En ymmärrä syödä vajauksella
Okei, otsikko on vähän outo mut yritän selittää mitä tarkotan. Olen siis lievästi ylipainoinen tätä nykyä, ennen olin normipainonen, tietysti ylläpidin sitä elintavoillani mut ei se nyt niin vaikeaa ollut.
Painoa sais lähteä kyllä 15 kg eli ihan reilusti! Tunnen oloni inhottavan tuhdiksi eikä tämä nyt kropallekaan ole terveellistä.
Eli: ongelmani on se (pääni sisässä), että en ymmärrä KÄYTÄNNÖSSÄ että mun pitäis olla vajeella jotta laihdun! Syön terveellisesti ja kohtuudella, lautasmallin mukaan n.4-5 krt päivässä sekä harrastan arkiliikuntaa joka arkipäivä matkojen muodossa pyöräilemällä, olen katsonut niin nuo kuluttaa päivää kohden ainakin n.400-500 kaloria.
Voisin siis kyllä laihtua, mutta painoni ei laske tippaakaan, päinvastoin turvotusta on.
Ylläpidän siis nykypainoani ajatellen että kuuluu syödä riittävästi, mutta selvästikään en ymmärrä että laihtuakseni nimenomaan on kehon poltettava enemmän kuin syön. En OSAA ottaa vajetta ruokavalioon, koska normipainosena riitti että elää terveellisesti, nukkuu tarpeeks ja liikkuu, ja totuin siihen, en laihduttamiseen! Vinkkejä siis antaa? Pitäiskö lautasmallia muuttaa niin että vähentäisin esim reilusti syömääni ruokaa? Toisaalta luulis et joudun ojasta allikkoon ku tulee karmee nälkä.
Viikonloppuna otan herkkuja kohtuudella (en halua kieltäytyä kokonaan koska sit kaikki tulis korkojen kera takasin kun ”laihdutuskuuri” loppuu ja repsahtaisin).
Miten saisin järkevän vajeen aikaiseksi, mutta ilman liikaa nääntymistä??
Kommentit (4)
Kuule, mulla oli saman tyylinen ongelma. Kokeile ateriankorvauspatukoita. Muista että pari tuntia ennen ja muutama tunti niiden jälkeen et syö mitään muuta, juot vain vettä, teetä kahvia. Ne maistuu karkkipatukalle eli auttaa herkkuhimoon mutta sisältää proteiineja ja vitamiineja yms. Suosittelen lämpimästi, tulet yllättymään tehokkuudesta. Tietysti muukin ruokailu on pidettävä suht kurissa. Nutrilet-patukat on hyviä. Terveisin miinus 6kg.
Vaihda lautanen pienemmäksi ja jatka muuten samaan mallin. Katso oisko sillä vaikutusta.
Suosittelen ketoa. Lopulta ei ole edes nälkä, ja kerran pari ateriaa vuorokaudessa riittää. Siinä on helppo pysyä makroissa.
Mulla auttaa kun käytän sulamoa. Pystyn sieltä kongreettisesti näkemään mitä voin syödä ja mitä valintoja itse voin tehdä yms.