Nolo juttu pubissa....
Vieläkin hävettää, vaikka ei tehtykään mitään väärin.
Olimme siis hakemassa ruokaa intialaisesta ravintolasta, minä, mieheni ja 4kk vauvamme.
Oli ruuhkaa ravintolassa, ja tiskillä sanoivat että menee puoli tuntia ennen kuin ruoka on valmis. Kello oli 17.30, joten ajattelimme miehen kanssa että mennään tien toisella puolella olevaan pubiin juomaan kahvin/kokiksen kun ravintola oli niin täynnä ettei sinne mahtunut istumaan odottamaan.
Portsari kuitenkin tuli heti kun astuimme ovesta sisään että heillä on kyllä 20v ikäraja ja tämä pieni on kyllä aivan liian nuori, ei hän voi päästä meidät sisään.
Paikalla oli joku 5 ihmistä, oli ihan rauhallista jne...
No, menimme sitten ulos, ja minua rupesi harmittamaan ihan vietävästi että kuvittelikohan se oikeasti että oltais menty vauvan kanssa sinne juomaan olutta!?
On kuitenkin niin monta pubia/ravintolaa mihin voi mennä lapsen kanssa istumaan kahville, limulle jne, eihän ole pakko juoda viinaa vaikka sitä on tarjolla!
Kommentit (23)
No minä en kyllä veisi vauvaani, enkä lastani muutenkaan mihinkään anniskeluravintolan terassille, vaikka kuinka joisimme vain kahvit. Ei se ole lasten paikka. Ruokaravintolat ymmärrän, mutta johonkin pubiin, juu ei kiitos. Pitäkää ne lapsenne sieltä poissa, aina jostain ilmaantuu se vaarallinen humalainen, joka kaatuu päälle :/ Ihan hyvä, että poke ajatteli ihan vain sen vauvan turvallisuutta!
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 16:24"]
No minä en kyllä veisi vauvaani, enkä lastani muutenkaan mihinkään anniskeluravintolan terassille, vaikka kuinka joisimme vain kahvit. Ei se ole lasten paikka. Ruokaravintolat ymmärrän, mutta johonkin pubiin, juu ei kiitos. Pitäkää ne lapsenne sieltä poissa, aina jostain ilmaantuu se vaarallinen humalainen, joka kaatuu päälle :/ Ihan hyvä, että poke ajatteli ihan vain sen vauvan turvallisuutta!
[/quote]
Missä ihmeen paikoissa te käytte, jos niissä on kaatuilevia humalaisia? Normaaleissa paikoissa heidät on kyllä hyvissä ajoin lähetetty kotiin.
Mulle on käynyt ihan samalla tavalla Täyspotissa tilanteessa, jossa olisin vain oikaissut vaunujen kanssa Täyspotin läpi, ettei tarvitse kulkea portaita vaunujen kanssa. Ei kuulemma saa tulla kun vauva on alaikäinen. :o
Toinen hassu juttu alaikäisyydestä muuten tuli tässä mieleen...
Olimme kaverin kanssa shoppailemassa, olin 20v, kaveri 2 viikkoa vaille 20v. Oli päivä, joskus kahden aikoihin. Oli talvi ja ajattelimme että käymme juomassa jotain lämmintä, joten mentiin kivaan kuppilaan johon olin tykästynyt.
Tilasimme kaakaot, ja baarineiti pyysi papereita. Ei sitten voinut myydä meille kello kahdelta päivällä kaakaota, koska heillä oli ikäraja 20v....
Ja tuolleen päivällä paikka oli lähes tyhjä.
Joojoo, säännöt on sääntöjä jne, mutta ap ei silti aina ymmärrä joustamattomuutta näissä jutuissa....
Mulle on käynyt ihan samalla tavalla Täyspotissa tilanteessa, jossa olisin vain oikaissut vaunujen kanssa Täyspotin läpi, ettei tarvitse kulkea portaita vaunujen kanssa. Ei kuulemma saa tulla kun vauva on alaikäinen. :o
En usko.
No jo on aikoihin eletty. Mun nuoruudessa me teinit käytiin pubissa kahvilla ja sieltä sai maailman parhaat munkit.
Pelkäsi, että rupeat imettämään ja pilaat muiden tunnelman ja koko paikka tyhjenee. Keksi tyon hätävalheeksi.
Suomi, tuhansien turhien rajoitusten maa.....
Siis voiko oikeasti olla? Onko tuo Suomessa ihan yleinenkin käytäntö? Voi luoja mitä idiotismia...
Oliko pubi kenties suomen porvoossa?
Pubin pitäjän arkea on, että aamu yhdekstä asti on räkänokat kyselemässä äitejänä ja isejään pubista, joten aika tiukaa on tuon ikärajan heti aamusta.
Äiditkin juovat olutta. Sekä raskaana, että imettäessään jne. Kaikki ei hurskastele.
Ootteko ihan tyhmiä? Ei anniskelu ravintolaan ole alaikäisillä ollut mitään asiaa enää vuosiin. Miten voi olla, että jotkut idiootit ei tätä tiedä.
Ehkä portsari ajatteli olevansa oikea sankari...
Tämä on kyllä niin tätä Suomen niponipomeininkiä, ja valitettavasti ei taida olla provo.
Ensinnäkin sekin, että ei siinä ole mitään epänormaalia, jos vanhemmat ottaisivat vaikka sen oluen.
Ja sitten tuo ihme nipotus säännöistä. Ymmärrän sen, jos paikka on pelkkä vähän räkäinen keskikaljakuppila, niin sitä ei pidetä lapsille sopivana ympäristönä muun humalaisen asiakaskunnan ja metelin takia, eikä siksi päästetä lasten kanssa sisään. Mutta siistiin, myös kahvia ja/tai ruokaa tarjoavaan paikkaan pitäisi kyllä päästää mielestäni. Yleensä kyllä myös käytetään, esim. me olemme käyneet Viikin Gastropubissa lasten kanssa syömässä myös ilta-aikaan kun on 20 v ikäraja joskus. Mutta on joskus törmätty muistaakseni Turussa tähän myös että sisään ei ollut asiaa syömäänkään jos on alaikäisiä porukassa.
Onko oikeasti noin? Ihan älytöntä. Itse muistan joskus käyneeni pubissa vauvan kanssa, imetysaikana join alkoholitonta olutta tms. Ja mieskin oli kyllä mukana. Tosin siitä on jo vuosia.. Oli ihan kiva kesällä istuskella terassilla.
mä olen ollut usein vauvojen kanssa kaljalla. ihme paikoissa tekin käytte!
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:51"]
Ootteko ihan tyhmiä? Ei anniskelu ravintolaan ole alaikäisillä ollut mitään asiaa enää vuosiin. Miten voi olla, että jotkut idiootit ei tätä tiedä.
[/quote]
Tämä idiootti on asunut Ranskassa viimeiset kymmenen vuotta... Ja käynyt lasten kanssa ulkona syömässä ja ihan terassillakin istuskelemassa, kuten kaikki muutkin.
Yleensä ne 5-8 ihmistä on tuohon aikaa päivästä seillaisia, jotka ovat siellä jo aamusta asti istuneet toista vuotta putkeen ja voivat olla melkoisessa humalassa ja ovat portsarille tuttuja.