keskisuomalaisia? onko tietoa..
milloin julkisella on kesätauko ohi ja voisin soitella lääkärille lapsettomuushoitosuunnitteluaikaa..3 vuotta ollaan yritetty lasta, clomit olleet käytössä ja yksi inssi tehty..sitten tässä yritetty luomusti, raskaus luomukierton clomeilla -05 joka päättyi vuosi sitten kesken heinökuussa viikolla 13.. sen jälkeen luomukiertoon clomeja syötu, ei tärppäystä..nyt haluamme tosissaan aloittaa hoidot.Kiitos tiedosta etukäteen..
Kommentit (5)
Pisti vaan nimimerkkisi silmään, sillä ollaan varmaan jokunen vuosi sitten tällä palstalla jo törmäilty. Muistaakseni yritettiin pitää club-20 pinoa yllä... Ikää mulla saman verran kun sinulla ja yritystä takana 2,5 vuotta. Toukokuussa06 ensimmäinen ICSI, josta nega. Nyt elo-syyskuussa sitten ensimmäiseen PAS:iin. KYS:ssä olen hoidossa.
Mutta toivotaan että tekin pääsette pikaisesti hoitojen kimppuun ja sitä kautta lähemmäs haaveen toteutumista :)
Me olimme miehen kanssa toukokuun puolivälissä lapsettomuuspolilla ensikäynnillä. Siellä tehtiin tutkimukset ja määrättiin verinäytteet ja muuta. Suunnitteluaika hoitoja varten varattiin heti silloin - aika on 18.9.! Ja tää varaus tehtiin siis jo 15.5.!!! Eli kandee varautua jonoihin.. Yksityisellä pääsis paljon sutjakammin, mutta kun... Eipä kukaan ylimääräistä rahaa omistava varmaan julkisen puolen palveuihin edes hakeudu.. Mutta tsemppiä yritykseen!!! Ehkä istutaan joskus yhtä aikaa polin odotusaulassa ja katellaan seiniä, et toivottavasti toi ei huomaa, miks mä oon täällä.. Toisaalta olis kiva kun vois siellä odotushuoneessa ihan vapaasti puhua asioista. Mut tää suomalainen jäykkiskulttuuri ei taida ihan olla siihen omiaa...
Iloa ja Valoa sekä onnea matkaan!!!
Net-ta
Mulle sanottiin keväällä, että lapsettomuuspoli aukeaa joko viikolla 35 tai 36.
Ja aikas nopeasti joku on saanut ajan, jos on 15.5 käynyt ja pääsee jo syyskuun puolessa välissä, Koska 15.5 oli viimeinen aukiolopäivä. (Tiedän siitä, että inssiä ei tehty, koska olin 2 päivää myöhässä) Ja jos syyskuussa pääsee jo puolessa välissä, niin se on nopeata toimintaa, vaikka se ei tietysti siltä tunnukaan, kesä menee täälläkin vain syyskuuta ja hoitoihin pääsyä odotellessa. Mutta kyllä se syksy sieltä tulee, hitaasti, mutta varmasti! :)
mulle tämä ainut paikka missä kohtalotovereita..mitenhän meillä menee kun periaatteessa olemme aloittaneet jo hoidot,tutkimukset on tehty jne? joudummeko odottaan puoli vuotta vai..sekundäärisiä ollaan kun kaikki on huippukunnossa mutta raskaus ei ala.. ajattelin soittaa suoraan lääkärille joka on hoitanut meitä että miten jatketaan. Tutkimukset tehtiin loppuvuonna 2004 ja inssillä sitte aloiteltiin ja clomeilla.Inssistä nega, omatoimisesti kotikonstein clomeilla raskaus keväällä -05 ja se meni kesken. SItten olemme pitäneet taukoa, yrittäneet samalla lailla clomeilla mutta mitään edistystä ei ole tullut..nyt olisi halu hoitoihin.Miten luulette,että meillä hoito menee..ite veikkaan että lääkäri määrää taas inssiä.reilu 3 vuotta olemme hartaasti lasta toivoneet. Voihan se olla että joskus olemme ivf-linjalla..
lapsettomuuspoli aukeaa virallisesti vasta syyskuun alussa muistaaksein. voit soittaa naisten poliklinikalle, ja pyytää Tuulia Eskosta puhelimeen. kannattaa soittaa 14.30-15.30 ajalla.
jos Tuulia ei ole tavattavissa, niin kysy voiko aikaa varata jo nyt siitä naikkarin normaalista numerosta.
tuulia kun on " lapsettomuushoitaja" , ja tietää niistä asioista, ne muut hoitajat ei tiedä.
toivottavasti saat ajan nopsaan.
-ennis- rv7+5