Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yliopiston käyneenä ajattelet heistä

Vierailija
28.08.2020 |

jotka eivät ole akateemisesti koulutettuja? Tai jos akateemisen perheen lapsi meneekin amikseen tai ammattikorkeaan?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele muuta kuin, että jokainen valitkoon oman polkunsa. Se joka ei satuta tahallisesti teoillaan muita on aina yhtä arvokas ihminen kuin kuka tahansa, oli status mikä tahansa.

Vierailija
22/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku muka akateeminen kirjoittaa, että inhoaa duunareita, jotta päästään vihaamaan kopeita akateemisia, mikä onkin tähän ketjun tarkoitus. Kuule! Lopeta jo vihapuheesi akateemisia kohtaan!

Johtajat ihan aidosti vihaavat kaikkia muita ihmisiä, joten ei kai se ole mikään salaisuus. Humanistit vihaavat tekniikan alan ihmisiä ja päinvastoin. Ei ole mitään yhtenäistä akateemista joukkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele mitään vaan suhtaudun kaikkiin muihin ihan vain ihmisinä. Mutta olen huomannut että usein on parempi että en itse mainosta koulutustani tai asemaani hirveästi. Olen mukana harrastustoiminnassa jossa on ihmisiä laidasta laitaan ja tulen siellä toimeen kaikkien kanssa. Monesti kun työni on vihdoin tullut esiin (joskus vasta vuosien tuttavuuden jälkeen), moni alemmin koulutettu on ollut todella hämmästynyt kun on ajatellut minun olevan jotain ihan muuta. Ilmeisesti moni kuvittelee että tohtori ei alentuisi seurustelemaan "tavallisten" ihmisten kanssa. Minusta sellainen ajatus on kummallinen mutta sellaista selvästikin esiintyy.

Jotkut akateemiset tutkinnot on viisasta salata. Tällaisia ovat juristi, lääkäri, psykoterapeutti ja muutama muu. Muuten saa olla ilmaisena tieto- ja neuvontapankkina. Minäkin ilmoitan aina olevani opettaja, jos joku kysyy. Ei ole valehtelemista, koska on myös opettajan pätevyys.

En viitsi kertoa tutkintonimikettä, koska en halua tulla hyväksikäytetyksi enkä vastata alan sisäpiiriä koskeviin uteluihin.

Vierailija
24/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku muka akateeminen kirjoittaa, että inhoaa duunareita, jotta päästään vihaamaan kopeita akateemisia, mikä onkin tähän ketjun tarkoitus. Kuule! Lopeta jo vihapuheesi akateemisia kohtaan!

Johtajat ihan aidosti vihaavat kaikkia muita ihmisiä, joten ei kai se ole mikään salaisuus. Humanistit vihaavat tekniikan alan ihmisiä ja päinvastoin. Ei ole mitään yhtenäistä akateemista joukkoa.

No ihmeellinen käsitys sinulla. Meillä on ainakin tuttavapiirissä iloisesti sekaisin ja sulassa sovussa kaikenlaiset humanistit, bisnesmaailman ihmiset ja insinöörit. Eikä kukaan vihaa ketään. Monissa parsikunnissa toinen on humanisti ja toinen tekniikan alan ihminen. Niin myös meillä.

Vierailija
25/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele mitään vaan suhtaudun kaikkiin muihin ihan vain ihmisinä. Mutta olen huomannut että usein on parempi että en itse mainosta koulutustani tai asemaani hirveästi. Olen mukana harrastustoiminnassa jossa on ihmisiä laidasta laitaan ja tulen siellä toimeen kaikkien kanssa. Monesti kun työni on vihdoin tullut esiin (joskus vasta vuosien tuttavuuden jälkeen), moni alemmin koulutettu on ollut todella hämmästynyt kun on ajatellut minun olevan jotain ihan muuta. Ilmeisesti moni kuvittelee että tohtori ei alentuisi seurustelemaan "tavallisten" ihmisten kanssa. Minusta sellainen ajatus on kummallinen mutta sellaista selvästikin esiintyy.

Jotkut akateemiset tutkinnot on viisasta salata. Tällaisia ovat juristi, lääkäri, psykoterapeutti ja muutama muu. Muuten saa olla ilmaisena tieto- ja neuvontapankkina. Minäkin ilmoitan aina olevani opettaja, jos joku kysyy. Ei ole valehtelemista, koska on myös opettajan pätevyys.

En viitsi kertoa tutkintonimikettä, koska en halua tulla hyväksikäytetyksi enkä vastata alan sisäpiiriä koskeviin uteluihin.

Tuolla tietopankiksi/muuten hyödynnettäväksi joutumisella ei ole tekemistä sen akateemisuuden kanssa vaan ihan vain sen kanssa voiko työstä hyötyä. Olen itse sairaanhoitaja ja neuvoja ja apua injektioiden laittoon/haavanhoitoon kysellään jatkuvasti.

Vierailija
26/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan tässä jo vuosikausia ollut salasuhde juristin kanssa ja olen käynyt AMK:n. Hyvin pelaa yhteen.

Vierailija
27/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen apulaisprofessori ja valehtelisin, jos pitäisin ammattikoulutettuja ihmisiä samantasoisina itseni kanssa. En katso edes maistereiden olevan kanssani samalla viivalla.

Vierailija
28/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihmeellinen käsitys sinulla. Meillä on ainakin tuttavapiirissä iloisesti sekaisin ja sulassa sovussa kaikenlaiset humanistit, bisnesmaailman ihmiset ja insinöörit. Eikä kukaan vihaa ketään. Monissa parsikunnissa toinen on humanisti ja toinen tekniikan alan ihminen. Niin myös meillä.

Meillä myös tekniikan tohtori ja historioitsija. Salaisuus on siinä, että toisen alaa ei kannata mollata. Jos puoliso kertoisi minun olevan käsienheilutteliju maisteri, kuten täällä meitä humanisteja kuvataan, niin ei me ehkä oltaisi yhdessä. 

Vierailija
29/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostus nolla. Ilmaisen koulutuksen maa ja tyydytään roskakoulutukseen. Voi olla myös, että äly ei riitä, mutta sekin on sitten voi voi. Yksinkertaisia ihmisiä kaiken kaikkiaan.

Vierailija
30/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Olen itse FM ja työllistynyt kielialalle, mutta en mitenkään välttämättä suosittelisi lapsilleni yliopisto-opintoja, ellei ole todella paloa aiheeseen ja tutkintoa, joka todella tuottaa ammatin. Tärkeintä on löytää se mikä motivoi, ja millaista työtä haluaa tehdä. 

Vierailija
31/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen apulaisprofessori ja valehtelisin, jos pitäisin ammattikoulutettuja ihmisiä samantasoisina itseni kanssa. En katso edes maistereiden olevan kanssani samalla viivalla.

Missähän mielessä tuon viivan nyt asetat? Älyllisesti samalla viivalla vai kenties ihmisenä samalla viivalla?

Vierailija
32/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele.

Vierailija
33/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele.

Katsos kun hän on apulainen niin maisterit ovat häntä ylempänä. 

Vierailija
34/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti olen samaa mieltä kuin vitonen. Epävirallisesti olen sitä mieltä, että Suomen kaltaisessa maassa, jossa kuka tahansa voi kouluttautua vaikka miten pitkälle, amikset ovat tyhmiä ja/tai laiskoja. Juu onhan se kiva, että joku tulee hakemaan mun roskat, tuo postia ja töissä hinkkaa ralliraidat pois posliinista, mutta ei se kovin suurta kognitiivista kyvykkyyttä edusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän