Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkkisi 5kg painonpudotukseen

Vierailija
28.08.2020 |

Olen normaalipainon ylärajalla tai vähän yli. Ikää 50v ja vaihdevuodet tukevasti päällä. Työ toimistotyö. Liikunta ryhmäliikuntatunnilla 2h viikossa, lisäksi hyötyliikuntaa puutarhassa.
Syön jo nyt melko vähähiilarisesti, ja äärimmäisen harvoin mitään herkkuja. Alkoholia en käytä lainkaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä hiilareita edelleen ja ala liikkua enemmän niin aineenvaihdunta kasvaa ja kilot lähtee eikä painoa kerry.

Vierailija
22/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uinti ja vesijuoksu. Hyötyliikuntaa voi lisätä...voitko kävellä tai pyöräillä töihin ja kauppaan?

Liikuntaa en pysty helposti lisäämään

Ap

Tämä on tosi yleinen harha. Sinuna ainakin kokeilisin. Jos pystyt, käy ainakin kerran viikossa aamulla vesijuoksussa tai uimassa. Huomaat pian, että se saa kehon nesteet liikkeelle ja turvotus vähenee.

Yleensä terveellisestä ruokavaliosta on tosi vaikea enää pudottaa mitään. Silloin kannattaa tehdä asioita jotka saavat kropan toimimaan tehokkaammin. Aamulenkki tai aamujumppa, venyttelyä pitkin iltaa ja pieniä sarjoja käsipainojen kanssa (kyykkyjä yms.). Lihasmassan lisääminen vauhdittaa aineenvaihduntaa ja syömäsi kalorit kuluvat tehokkaammin.

Enkö jo maininnut, etten pysty lisäämään liikuntaa? Ei mahdollisuutta mihinkään aamulenkkiin tai vesijuoksuun.

Ap.

Selityksiä. Mahdollisuudet löytyvät jos on halua.

Toki, mutta vaatisi esim että laitan lapseni laitokseen. Olen yh/omaishoitaja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuttaja(t) löysi tiensä tähänkin ketjuun :(

Liikunnan lisäämisellä ei ole juurikaan vaikutusta laihtumisen kannalta, PAITSI jos ennen liikkumaton alkaa liikkua kunnolla, tyyliin tunnin juoksulenkki kahdesti viikossa. Aloittaja liikkuu jo jonkin verran. Eli unohtakaa nuo "suosi rappusia hissin sijasta" -neuvot - ne toimii ehkä pullukalle, joka ei ole koskaan liikkunut, mutta ei kohtuullisen aktiiviselle ihmiselle.

Itselläni toimii parhaiten hiilareiden tiputtaminen minimiin, vaikka "ketogeeniseen" en pysty. VHH sopii mulle parhaiten myös liikkumisen kannalta, vaikka sanotaankin, että oikeasti ketoosissa oleva saa urheilussa tarvitsemansa energian rasvasta. Jos aloittaja on jo vähähiilarisella muutenkin, niin siihen varmaan kannattaisi yhdistää tuo pätkäpaasto, ja sitten vielä boostina kokeilla hiilareiden tiputtamista entisestään.

Vierailija
24/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uinti ja vesijuoksu. Hyötyliikuntaa voi lisätä...voitko kävellä tai pyöräillä töihin ja kauppaan?

Ap

Tämä on tosi yleinen harha. Sinuna ainakin kokeilisin. Jos pystyt, käy ainakin kerran viikossa aamulla vesijuoksussa tai uimassa. Huomaat pian, että se saa kehon nesteet liikkeelle ja turvotus vähenee.

Yleensä terveellisestä ruokavaliosta on tosi vaikea enää pudottaa mitään. Silloin kannattaa tehdä asioita jotka saavat kropan toimimaan tehokkaammin. Aamulenkki tai aamujumppa, venyttelyä pitkin iltaa ja pieniä sarjoja käsipainojen kanssa (kyykkyjä yms.). Lihasmassan lisääminen vauhdittaa aineenvaihduntaa ja syömäsi kalorit kuluvat tehokkaammin.

Enkö jo maininnut, etten pysty lisäämään liikuntaa? Ei mahdollisuutta mihinkään aamulenkkiin tai vesijuoksuun.

Ap.

Onko varaa ostaa kotiin jokin laite?

Itse ostin aikoinaan kuntopyörän joka osoittautui ehdottoman oikeaksi hankinnaksi.

Yleensä poljeskelin tunnin samalla kun katselin telkkaria, tai sit 10-15 min kovatempoisia spurtteja aina vapaissa väleissä.

Aamukahvin jälkeen eka vartti, töiden jälkeen toinen ja sit illalla rauhallisesti vielä. Aineenvaihdunta vauhdittuu.

Vierailija
25/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 ja myös painonpudotus tähtäimessä. Olen aina liikkunut paljon mutta koronan takia olin poissa salilta ja ryhmäliikunnoista 3 kk. Vain hieman tein kävelylenkkejä ja kotijumppaa sinä aikana.

Kun pääsin taas normaaliin liikuntatahtiini 4 krt/ vko niin tuntui että kroppa heräsi unesta. Hikoilen tunneilla enemmän ja oikein tunnen miten kroppa janoaa energiaa liikunnan jälkeen. Tuntuu että tauon jälkeen aloitettu liikunta laittoi aineenvaihdunnan kunnolla käyntiin.

Olenkin nyt todella kuunnellut kroppaani mitä se haluaa. Syön nyt kunnon ruokaa myös illalla enkö vain napsi jotain. Ennen söin nälkääni naposteluilla turhia kaloreita kun nykyään syön vaikka vihannesmunakkaan niin että nälkä tosiaan lähtee kunnolla.

Kroppaa kuuntelemalla olen saanut painoa pois 78kg -> 73kg n 3 kuukaudessa. Vielä pitäisi saada 8 kg niin olen tyytyväinen.

Vierailija
26/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Teet tärkeää työtä omaishoitajana. Olet korvaamaton omana itsenäsi.

Vierailija
27/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelaako aineenvaihdunta? Käytkö kakalla joka päivä vai kerran viikossa?

Laitatko kahviin tai teehen sokeria? Jos laitat niin jätä pois. Se voi olla iso läjä sokeria vuodessa.

Suolentoiminnalla ei ole mitään tekemistä aineenvaihdunnan kanssa...

Vierailija
28/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen yksinkertaisesti vain syömään vähemmän. Itse olen liikunnan suhteen huomannut sen että ruokahalu kasvaa ja tulee sitten syötyäkin enemmän.

Vierailija
29/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Vierailija
30/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin päivittäiset kalorit lähelle koomakulutustani (1280kcal/pvä). 22 vkossa lähtenyt 5.5kg.

Liikun paljon mutta se on vain plussaa

Syön normaalia ruokaa, en kevyttuotteita enkä korvikkeita. Kaikki on sallittua kalorien rajoissa. Tämä toimii minulla

Vierailija
31/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pudottanut 10 kiloa pätkäpaaston avulla maaliskuusta lähtien. Syön klo 10 - 18 vain, muulloin en mitään. Laihduttaa rasvaa, mun sellullitit on kadonneet. Olen 64 v ja kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkkeetkin, silti laihduin. Liikuin saman verran, söin saman verran. Todella helppoa. Mullakin oli normaalipainon ylärajoilla, nyt 57kg/164 cm.

Miten selviät näläntunteesta 16 tunnin paastossa? Mulle tekee jo yli 12 tunnin paasto tiukkaa... eri

Vierailija
32/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap.

Selityksiä. Mahdollisuudet löytyvät jos on halua.

Älä jaksa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi