaikille ei ole niin itsestään selvää, että omaan henkilökohtaiseen tilaan voi kutsua ihmisiä koska tahansa.