Vesalan peruskoulussa kouluatistus 2viikkoa sitten, kerrotaan vasta nyt
Kaikki altistuneet voineet tartuttaa siis pari viikkoa koulussa, harrastuksissa ja kotona
Kommentit (56)
Minäkin olen altistunut jo varmaan kymmeniä ellei satoja kertoja loogisesti ajateltuna. Puoli vuotta reissannut julkisilla ja töissä ihmisten keskellä Koronan melko punaisilla alueilla.
Kummallista ettei jo koko Helsinki ole koronan kourissa, jos sitä koronaa on kerran niin helvetin paljon niissä kouluissa Helsingissä, kuin nuo muutamat hysteeriset hullut täällä toitottaa.
Jos tilanne olisi paha, jo puolet helsinkiläisistä lapsista olisi sairastunut koronaan ja lisää sairastuisi koko ajan.
Täytyisihän noiden koronahullujen esittämien väitteidenä pohjalta, nuo tartunnat jossain näkyä, siis näkyä suurina määrinä lasten sairatumisissa.
Vasta-aikoihin uutisoitiin, miten vähäinen määrä testatuista lapsista oli korona tartunnan saanut.
Monista tuhansisista testatuista vain viidellä oli tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun se on ALTISTUS, joka EI TARKOITA sitä että on tarttunut, ei se korona kaikkiin tartu.
Kertoisitko miksi sitten altistuneet määrätään karanteeniin?
Tuosta karanteenista voisikin lasten osalta luopua. Ei ole lähtenyt yhtään ketjuja lapsien keskuudessa leviämään.
Munkkiniemen yhteiskoulussa ainakin kaksi karanteenissa ollutta on saanut jatkotartunnan tälläkin hetkellä. Ruotsissa on ollut mittavia kouluepidemioita, mutta niistä ei puhuta, koska lapsia ei testata. Euroopan terveysvirasto harmitteleekin julkisesti, että Ruotsi ja Eurooppa hukkasi mahdollisuuden tutkia mikä on lasten osuus levitätmisessä.
Munkkiniemessä ei ole jatkotartuntoja vaan kaikki sairastuneet olivat samoilla etkoilla.
Joo oikeasti kyllä alkaa vähän ottaa pattiin nämä joille pitäisi kultalautasella kantaa jokaisen altistuneen tiedot.
Minä asun hoitajan naapurissa joka on olu töissä Husin Korona osastolla koko ajan.
Pitäskö valvoa yöt huolesta kalpeena jos sieltä joku virus hiipii jostain raosta.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei taida oikeasti ymmärtää miten tää toimii, eli ei toimi, ellei ole koulussa töissä.
Tiedän useamman koulun josta oireinen oppilas tai opettaja odottaa koronatestin tulosta, mitään ei ole infottu kenellekkään eikä infota, ellei tartunta varmennu. Siinä sitten riskiryhmään kuuluvat lapset käyvät koulua reilun viikonkin muiden altistuneiden kanssa, joista yksi kerrallaan joku jää kotiin oireisena ja menee testeihin ja odottaa tulosta. Täälläpäin tuloksen saaminen kestää tällä hetkellä n. viikon. Nuo opettajat ovat olleet lähikontaktissa koko luokkaan, eli sama pieni tila ja siellä yhdessä joka päivä monta tuntia ja nuo oppilaat kulkee harrastuksissa, joissa monesta eri koulusta porukkaa ihan normaalisti jne.
Minua ihmetyttää lähinnä se, että ei vielä ole tämän enempää tartuntoja. Itsekin olen odottamassa oireisena testitulosta ja olen tavannut ainakin 300 oppilasta viime päivien aikana, osaa lyhyemmin osaa useiden tuntien ajan. Kenellekkään ei ilmoiteta ellen saa positiivista testitulosta, ei edes riskiryhmään kuuluville.
Eli kun yksi saa nuhan, pitäisi siinä kohtaa laittaa kaikki karanteeniin? Eihän siinä sitten muuta olis kun ihmiset karanteenissa...
Vierailija kirjoitti:
Keneltähän tämä on nyt pimitetty, niiltä altistuneilta vai kaikilta kaltaisiltasi koronahysterikoilta joille muiden altistukset eivät kuulu tipan tippaa?
Tämä hyvin oleellinen tieto puuttui aloituksesta. Onko niin ettei koulun oppilaita/ henkilökuntaa ole tiedotettu vai valittaako ap ettei lehdessä ole ollut otsikoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun joku saa positiivisen tuloksen kerrotaan myös altistuneille.
Miksi ihmeessä siitä pitäisi huutaa joka suuntaan?
Altistuneet jää karanteeniin, jos tuossa koulun tapauksessa on mennyt jo kaksi viikkoa ja lisätartuntoja ei ole tullut, niin kukaan altistunut ei ole sairastunut.
Paniikki pois nyt! Ei kaikki altistuneet todellakaan sairastu ja altistuneet laitetaan karanteeniin varmuuden vuoksi, jotta JOS joku sairastuu ei enää ehdi tartuttamaan muita.
Ai avoimen tiedottamisen ja läpinäkyvyyden, noiden demokratian kulmakivien puolustajat ovat nyt panikoijia. Oletko valko-venäjältä kenties hakenut ajatuksesi?
No eiköhän tässä olla yksityisyyden suoja enemmän syynä, sekä se ettei kenenkään terveyden tilasta voi huudella pitkin kyliä.
Altistuneet kartoitetaan ja asetetaan karanteeniin, en ymmärrä miksi asiasta pitäisi huudella ihmisille, jota asia ei koske.
Ja altistuneita ollaan, kun jollain todetaan korona. Ei silloin kun joku odottaa syysflunssan kanssa pääsyä testiin.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista ettei jo koko Helsinki ole koronan kourissa, jos sitä koronaa on kerran niin helvetin paljon niissä kouluissa Helsingissä, kuin nuo muutamat hysteeriset hullut täällä toitottaa.
Jos tilanne olisi paha, jo puolet helsinkiläisistä lapsista olisi sairastunut koronaan ja lisää sairastuisi koko ajan.
Täytyisihän noiden koronahullujen esittämien väitteidenä pohjalta, nuo tartunnat jossain näkyä, siis näkyä suurina määrinä lasten sairatumisissa.
Vasta-aikoihin uutisoitiin, miten vähäinen määrä testatuista lapsista oli korona tartunnan saanut.
Monista tuhansisista testatuista vain viidellä oli tauti.
No nämä ovat niitä samoja jotka nostivat keväällä kauhean äläkän kun joku oli lenkkipolulla ohittanut heidät liian läheltä. Näillä ihmisillä ei ole minkäänlaista todellisuudentajua eikä ymmärrystä todennäköisyyksistä. Jos jokainen sairastunut levittäisi ympärilleen pilven josta jokainen vastaantulija sairastusi niin meillä ei olisi enää yhtään tervettä ihmistä täällä.
Altistunut tarkoittaa sitä, että on oleskellut koronaa sairastavan kanssa lähekkäin tai pitkiä aikoja samassa tilassa.
Hän ei kuitenkaan välttämättä saa tautia, eikä sairastu siihen.
Kymmenet tuhannet ihmiset altistuvat joka päivä eri puolella maata mahdolliselle koronalle.
Vain muutama sairastuu, suurin osa ei.
Miksi nuo muutamat tai ehkä vain yksi koronahullu pelottelee täällä jatkuvasti helsinkiläisiä ja lietsoo hysteriaa perheisiin ja vihaa kouluja ja AVI:a ja hallitusta vastaan.
Alkaa tuntua jo siltä, että hän on joko maksettu trolli, tai erittäin pahasti vinksahtanut tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Altistunut tarkoittaa sitä, että on oleskellut koronaa sairastavan kanssa lähekkäin tai pitkiä aikoja samassa tilassa.
Kymmenet tuhannet ihmiset altistuvat joka päivä eri puolella maata mahdolliselle koronalle.
Miksi nuo muutamat tai ehkä vain yksi koronahullu pelottelee täällä jatkuvasti helsinkiläisiä ja lietsoo hysteriaa perheisiin ja vihaa kouluja ja AVI:a ja hallitusta vastaan.
Alkaa tuntua jo siltä, että hän on joko maksettu trolli, tai erittäin pahasti vinksahtanut tyyppi.
Miksi altistuneet määrätään karanteeniin ylipäänsäkään? Eihän ulkomailtakaan tule kuin altistuneita, paitsi Skopjesta. Miksi näitä karanteeneja on?
Vierailija kirjoitti:
Myös miksi tuhlataan hirveä määrä resursseja altistuneiden jäljittämiseen. palkataan lisää väkeä jäljitykseen. Eihän sille ole mitään tarvetta kun kerran kymmenet tuhannet altistuvat joka päivä kuitenkin.
Totta kai altistuneet on hyvä kartoittaa, että saadaan tartuntaketjut katkaistua (varsinkin, jos se R0 on yli yksi, eli jokainen sairastunut sairastuttaa yli yhden ihmisen, niin äkkiähän tauti leviää, jos sitä ei yhtään estetä). Sen sijaan se, että altistut oireettomalle altistuneelle, on kyllä ihan mitättömän pieni tartuntariski sinulle
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei taida oikeasti ymmärtää miten tää toimii, eli ei toimi, ellei ole koulussa töissä.
Tiedän useamman koulun josta oireinen oppilas tai opettaja odottaa koronatestin tulosta, mitään ei ole infottu kenellekkään eikä infota, ellei tartunta varmennu. Siinä sitten riskiryhmään kuuluvat lapset käyvät koulua reilun viikonkin muiden altistuneiden kanssa, joista yksi kerrallaan joku jää kotiin oireisena ja menee testeihin ja odottaa tulosta. Täälläpäin tuloksen saaminen kestää tällä hetkellä n. viikon. Nuo opettajat ovat olleet lähikontaktissa koko luokkaan, eli sama pieni tila ja siellä yhdessä joka päivä monta tuntia ja nuo oppilaat kulkee harrastuksissa, joissa monesta eri koulusta porukkaa ihan normaalisti jne.
Minua ihmetyttää lähinnä se, että ei vielä ole tämän enempää tartuntoja. Itsekin olen odottamassa oireisena testitulosta ja olen tavannut ainakin 300 oppilasta viime päivien aikana, osaa lyhyemmin osaa useiden tuntien ajan. Kenellekkään ei ilmoiteta ellen saa positiivista testitulosta, ei edes riskiryhmään kuuluville.
Miksi SINÄ olet oireisena töissä?? Jos olet testissä käynyt, niin silloin olet kipeä etkä saa mennä töihin muita tartuttamaan, vaan haet saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi omalta kohdalta kertokaa mitä tahansa terveystietoja. Kukaan ei toisen koronateatiin menoa kertoa muolle. Ja altistus pitää olla oikea altistus, eikä kuvitteellinen. Kaikki eivät tietysti pysty kertomaan kaikkia kontaktejaan tai eivät halua.
Mutta missä ne kaikki helsinkiläisissä kouluissa altistuneet lapset nyt ovat?
Kuinka monta on sairastunut koronaan?
Itse en ainakaan ole nähnyt mitään uutisia siitä, että Helsingissä lasten koronatartunnat olisivat lisääntyneet
dramaattisesti.
Siis ovatko ne?
Ja tottahan altistuneet laitetaan karanteeniin, varmuuden vuoksi, ja niin pitääkin olla.
Mutta täällä kysyttiinkin, miten paljon noista altistuneista on sairastunut koronaan.
Lapsille tehdyissa testeissä koronatartuntoja on ollut vain muutama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös miksi tuhlataan hirveä määrä resursseja altistuneiden jäljittämiseen. palkataan lisää väkeä jäljitykseen. Eihän sille ole mitään tarvetta kun kerran kymmenet tuhannet altistuvat joka päivä kuitenkin.
Nimenomaan oikeiden altistuneiden jäljitys on kaiken a ja o. Pelkkä henkilön kotonatesti ei paljon auta asiaa, vaan läljitys. Siksi App olisi tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta missä ne kaikki helsinkiläisissä kouluissa altistuneet lapset nyt ovat?
Kuinka monta on sairastunut koronaan?
Itse en ainakaan ole nähnyt mitään uutisia siitä, että Helsingissä lasten koronatartunnat olisivat lisääntyneet
dramaattisesti.
Siis ovatko ne?
Ja tottahan altistuneet laitetaan karanteeniin, varmuuden vuoksi, ja niin pitääkin olla.
Mutta täällä kysyttiinkin, miten paljon noista altistuneista on sairastunut koronaan.
Lapsille tehdyissa testeissä koronatartuntoja on ollut vain muutama.
Sehän kai on ihan fakta, että korona ei tunnu tarttuvat lapsista lapsiin kovin helposti. Sairastuneet lapset ovat saaneet tautinsa aikuisilta. Siksikään nämä koulukaranteenit ei nyt ihan maailman vakavin asia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi SINÄ olet oireisena töissä?? Jos olet testissä käynyt, niin silloin olet kipeä etkä saa mennä töihin muita tartuttamaan, vaan haet saikkua.
En tietenkään ole oireisena töissä vaan kotona karanteenissa testituloksen saapumiseen asti. Mutta ennenkuin oireet iski, niin parina päivänä tosiaan olen tavannut useita satoja oppilaita. Jos minulla olisi korona, olisin ollut oireeton tartuttaja noiden päivien ajan.
Ja tiedän, että riskiryhmään kuuluvien oppilaiden perheiltä on tullut toive, että informoitaisiin jos epäilyjä on koulussa, että voisivat harkita uskaltaako lapsen laittaa kouluun, mutta tällaista tietoa ei heille anneta. Mulla ei ole valtuuksia nähdä, ketkä kaikki koulun oppilaat ovat riskiryhmää/tällaista pyytäneet, koska pyynnöt menneet rehtorille/ryhmänohjaajalle joten itse en asialle mitään voi.
No eiköhän tässä olla yksityisyyden suoja enemmän syynä, sekä se ettei kenenkään terveyden tilasta voi huudella pitkin kyliä.
Altistuneet kartoitetaan ja asetetaan karanteeniin, en ymmärrä miksi asiasta pitäisi huudella ihmisille, jota asia ei koske.