11v, kohta 12v, yökylään kaverille mutta..
..tulikin nyt ed päivänä tieto että kys kaverin vanhemmat ovatkin "yltakylässä" naapurilla kuten kys äiti ilmoitti.
Mitä mieltä, pärjäämistä en sinällään mieti mutta muuten..
En viitsi ruveta kyselemäänkään että kuinkas kauan pojat sitten kaksin olisi, miten myöhään tms..
Huoh.
Kommentit (20)
No riippuu lapsista. Meillä juuri samanikäinen tyttö menee tänään kaverille yökylään ja kaverin vanhemmat ovat matkoilla. Kotona heillä on luultavasti vain 2v vanhempi veli.
Kaveri asuu muutaman kymmenen metrin päässä meistä ja olisivat saaneet tulla meillekin yöksi. Mutta halusivat varmaan mielummin rauhaan kun meillä on illalla ja yöllä talo täynnä lapsia ja aikuisia lapsia. Jos jotain tulee niin soittavat minulle tai tulevat meille käymään.
Tämä ei epäilytä minua ja toisen tytön äitiä yhtään, koska tytöt ovat luotettavia ja olemme lähellä. Mutta jos kyseessä olisi toisenlaiset lapset niin voisi jo mietityttääkin jättää heitä keskenään ilman aikuisia saman katon alla.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:51"]
Naapurissa? siis vieressä vai kilometrien päässä? Kyllä mäkin voin käydä naapurissa vaikka iltapakahvilla/viinilasillisella kun meidän lapsilla on yövieraita ja tulla iltamyöhällä kotiin. Kännykät on keksitty ja naapuriin voi tulla jos on asiaa.
[/quote]
Minäkin olin aika ihmeissäni toissa kesänä, kun tyttäreni kaverin äiti pani tekstiviestin minulle, että haittaako minua, jos käyvät kalassa illalla, kun tyttöni on heillä yötä.
Ikää tytöillä oli 12v.
No ei tosiaan ollut mitään vastaan. Huvitti vain se, että tytöt on olleet meillä paljon yötä ja en ole huomannut ikinä ilmoittaa kaverin äidille, jos olemme miehen kanssa käyneet jossain.
No mikä tässä sitten on ongelmana? Kai nyt kuudesluokkalaiset(?) osaa ja saa olla muutaman tunnin keskenään.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 15:44"]
Naapuri on siis tosiaan ihan seinänaapuri ja mikään juominki-iltama ei varmastikaan ole kyseessä ja olen tuntenut tämän kaverin ja vanhempansa jo 6v kun olleet aina samalla luokalla.
Tämän kaverin äiti aikoo käydä kurkkaamassa muksujamme illan aikana joitakin kertoja ja katsoo että menevät nukkumaan ajoissa jos eivät kotiudu jo itsekin siihen mennessä.
Hmmm..
ap
[/quote]
Jos pojat eivät ole saatanasta seuraavia tuholaisia, niin en edes miettisi asiaa. Käytännössä tilanne olisi sama, että vanhemmat ovat olohuoneessa ja pojat omassaan, kun ovet ovat välissä kiinni.
Olisko taas se terveen maalaisjärjen käyttö jotakin?
Kunhan se äiti tulee ajoissa kotiin eikä jää ryyppäämään miehen kanssa.
meidän tyttö on kohta 10v, tänään tulee 10v kaveri yökylään. Mies lähtee johonkin matsiin ja itse käyn kaverin luona joten nämä kaksi tytöt ovat kaksistaan myös ehkä noin 3tuntia. En todellakaan näe tässä ongelmaa. Ei nyt ole kyse pikkulapsista.
Minä en pitäisi tuosta. En jätä muutoinkaan lastani yksin kotiin iltaisin.
Hankkivatko vanhemmat lapselleen seuralaisen, jotta pääsevät rauhallsa muualle illanviettoon?
En myöskään haluaisi jättää vierasta meille ilman aikuista seuraa, koska minä olen hänestä vastuussa.
20 jatkaa vielä...
Muistan vielä yli 30 vuoden takaa tilanteen, jossa meitä oli 6 lasta ja vanhemmat lähikapakassa iltaa viettämässä. Meille tuli hätä ja yritimme soittaa tuohon kapakkaan, mutta se ei onnistunutkaan... Paniikki iski.
Jos ihan naapurissa ovat, niin mikä ongelma? Ja pojilla lienee puhelimet? Ja kaveri, jolle lapsesi on menossa, on arvattavasti luotettava,koska vanhempansa uskaltavat jättää kotiin "yksin".
On luotettava tai sitten vanhemmat eivät anna muita vaihtoehtoja :) En päästäisi, jos vanhemmat eivät ole kertoneet olevansa poissa. Antaa epäluotettavan kuvan vanhemmista.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:35"]
Jos ihan naapurissa ovat, niin mikä ongelma? Ja pojilla lienee puhelimet? Ja kaveri, jolle lapsesi on menossa, on arvattavasti luotettava,koska vanhempansa uskaltavat jättää kotiin "yksin".
[/quote]
Minun lapseni ei menisi, tulisivat sitten vaikka meille.
Ok, eli äiti kertoi asiasta mutta aika myöhään. Kestätkö sitten, että jos jotain sattuu, olet siitä vastuussa, koska tiesit että 11-vuotiaat ovat keskenään yömyöhään?
Naapurissa? siis vieressä vai kilometrien päässä? Kyllä mäkin voin käydä naapurissa vaikka iltapakahvilla/viinilasillisella kun meidän lapsilla on yövieraita ja tulla iltamyöhällä kotiin. Kännykät on keksitty ja naapuriin voi tulla jos on asiaa.
Meillä naapuri tien toisella puolella ja usein vietetään meillä tai heillä iltaa yhdessä ja pojat ovat toisessa paikassa, kun tykkäävät olla rauhassa (saavat siis tietysti olla kummassa haluavat). Käyvät välillä siinä kurkkaamassa ja päinvastoin. Ja joskus on joku kolmaskin poika mukana. Ei meillä ainakaan koskaan ollut tästä mitään ongelmaa.
ihan ok. kyllä mun lapsi pääsisi ja meille vois tulla.
Isoja poikiahan nuo jo ovat. Kyllä mulle olisi ok, paitsi jos on iso riski että kaverin vanhemmat tulevat sieltä naapurista kotiin vasta joskus aamuyöllä umpikännissä.
no varmaan just siks pojalle yökylläkaveri, jos ei halua lähteä mukaan naapuriin illanistujaisiin. Kyllä noin isot nyt apua osaa pyytää, jos niillä joku hätä tulee. Onhan ton ikäset yksikseen ja keskenään nyt muutenkin
Naapuri on siis tosiaan ihan seinänaapuri ja mikään juominki-iltama ei varmastikaan ole kyseessä ja olen tuntenut tämän kaverin ja vanhempansa jo 6v kun olleet aina samalla luokalla.
Tämän kaverin äiti aikoo käydä kurkkaamassa muksujamme illan aikana joitakin kertoja ja katsoo että menevät nukkumaan ajoissa jos eivät kotiudu jo itsekin siihen mennessä.
Hmmm..
ap