Jatkuvasti joutuu hermoilemaan ja suuttumaan (lue lisää...)
En ole normaalisti mikään raivoilija enkä valita kaikesta esimerkiksi aspalle, mutta viime aikoina on ollut koko ajan jotain, mistä olen menettänyt malttini.
Aloitetaan vaikka Postista. Minulla on huoltoon lähtevä laite x. Huoltofirmasta sanoivat, että Postilta ollaan yhteydessä ja sovitaan noutoaika (eipä se muuten voisi onnistuakaan. Eihän kukaan voi vain paukata toisen ovelle ja ilmoittaa, että nyt tultiin noutamaan, sopi sinulle tai ei.)
No eipä TIETENKÄÄN viitsitty soittaa etukäteen ja sopia aikaa. Kirjaimellisesti heräsin ovikellon rimputukseen 9 aikaan aamulla (eilen.)
No kun herää unenpöpperössä tuollaiseen, niin mielessä vilisee tuhat kysymystä että mitä v...a, kuka rimputtelee, miksi rimputtelee, häh???
No en odottanut ketään, joten en alkanut kiirehtiä vaatteita päälle ja puoliunessa juossut ovelle.
Postilta soitettiin, sitten arvasin että kuka ovella oli. Olin niin v...ntunut, että ignoorasin koko homman (minulle nouto sopii hyvin ensi viikolla, joten ei tässä mitään hengenhätää ole minun osaltani.)
Ja olisin saattanut menettää malttini puhelimessa, niin paljon v......tti se herätys. No ei siinä mitään, jatkan alasti sängyssä loikoilua, kun väsytti niin *piip*, iso kiitos postille. Eiköhän jossain vaiheessa soittelu ja rimputtelu jatku, hetken tauon jälkeen. Tässä vaiheessa olin jo aivan raivona.
Jatkuu.
Kommentit (33)
9 aikaan on ihan normaali aika olla hereillä. Miksi käytät postia? Itse en käytä enää lainkaan postia vaan muita, paljon parempi palvelu.
Sitten otetaan esimerkiksi yksi firma, jolta pyysin palvelua liittyen asiaan xyäö. Toimitusjohtajan kanssa kun puhuin, ei ollut mitään ongelmaa ja hän oli halukas auttamaan asiassa. Kun sitten otin uudestaan yhteyttä, joku työntekijä vastasi tj:lle lähettämiini viesteihin. Asenne on sellainen, että meillä ei ole aikaa, sorry, joo meillä ei edelleenkään ole aikaa, suosittelemme toista yritystä hei.
V....u ehkä minulla on hyvä syy haluta juuri tämä yritys! Jos heidän palvelunsa vastaavat minin tarvettani, niin en silloin halua jotain muuta, vaan sen!
Vierailija kirjoitti:
9 aikaan on ihan normaali aika olla hereillä. Miksi käytät postia? Itse en käytä enää lainkaan postia vaan muita, paljon parempi palvelu.
Ööö no minun ei sattumoisin tarvitse olla hereillä klo 9, olen etäopiskelija. Ja minun kanssani piti SOPIA NOUTOAIKA. Tuollainen rimputtelu ei ole mitään sopimista.
No minä en sattumoisin voi vaikuttaa siihen ett mitä kuljetusliikettä huolto käyttää
😑
Vierailija kirjoitti:
äitihullu taas raivoaa
Öööö, äitihullu?
Jatkan: tosiaan kyllä minä olen tietoinen, että viestieni sävy muuttuu siinä vaiheessa kun alan hermostumaan. Ja aspat sitten antavat takaisin (mikä on epäammattimaista.)
En vain ymmärrä, että minkä takia asioita ei voida tehdä kuten sovitaan. Minkä takia ei voida sopia etukäteen, että käykö noutoaika tällöin? Minä sanon että toki sopii. Olen hyväntuulisena valmiina, kiitän ja sanon että hei hei.
Minkä takia minulle ei voida varata palveluaikaa, vaikka asiassa ei ole aiemminkaan ollut ongelmaa? En mene muiden "suosittelemiin" paikkoihin, valitsen ihan itse mistä palveluni ostan.
Mutta minkä takia minua täytyy oikein TYÖNTÄÄ pois, vaikka ihan asiallisesti otan yhteyttä ja kysyn ystävällisesti, että käykö teille tällainen.
Tässäkin palveluasiassa x homma meni niin, että tauon jälkeen laitoin sähköpostia. Täysin asiallisesti ja ystävällisesti. Sain vastauksen, jossa kehotettiin kysymään toisesta firmasta. Etsin heidän aiemman vastauksensa ja kopioin heille. Edelleen kehotettiin menemään muualle. Tässä vaiheessa hermostuin ja viestieni sävy muuttui. Jos TOIMITUSJOHTAJALLE asia ei ollut ongelma, kun puhuttiin puhelimessa, niin vttuako joku työntekijä yrittää jatkuvasti häätää minua muualle!
Onko sinun pakko tehdä noin kauhean numero asiasta?
Vähän on kirjoitusvirheitä viesteissä, sorryt.
Ap
6, etäopiskelija joutaa hyvin avata oven työtään tekevälle ihmiselle.
Et sä mikään kuninkaallinen ole. Vie itse romusi huoltoon jos noin koville ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, koska minun ovelleni ei tarvitse tulla häiriköimään ilman että asiasta on sovittu. Tajuatko yhtään miltä tuntuu herätä unilta kamalaan rämpytykseen?? Sitten olla koko päivä rättiväsyneenä siksi, että joku kokee oikeudekseen häiriköidä aamulla oven takana??
Jos sanotaan, että sovitaan noutoaika, niin se sovitaan!!
Vierailija kirjoitti:
6, etäopiskelija joutaa hyvin avata oven työtään tekevälle ihmiselle.
Et sä mikään kuninkaallinen ole. Vie itse romusi huoltoon jos noin koville ottaa.
Luuletko että tämä työtään tekevä häirikkö tietää elämästäni yhtään mitään?? Mitä jos minulla olisi illalla töitä ja herätys vaikka klo 11. Ja sitten tullaan rimputtelemaan hereille klo 9??
Minä en päivystä kotonani siltä varalta, että yhtäkkiä joku tulee oven taakse rimputtelemaan sopimatta etukäteen. Otin jo ovikellon pois, en yksinkertaisesti jaksa enää kun aina joku on häiriköimässä.
Siellä voi olla kuka tahansa ja 9 aikaa aamulla on ihan normaali aika soittaa ovikelloa oli se sitten kuka tahansa.
Yleensä ihmiset kyllä mielellään luovuttaa huoltoon menevän laitteen pikimiten, etäopiskelija, voi jessus, odota kun ihan oikea elämä iskee päin naamaa, siinä on postin 9 aikaan ovikellon rimputus jo ihan pikkujuttu :))
Tänään sain herätä ilman rimputtelua ja on hyvä fiilis, ei väsytä liikaa. Ovikello pysyy tasan tarkasti pois käytöstä ainakin niin kauan kuin minulla on töitä ja opintoja. Olen niin v....n täynnä tuota häiriköintiä. Yksikään postin kuriiri ei ole yhtään mikään päättämään, että minulle on ok herätä klo 9 täysin puskista tulevaan rimputteluun. En edes muista oliko kello niinkään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Siellä voi olla kuka tahansa ja 9 aikaa aamulla on ihan normaali aika soittaa ovikelloa oli se sitten kuka tahansa.
Yleensä ihmiset kyllä mielellään luovuttaa huoltoon menevän laitteen pikimiten, etäopiskelija, voi jessus, odota kun ihan oikea elämä iskee päin naamaa, siinä on postin 9 aikaan ovikellon rimputus jo ihan pikkujuttu :))
Olkoon kuka tahansa, en minä ketään odota, joten en avaa ovea. Nyt on ovikellokin irti ovesta, siinähän rämpyttelevät.
Ensi kuussa on töitä, matkoineen 9 tuntia per päivä. Satavarmasti ovikello pysyy poissa ainakin niin kauan, että olen hoitanut työt. Olen heti aamusta raivona, jos kiireisenä aamuna joku tulee rämpyttelemään sopimatta etukäteen.
Minä voin kyllä odottaa muutaman päivän, että laite lähtee huoltoon. Ei ole elämäni siitä kiinni. Joten minulle on aivan samantekevää mitä suurin osa ihmisistä tekee, laite on minun ja minulle on ok odottaa hetki. Ei ole postin ongelma, ei palstailijan ongelma, eikä ole kyllä minunkaan ongelmani.
Sellaiset aggressiot tulilla...
Vaikka olisit Prinssi Charles tai Diana Ross (molemmilla vaativa maku lehtiartikkeleiden perusteella), niin silti nuo kuulostavat aivan normaaleilta tilanteilta. Eli arvon etäopiskelijan kannattaa ehkä nöyrtyä elämään niinkuin muutkin ihmiset tekevät.
Klo 9 ei ole missään nimessä aikaisin. Normaalit 8-16 työssäkäyvät ovat yleensä ulkona ovesta jo klo 7 jälkeen.
Tätä postin rimputtelua ennen yksi naapuri kävi säännöllisen epäsäännöllisesti ovellani rimputtelemassa, en todellakaan häntä kutsunut yhtä ainutta kertaa. Kävi vielä törkeästi klo 21-22 välillä. Aivan uskomatonta tuo joidenkin ihmisten tapa tunkeutua muiden ovelle. Ja postin piti SOITTAA JA SOPIA NOUTOAIKA. Se ei tarkoita sitä, että tullaan aamulla rämpyttelemään toinen hereille ja OVEN TAKAA soitellaan. 😤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, koska minun ovelleni ei tarvitse tulla häiriköimään ilman että asiasta on sovittu. Tajuatko yhtään miltä tuntuu herätä unilta kamalaan rämpytykseen?? Sitten olla koko päivä rättiväsyneenä siksi, että joku kokee oikeudekseen häiriköidä aamulla oven takana??
Jos sanotaan, että sovitaan noutoaika, niin se sovitaan!!
Laita oveen lappu -ovikellon rämpyttely kielletty-
Niin, se että tullaan ovelle rimputtelemaan ja häiriköimään täysin puskista, ja sitten oven takaa soitellaan että täällä ollaan, tule avaamaan, EI ole noutoajan sopimista!!!
Otan ensi viikolla yhteyttä hieman rauhoituttuani ja yritän SOPIA sen noutoajan. Mutta tosiaan tämä oli yksi viime aikoina raivostuttanut asia.