Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei-toivottu yllätysraskaus ja miehen reaktio

21.09.2013 |

Kulunut viikko on ollut yhtä kaaosta. Minä, järkevä 3-kymppinen sinkkulikka koin järkytyksen tajutessani menkkojen olevan myöhässä 5pv. Seuraavana päivänä plussasin ja tästä kerroin tulevalle isälle.
Tästä se kaaos sitten alkoikin.
Emme ole tämän miehen kanssa seurustelleet missään vaiheessa, mutta "suhde" on kestänyt vuodenpäivät ja mennyt vaikka minkämoisia karikoita ja myräköitä läpi. Mies luonteeltaan pahempi kuin laumallinen PMS-naisia ja miä tulisieluinen ajattelija..aikamoinen sekasorto siis jo siinäkin!

Itse en ole missään vaiheessa uskaltanutkaan haaveilla perheestä, saati lapsesta (paitsi ehkä joskus oikein pimeänä kuutamoyönä, kun on ajatukset rullaillut muutenkin tuhatta ja sataa) - mies on tahtonut perheen 'sitten joskus kun ura on valmis' (ikää hänellä jo likempänä 4-kymmentä) eli tuskin koskaan. Nyt tämä sitten tapahtui meille - ehkäisystä huolimatta plussasin ja kuten arvata saattaa, molemmille tilanne on aikamoinen shokki.

Alkuun mies tahtoi keskustella asiasta kanssani, ja pohti jopa meidän mahdollisuuksia parisuhteeseen - olin otettu, että keskusteltiin asiallisesti, mutta mitään perhettä en ole vielä tässäkään hetkessä hänen kanssaan ajatellut perustavani. Nyt muutama päivä järkytyksen jälkeen, hän vaatii keskeytystä koska hänen elämänsä loppuu mikäli lapsi syntyy. En hänen mielestään saisi jutella ammattilaisten kanssa ilman häntä, etteivät vaan ympäripuhu pitämään lasta. Hän tuntuu panikoivan tilannetta huomattavasti pahemmin kuin minä. Tuntuu, että olen itsekseni aikuisena tilanteessa, vaikka kuitenkin koko ajan on sanonut olevansa tukena, oli ratkaisu mikä hyvänsä.
Onko muita, jotka ovat tällaisessa sekamelskassa olleet ja siitä vielä jollain tapaa selvinneet kunnialla? Itse en ole tehnyt päätöstä suuntaan enkä toiseen asian suhteen, mutta onhan tämä jollain tavalla jo ehkä jopa ihme että tämä 'elämä' on ylipäätään alkanut.. Eniten mietitytää, että voiko tuo miehen käytös tosiaan olla vain alkushokkia ja mikäli päätyisin pitämään lapsen, mies "tottuisi" ajatukseen ja tahtoisikin olla osa lapsensa elämää? En siis kuvittele, että lapsi liittäisi meistä parin, eheii. Jos niin käy, hienoa, mutta..:)

Kommentit (2)

1/2 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee oma päätös. Vuosia sitten ystävä teki abortin miesystävän vaatimuksesta. Suhde loppui muutaman kuukauden jälkeen. Myöhemmin halusi lapsen uuden miehen kanssa, muttei ikinä tullut raskaaksi. Tämä katkeroitti ystäväni ja muutti tätä ihmisenä täysin. 

2/2 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä nyt on mietintää ja tunteiden kuohuntaa ollut koko viikonloppu ja alkuviikko omassa päässä. Päätöksen olen tehnyt ja mies tuskin siitä ilahtuu. Tänään käytiin neuvolassa juttelemassa terveydenhoitajan kanssa kaikista vaihtoehdoista ja miehelle varsinkin tuntui tekevän hyvää saada täysin objektiivinen näkökanta tilanteeseen.

Ehkä sitä kohta uskaltaa jo melkein iloita - miusta tulee äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla