Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkkisi 5kg painonpudotukseen

Vierailija
28.08.2020 |

Olen normaalipainon ylärajalla tai vähän yli. Ikää 50v ja vaihdevuodet tukevasti päällä. Työ toimistotyö. Liikunta ryhmäliikuntatunnilla 2h viikossa, lisäksi hyötyliikuntaa puutarhassa.
Syön jo nyt melko vähähiilarisesti, ja äärimmäisen harvoin mitään herkkuja. Alkoholia en käytä lainkaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti ja vesijuoksu. Hyötyliikuntaa voi lisätä...voitko kävellä tai pyöräillä töihin ja kauppaan?

Vierailija
2/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uinti ja vesijuoksu. Hyötyliikuntaa voi lisätä...voitko kävellä tai pyöräillä töihin ja kauppaan?

Liikuntaa en pysty helposti lisäämään

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko hyvin ja tarpeeksi? Entä ressi? Jos on ressitasot korkealla niin se vaikeuttaa laihtumista. Oliko se ressihormoni nimeltään kortisoli?

Vierailija
4/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon paasto silloin tällöin. Tai pari paastopäivää viikossa. Terveellisesti eikä mitään juon vain vettä viikon.

Vierailija
5/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömiset ovat painonhallinnasta 80% ja liikunta vain 20%, joten kävisin vielä kerran syömiset läpi helpoimman tien vuoksi. Oletko pitänyt viime aikoina ruokapäiväkirjaa? Vähähiilihydraattisuus itsessään ei ole mikään avain onneen, vaan täytyy myös katsoa, mitä ja paljonko muuta menee. Syön itse ketogeenisesti ja jollen ole tarkkana voin, oliiviöljyn ja pähkinöiden kanssa, päivään ei välttämättä juuri jää vajetta ja tällöin en itse laihdu omasta mielestäni tai mittanauhan enkä vaa'an mukaan.

Vierailija
6/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoon pienentäminen. Jopa pienempi lautanen voi auttaa tässä.

Vierailija
7/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ongelmani on napostelu. Tuo ruokapäiväkirja pitäisi minunkin ottaa käyttöön sillä se paljastaa todellisuuden. Huijaan itseäni että syön vähemmän kuin oikeasti syön.

Vierailija
8/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois kaikki muu juotava paitsi vesi, tee ja musta kahvi.

Pienennä annoskokoja. Syö pienempi annos, odota vähintään 20 min ennenkuin haet lisää (kestää n.20 min ennenkuin keho reagoi kylläisyyteen).

Lisää vihanneksia, vähemmän lihaa/perunoita/riisiä/pastaa.

5kg lähtee helposti.

Vierailija
9/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaako aineenvaihdunta? Käytkö kakalla joka päivä vai kerran viikossa?

Laitatko kahviin tai teehen sokeria? Jos laitat niin jätä pois. Se voi olla iso läjä sokeria vuodessa.

Vierailija
10/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä hissiä vaan mene aina portaita. Toki jos asuu ja oleilee maalla niin tämä ei paljoa auta :)

Vierailija
11/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten laskin ja punnitsin vuoden ajan kaiken mitä söin, joten tiedän kyllä mitä on missäkin. Painoin silloin 60kg, nyt 70kg. Pitäisi ilmeisesti syödä todella vähän. Olis kiva tietää mikä peruskulutukseni on oikeasti.

Ei stressiä, nukun hyvin mutta tosi kevyesti.

Ap.

Vierailija
12/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi laihduttaa. Orgasmi lisää hyvinvointia.

Vierailija
13/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä pois kaikki muu juotava paitsi vesi, tee ja musta kahvi.

Pienennä annoskokoja. Syö pienempi annos, odota vähintään 20 min ennenkuin haet lisää (kestää n.20 min ennenkuin keho reagoi kylläisyyteen).

Lisää vihanneksia, vähemmän lihaa/perunoita/riisiä/pastaa.

5kg lähtee helposti.

Ruokajuomana aina vesi. Kahvissa ja teessä käytän soija-maitoa(hiilateita 0), sokeria en käytä. Enkä perunaa/pastaa/riisiä ollenkaan. Vain lihaa, salaattia, raejuustoa jne. Töissä 3 kerrosta aina portaita pitkin. Ok-talossa ei hissiä. Pitää miettiä paastopäiviä.

Ap.

Vierailija
14/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pudottanut 10 kiloa pätkäpaaston avulla maaliskuusta lähtien. Syön klo 10 - 18 vain, muulloin en mitään. Laihduttaa rasvaa, mun sellullitit on kadonneet. Olen 64 v ja kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkkeetkin, silti laihduin. Liikuin saman verran, söin saman verran. Todella helppoa. Mullakin oli normaalipainon ylärajoilla, nyt 57kg/164 cm.

Vierailija
15/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä on tosi yleinen harha. Sinuna ainakin kokeilisin. Jos pystyt, käy ainakin kerran viikossa aamulla vesijuoksussa tai uimassa. Huomaat pian, että se saa kehon nesteet liikkeelle ja turvotus vähenee.

Yleensä terveellisestä ruokavaliosta on tosi vaikea enää pudottaa mitään. Silloin kannattaa tehdä asioita jotka saavat kropan toimimaan tehokkaammin. Aamulenkki tai aamujumppa, venyttelyä pitkin iltaa ja pieniä sarjoja käsipainojen kanssa (kyykkyjä yms.). Lihasmassan lisääminen vauhdittaa aineenvaihduntaa ja syömäsi kalorit kuluvat tehokkaammin.

Vierailija
16/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näyttää olevan sukuvika tämä keski-iän lihominen. En olisi ikinä uskonut että olen 5kymppisenä pullukka samoin kuin mummoni ja äitini oli. Me kaikki 3 olimme siis nuorena tosi hoikkia. Ihmettelin aina kuinka vähän mummo ja äiti söi ja miten terveellisesti ja olivat silti vähän ylipainoisia. Nyt olen itse samanlainen. En ole ikinä syönyt näin vähän ja terveellisesti ja silti olen painavampi kuin koskaan.

Vierailija
17/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hiilarit. Lisää hyviä rasvoja ja vaihda vähärasvaiset tuotteet rasvaisiin. Esim jogurtti ym. Käytä voita margariinin sijasta ja oikeaa kermaa.

Viis kiloa lähtee nopsaa

Vierailija
18/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä on tosi yleinen harha. Sinuna ainakin kokeilisin. Jos pystyt, käy ainakin kerran viikossa aamulla vesijuoksussa tai uimassa. Huomaat pian, että se saa kehon nesteet liikkeelle ja turvotus vähenee.

Yleensä terveellisestä ruokavaliosta on tosi vaikea enää pudottaa mitään. Silloin kannattaa tehdä asioita jotka saavat kropan toimimaan tehokkaammin. Aamulenkki tai aamujumppa, venyttelyä pitkin iltaa ja pieniä sarjoja käsipainojen kanssa (kyykkyjä yms.). Lihasmassan lisääminen vauhdittaa aineenvaihduntaa ja syömäsi kalorit kuluvat tehokkaammin.

Enkö jo maininnut, etten pysty lisäämään liikuntaa? Ei mahdollisuutta mihinkään aamulenkkiin tai vesijuoksuun.

Ap.

Vierailija
19/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä varpaita alle.

M

Vierailija
20/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Enkö jo maininnut, etten pysty lisäämään liikuntaa? Ei mahdollisuutta mihinkään aamulenkkiin tai vesijuoksuun.

Ap.

Selityksiä. Mahdollisuudet löytyvät jos on halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän