Rax Buffet, kannattaako mennä?
En ole koskaan käynyt Raxissa, mutta kiinnostaisi seuraavalla suomenreissulla poiketa siellä. Kannattaako, vai kannattaako mieluummin jättää väliin? En tietenkään mitään gourmetelämystä odota, mutta onko ruoka sentään maistuvaa ja tuoretta vai käyttävätkö eineksiä?
Kommentit (33)
Mielestäni yllättävän hyvää!
Hintansa väärti ehdottomasti, kattaa monipuolisesti salaatit, keiton, pastan ja pizzat niin, että ajattelin mennä myös ensikosketuksen jälkeen uudestaan!
Kaikki myös niin tuoretta, että vetää vertoja ainakin Ranskan samantyyppiselle buffalle :) Ja kävin ekaa kertaa nyt kesällä Raxissa. Mee vaan!
Ei ole maistuvaa, salaattipöydästä löydät ainoat tuoreet jutut ja nekin ovat luokkaa "vihersalaattiainekset". Saarioisten valmislasagnea (eines), Kotipitsan pitsapohjiin tehtyjä, uberrasvaisia "pitsoja" (koko pitsassa pari palaa täytettä), chicken wingsit samaa kuraa mitä marketista löytää paistovalmiina, eineskermaperunoita ja -lihapullia...lisäksi kahvikone, pehmiskone ja limsakone. Pehmis ja kaakao ovat todella herkullisia, mutta kaikki muu on kamalaa kuraa. Lisäksi hygienia jättää toivomisen varaa ja asiakaskunta on usein epämääräistä.
Ihan kamala teinien ylläpitämä ketju. Eipä siellä paljon ketkään muut käykään kuin teinit.
Hinta/laatusuhde ok, kai... Eli halpaa puolieines-safkaa. Keitot pussista, wingsit siinä iänikuisessa punaisessa, karseessa marinadissa... Samaa paskaa, jota hyllyt täynnä kaupoissakin (toki tosikypsiä,usein jopa kuivia...), pizzat, no joo. Pastat nyt on aina karseita buffeteissa. Salaattipoytä ei paha.
Kahvi karseeta, pehmis ok ja limut hanasta, kuten aikas monessa ravintolassa. Hygieniatasokin vaihtelee suuresti. Joskus saa katsella ruokailun ohessa kivoja ruokakasoja lattialla tai itse siistiä paikkoja ennen kuin alkaa ruokailee. Taso tosin vaihtelee.
Tämän puhun kokemuksesta, minulla on kaksi kasvavaa poikaa ja heille tuo shitti uppoaa aina joskus (yritän ohjata muualle...). Me olemme käyttäneet pääkaupunkiseudun Raxeja. Mutta, jos olette suursyomäreitä ja haluatte halvalla, niin sitten ok. Itse juon yleensä teetä pehmiksen kera ja katson sivusta:):
Kävin lounaalla Sellon raxissa. Olivat remontoineet ja melkein viihtyisä. Pizzat edelleen raakoja. Parasta edelleen keitto. En kyllä suosittele. Esim Pizzahutin buffee voittaa 100-0.
No huh, ehkäpä jätän sitten Rax-vierailun väliin, ja suuntaan johonkin herkullisempaan paikkaan. ap.
On siellä joskus kiva piipahtaa. Kyllä mä olen parhaimpia keittoja Raxissa saanut, oli se sitten pussista tai itse tehty. Hyvää! Rasvaripulihan siitä sitten tulee, mutta niinhän kaikesta moisesta ruuasta. :)
Tuo linkattu tarinahan on sitten urbaanilegenda, ei omakohtainen kokemus. :D Hauska kakkatarina kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 00:27"]
Mene toki Raxiin. Lue ensin tämä.
http://www.student.oulu.fi/~hakorva/rax.txt
[/quote]
Tuossa ei mikään kerro, että tapahtuneet olisivat johtuneet Raxin ruuasta (noh, oksentaminen ehkä, mutta kannattaako vetää itsensä ähkyyn). Ilmeisen kohteliasta henkilökuntaa tuossa paikassa.
Salaattipöydässä on paljon vaihtoehtoja joista saa itse koota salaattinsa, maistuu hyvälle! Pehmis on myös rakenteeltaan ja maultaan paljon parempaa kuin hampurilaispaikkojen. Kanansiivet ovat hyviä. Pizzoja syö mutta ei ne erinomaisia ole. Lihapullat ja nakit samaa einestä mitä koteihin myydään, lasange ja kermaperunat yök. Kahvi kuulema ihan kauheaa. Mitään pastoja en ole koskaan Raxissa nähnyt. Mutta kyllä itse käydään ihan pelkästään tuon salaattibuffetin vuoksi Raxissa ja maksan siitä mieluusti sen 9-10 euroa koska sisältää juomatkin. Hygieniataso mietityttää, välillä on todella sotkuista ja toisinaan ihan siistiä. Kerran olivat ottimet astiassa joka oli täynnä jotain murusia. Allerginenhan ei voi missään tapauksessa Raxiin mennä koska salaattipöydässä ottimet vaihtaa paikkaa, tomaattia on kurkkujen joukossa ja muuta vastaavaa. Välillä turhauttaa kun joutuu kauemminkin odottelemaan mieluisia pizzoja. Hinta-laatu siis ihan ok.
Mulla Raxista vaan hyvä kokemus, sai mahan täyteen ja kun jaksoi malttaa hetken, oli taas uusi tarjoilu käynnissä. Eli tuoretta pizzaa yms. saa vetää niin kauan kuin napa tirskuu. Eihän kukaan lähdekään Raxiin mitään gourmee-aterioita odottamaan.
On se kiva mässäilypaikka, kunhan tosiaan ei odota mitään ihmeempiä makuelämyksiä. Välillä on kiva vetää vähän rasvasempaa kökköruokaa. Onhan siellä tosin hyvät salaattivalikoimat. Pehmis ja kaakao on todella hyvää! Pehmikseen saa kaikenlaisia ihania "päällysteitä" kuten Daim rakeita. Ah... Vois mennä joku päivä piiiiiiitkästä aikaa Raxiin herkuttelemaan.
Siis missä Pohjois-Koreassa sä asut, jos mietit, että seuraavan Suomen reissun ravintolakohde olisi Rax? Oikeasti!! Oletko varma, ettet sittenkin haluaisi mennä vaikka ABC:n lounaslinjalle? Kun nyt Suomeen tulet?
Kannattaa kokeilla, ei siinä mitään menetä paitsi muutaman hilun.
Rax Sello, siisti, puhdas, ruoka hyvin esillä, mukava lounastaa. Rax Itäkeskus mamujen Beirutin tori, syö siinä sitten kalabaliikissa, epäsiisti
Kerran siellä syödessä teinitytöt tekivät lähtöö. Laihat tytöt olivat ahmineet ruokaa niin paljon et yksi tytöistä nauraessaan yrjös. Hyi hemmetti. Onse kumma ettei osata syödä kohtuudella vaan ahmitaan niin hirveesti et oksennetaan.
Mulla ei ole mitään erityistä raxia vastaan mutta esim. Helsingin keskustan rax (Aikatalossa tai siinä lähellä, en nyt muista tarkkaan) on mielestäni huonompi kuin monet muutkin ja lisäksi musiikit tosi kovalla ja metelinen, en mene enää toiste. Jotkut Suomen raxit taas ihan ok. Ruoka on sellaista mättöruokaa mutta myös salaattia on ihan hyvin tarjolla. Ihan mieluusti käyn pari kertaa vuodessa, sitä useammin en. Vähän sama kuin vaikka Hesen kanssa.
Salaatit on ihan ok, pizzat menettelee, noita lasagneja tms en oo maistanut. Pehmis on hyvåää ja limsaa on tullut kans juotua koko rahan edestä.
Kerran olen käynyt enkä toiste mene. Ruoka täysin laitosruokaa enkä muutenkaan pidä buffeteista.